Jump to content

Ik huur ween sa mp server, maar hoe zet ik er mods in?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Oke allemaal alvast bedankt voor de hulp, ik heb alleen wel een vaagje... er werd gezegd van: "Denk eraan: Als je de auto's in een nieuw script zet, gebruik het als een filterscript. Niet als een gamemode"

Hoe bedoel je dat? ik hoef die auto's toch alleen toe te voegen in het script en dan op F5 en dan opslaan en dan in mijn server zetten? aangezien ik er zo,n beeld bij heb kan ik jou reactie niet plaatsen.

Hopelijk kun/wil je dit nader toelichten.

dat bovenstaande slaat nergens op, auto's kan je net zo goed in een gamemode zetten. maar voor jou, er zijn 2 verschillende soorten scripts. je hebt een Gamemode en een filterscript:

een Gamemode is je basis script. dit is het hoofdscript van allemaal. hier gebeuren de laatste dingen van je script. van een actie in je server naar de uitvoering daarvan moet je zien als een weg. er moet een soort van mannetje rennen van het spel naar je script (je gamemode). onderweg kunnen filterscripts zitten. deze moet je zien als deurtjes waar dat mannetje langs kan rennen. maar als de actie van een server bijvoorbeeld een commando is, ik doe maar als voorbeeld /kill:

in het spel gebruikt iemand het commando /kill. zodra er op enter gedrukt wordt gaat het mannetje rennen. onderweg komt hij dus deurtjes tegen van je filterscripts. eentje van bijvoorbeeld accountsysteem, daarna van objecten en dan ziet hij er een waar commando's boven staat. daar gaat het mannetje toch even checken of jij een filterscript heb gemaakt met commando's erin. hij gaat het deurtje in maar tevergeefs komt hij weer terug, niets dat op /kill lijkt. nu pas gaat hij door naar je gamemode om daar als laatste te checken. zeer waarschijnlijk moet hij hem daar wel vinden en leest hij wat er moet gebeuren, dan rent hij razendsnel weer terug naar het spel en zet de levens van de speler op 0.

zo moet je een server zien. er wordt dus continu gecontrolleerd wat er moet gebeuren. en een filterscript is dus een script dat je toe kan voegen aan je script. in het verhaaltje lijkt het er dan op dat iets in je gamemode langer duurt dan iets in een filterscript maar dat is dan weer niet zo.

een filterscript is dus een apart deel dat je net zo goed in je gamemode had kunnen plaatsen maar om het dan in een filterscript te doen word je gamemode weer overzichtelijker. verder werkt het vrijwel hetzelfde als een gamemode.

PS: Big Boss.. je had het over pawno...je vertelde dit: Hiermee kan je je scripts openen. Deze bevinden zich in de map gamemodes. welke script moet ik dan openen? die snap ik ff niet.. want ik maak via pawno toch een nieuwe?? links boven in druk ik op dat wit vel papier dat staat voor nieuwe script.. dan zoek ik die OnGameModeInit op en daar tussen die 2 regels geef ik het script op die ik eerder heb op geslagen via /save. die script pak ik en plak ik er dan gewoon in.. offfff doe ik dat dan fout?

als je een nieuw script begin wat jij nu dus beschrijf sla je die op in je map gamemodes en kan je die de volgende keer vanuit daar weer openen.

p.s. nog wat commentaar op je plaatjes: nu zegt je venstertje die errors geeft waarschijnlijk heel wat keren "loose inditation". voor elk regeltje met addstaticvehicle moet je nog een tab of 4 spaties inspringnen. dit is voor de uitlijning van je script. ook dit zorgt er weer voor dat je script overzichtelijker wordt.

en nu heb ik wel weer genoeg getypt :puh:

Bewerkt: door Morph1

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...