Jump to content

welke internetbrowser is de beste?

30 leden hebben gestemd

1. 1. Welke is beste internetbrowser

• Internet explorer
      5
    • Mozilla firefox
      13
    • Google Chrome
      12
    • Safari
      1
    • Opera
      0

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zou graag van iedereen die IE vindt zuigen waarom die het zo vindt zuigen. Alleen IE7 was bekakt, maar IE6 en IE8 werken beide prima, IE9 werkt ook prima. Volgens mij roepen jullie maar wat, dat sloomheid valt best mee als je normaal surft (als je het verschil tussen FF4 en FF3 kunt merken ben je een robot die rechtstreeks is aangesloten op de computer).

Ik maak zelf gebruik van Internet Explorer 9, maar toch is die enorm sloom bij mij. En het ligt niet aan mijn CPU, want dan werkte Safari ook maar half, terwijl dit dus niet het geval is. :7

En sowieso is Safari bij mij een hele fijne browser om te gebruiken. Echt niets om op aan te merken. In Internet Explorer zie je die nieuws-carrousel afbeeldingen onder elkaar staan, terwijl dit in Safari niet het geval is. In de andere browser werken ze verder ook gewoon, maar in Opera beweegt het niet. En de andere browsers (FireFox en Chrome) vind ik gewoon niet fijn om mee te werken. Ik vind gewoon dat Safari 'simpeler' op is gebouwd en toch geavanceerd werkt (qua snelheid, functionaliteit op bijvoorbeeld dit forum, etc.).

• Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ikt

4

• Grand Theft Auto TOM

3

• Teh_Ninja

3

• Davedavy

2

Geplaatst:

Google Chrome is voor mij de beste en snelste browser! Ook erg makkelijk in gebruik. En geen add-ons zoals Firefox heeft, wat de browser alleen maar langzamer maakt. :clown: Amateurs.

Het ligt natuurlijk aan jezelf, als jij het nodig vind om allerlei add-ons te installeren dan zorg jij er toch voor dat de snelheid omlaag gaat? Als je geen add-ons wil dan heb jij een snellere browser.

Geplaatst:

Ik zou graag van iedereen die IE vindt zuigen waarom die het zo vindt zuigen. Alleen IE7 was bekakt, maar IE6 en IE8 werken beide prima, IE9 werkt ook prima. Volgens mij roepen jullie maar wat, dat sloomheid valt best mee als je normaal surft (als je het verschil tussen FF4 en FF3 kunt merken ben je een robot die rechtstreeks is aangesloten op de computer).

:schater: . IE 6 had lak aan alle webstandaarden, oftewel een ramp voor elke websitebouwer. IE7 was wat dat betreft al een stuk beter.

Geplaatst:

In het algemeen hoop ik wel goed beargumenteerde meningen te zien over welke browser je de beste, of juist de slechtste vindt. Ik heb geen zin in trollposting, fanboys, flamewars en hateposts; dat doen jullie maar ergens anders. Niet dat ik geen vertrouwen in jullie heb, maar dit topic kan voor velen zo'n uitlaapklep zijn en dat is nu eenmaal niet de bedoeling. :)

Internet Explorer is een prima browser, maar een ramp voor iemand die websites probeert te maken. Met Internet Explorer 6 was dat geen probleem: zo'n beetje iedereen gebruikte die browser. Tegenwoordig zijn er meerdere spelers op de markt en als je een website hebt gemaakt die het naar je wensen doet in Firefox, Chrome, Safari en Opera, dan vervloek je toch even Microsoft als je speciaal voor Internet Explorer weer aanpassingen moet maken. Buiten dat is het voor de meeste gebruiker een prima en snelle browser, zeker met versie 9, die zich nog beter aan de standaarden houdt.

Zelf gebruik ik Firefox en Chrome. Safari is de enige van de vijf grootste browsers die ik eigenlijk nooit gebruik, behalve om een website in te testen. Ik heb er gewoon weinig mee. Het is geen bijzondere browser met speciale functies waarvoor ik het zou moeten gebruiken.

Geplaatst:

Iemand suggereerde dat FireFox 4 niet sneller is dan FireFox 3.6. Dat moet ik echt ontkrachten. Op mijn netbook bijvoorbeeld start FF4 bijna in de helft van de tijd op die FF3.6 nodig had. Ook het laden van websites gaat iets sneller. Het is allemaal niet wereldschokkend, maar het is zeker sneller.

