Jump to content

welke internetbrowser is de beste?

30 leden hebben gestemd

1. 1. Welke is beste internetbrowser

• Internet explorer
      5
    • Mozilla firefox
      13
    • Google Chrome
      12
    • Safari
      1
    • Opera
      0

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik moet zeggen dat FF4 duidelijk sneller is in javascript. Voor de rest maakt het niet veel uit naar mijn mening. De look is meer in de richting van Chrome gegaan.

Maarja, elke browser heeft zo zijn voordelen.

Zo vind ik dat FF (met een paar addons) echt handig is om website's mee te maken.

En ik vind Opera geweldig als er ieritante javascript scripts op de site staan.

Chrome is snel(ler) op te starten op mijn systeem, en een vrij simpele interface.

Tja, en safari heb ik nauwlijks gebruikt. geen verkeerde browser, maar moet wennen aan die layout.

En internet explorer.. ja.. uhm daar moet ik nog iets voor bedenken :D

Bewerkt: door Maikle
  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ikt

4

• Grand Theft Auto TOM

3

• Teh_Ninja

3

• Davedavy

2

Geplaatst: (bewerkt)

Als dan mijn mening moet geven, dan maar goed :)

Internet Explorer 6: Prima browser, zonder irritante toolbars een prima browser. Een tikkie sloom, maar in die tijd was het zwaarste een spelletje Habbo. Niet erg dus.

Internet Explorer 7: Dit is de meest beune browser die ik ooit heb gebruikt. De UI is slecht, de tabbladen werken langzaam en niet goed. Hiervoor was ik trouwens overgestapt op Firefox. Tsja, ik heb over deze browser niets goeds te melden. Internet Explorer 8 is hetzelfde verhaal. De UI was hetzelfde, maar de tabbladen werken wel wat sneller, maar waren nog steeds sloom.

Internet Explorer 9 is een gigantische vooruitgang, maar deze is te minimalistisch naar mijn mening. Ik heb niets tegen een gestroomlijnde browser, maar als je functionaliteit dan achter meerdere menu's zit verstopt, dan houdt het op voor mij. Verder een prima browser, kan zich weer meten met modernere browsers. Vooral met Chrome, die is ook al zo minimalistisch.

Firefox was sinds versie 2 mijn standaardbrowser. Ronduit een goede browser met veel aanpasmogelijkheden. Add-ons zijn echt handig. De prestaties waren nog niet zo heel knallend, maar dat alles maakte het goed met zijn vele add-ons en eigen skins. FF3 was hetzelfde verhaal, maar dan nog met extra veel aanpassingen. FF4 is dan nu mijn standaardbrowser. Eerst voelde ik niet zoveel in de standaard uitvoering van de browser: die was veel te kaal en alle functies waren verstopt. Maar nu ben ik erachter gekomen dat met een simpele aanpassing en 1 add-on, de browser weer precies was zoals mijn hevig aangepaste FF3. Werkt dus prima, de bookmark toolbar heb ik naast de awesomebar geplaatst. Resultaat mag er zijn. De portabele versies zijn jammer genoeg erg traag met het opstarten, dus ik gebruik liever andere browsers voor op mijn USB stick.

Chrome van Google vind ik een redelijke browser, snel, een paar leuke add-ons, maar toch vind ik het een beetje onfunctioneel. Ik vind het gewoon niet werken met mijn browsestijl. Een bijkomend nadeel van Chrome is dat Google alles zoekt. Daarom gebruik ik Chromium, maar die heeft geen auto-updater. Soms een nightly build downloaden en de bestanden vervangen is een redelijk alternatief voor Chrome, maar toch gebruik ik liever FF. Chrome is wel heerlijk als een portabele browser: hij start snel op van een USB stick en voldoet voor even snel iets opzoeken of even snel nieuws checken.

Opera heb ik nooit handig gevonden. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ik kan me er niet in vinden. Opera is gewoon... nou ja... IE, maar dan veel sneller. Het heeft geen add-ons, en rendert pagina's niet standaard. Dat is vooral te merken op imageboards, waar ik vaak ben. Prima browser, maar heeft toch niet dat gene wat ik zoek. De portabele versie is trouwens ook handig en snel. Jammer genoeg heb ik geen nieuwere versies kunnen vinden hiervoor.

Safari heb ik nooit gebruikt, en wat ik heb horen zeggen is dat Safari absoluut niet werkt op Windows. Ik zal het straks eens proberen, maar ik heb er niet zo'n hoge pet van. Als het vergelijkbaar is met iTunes of Quicktime, dan weet ik al wat ermee gebeurt na het afsluiten na het testen.

Edit: Ai, ik ben toch aangenaam verrast over Safari. Werkt op het eerste oog redelijk snel en skin ziet er goed uit. Het aanpassen van de skin is trouwens wel moeilijk, zo is de bookmarks bar niet aan te passen of te verwijderen en is de integratie met de titelbalk nog niet gemaakt.

Bewerkt: door