Ik heb verder ook ervaring met Chroome en Opera. Beiden browsers zijn in principe prima, ware het niet dat zij het niveau van FireFox in mijn ogen niet halen op het gebied van snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Ook de interface van beiden browsers is "druk" te noemen als je het met FF4 vergelijkt. Met IE9 heb ik geen ervaring. Ik ben na IE6 afgehaakt en heb totaal geen behoefte om weer IE te proberen. Ik heb dan toevallig ook nog IE8 op mijn netbook staan, die ik heel soms nodig heb als iets in FF niet werkt, en dan zit ik echt minimaal een halve minuut te wachten tot hij bruikbaar is, vervolgens krijg ik allemaal informatie over IE8 waar ik al helemaal geen behoefte aan heb. Nee hoor, geef mij maar lekker FF4.

Geplaatst:

FF3.6 doet hier niet ten onder van FF4 bij normaal surfen. Ik ben blij dat er hier nog mensen zijn die een reden hebben tot het niet gebruiken van IE (idd, slechte standaardondersteuning). IE6 werkte op sich wel snel en had geen bullshit overal. IE7 en IE8 wel, beide hadden een gebrekkige UI als het op performance aankwam. Een halve seconde voordat een tab zich opende en laadde, terwijl FF, Chrome en Opera gewoon netjes meteen dat ding openen. Maar tussen IE9, FF3.6, FF4, Chromium en Opera merk ik niets van de prestatieverbetering. Misschien is het net zoals een spel, dat je niets merkt van het verschil tussen 200FPS of 300FPS.

Geplaatst:

nou de meningen zijn verdeeld en volg dat ieder zijn eigen mening hierover heeft. Er zal altijd discussie blijven welke de beste is en daar verschilt iedereen in.

Geplaatst: (bewerkt)

Op Tweakers.net verscheen gisteren een vergelijkend browseronderzoek.

De bladzijden 9 en 10 geven wat snelheidstesten.

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

FF3.6 doet hier niet ten onder van FF4 bij normaal surfen. Ik ben blij dat er hier nog mensen zijn die een reden hebben tot het niet gebruiken van IE (idd, slechte standaardondersteuning). IE6 werkte op sich wel snel en had geen bullshit overal. IE7 en IE8 wel, beide hadden een gebrekkige UI als het op performance aankwam. Een halve seconde voordat een tab zich opende en laadde, terwijl FF, Chrome en Opera gewoon netjes meteen dat ding openen. Maar tussen IE9, FF3.6, FF4, Chromium en Opera merk ik niets van de prestatieverbetering. Misschien is het net zoals een spel, dat je niets merkt van het verschil tussen 200FPS of 300FPS.

Hier is FF 4 een stuk sneller dan 3.6, Maar als jij zegt van, het doet niks onder, dan heb je het alleen maar over wat jij constateert. En dat alle browsers gelijk zijn klopt ook niet.

Zo ondersteunen o.a. FF en Chrome WegGL, en Internet Explorer 9 niet. Zo heeft elke browser wel wat, maar er moet gezegd worden nog steeds dus ook IE9, houdt zich nog het minst aan de webstandaarden.

Zelf gebruik ik FF4, waarom? Omdat het snel werkt, start misschien niet zo snel als Chrome op, maar de browser die sluit ik toch bijna nooit af :puh:

Ook gebruik ik FF omdat je dat helemaal naar wens kan aanpassen + ik hoef dat alles naar bijvoorbeeld Google word verstuurd, zoals in Chrome wel het geval is.

Voor de geïnteresseerden hier een vergelijking met de vorige FF met de nieuwe + tegen andere browsers: klik

Geplaatst:

Voor mij blijft het internet explorer gebruik het al sinds ik internet heb maar heb een tijd firefox gebruikt maar toch ben ik gewend aan het vertrouwe internet explorer :puh:

Geplaatst:

Ik gebruik nu ook Firefox 4 alleen ik heb een vraag. Elke keer als ik een nieuw tabblad open krijg ik gewoon een blanco scherm. Is het mogelijk om in te stellen dat de startpagina laadt wanneer je een nieuw tabblad opent? Ik heb het nergens kunnen vinden bij de opties. :(

Geplaatst:

bij mij loopt Firefox 4 regelmatig vast, terwijl ik helemaal niks boeiends doe (gewoon youtube filmpjes kijken)

verder is de browser wel goed.

Geplaatst:

Het feit dat hij bij mij 10x langzamer werkt, en er automatisch van die toolbars bijkomen.

Geplaatst:

Ik zou graag van iedereen die IE vindt zuigen waarom die het zo vindt zuigen. ...

Het feit dat hij bij mij 10x langzamer werkt, en er automatisch van die toolbars bijkomen.

Die toolbars komen nooit automatisch.

Bij de installatie van sommige andere programma's worden toolbars meegeïnstalleerd tenzij je goed oplet en het vinkje voor die mee-installatie weghaalt.

De toolbars van Ask, Google, McAfee en nog wat merken heb je voordat je er erg in hebt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...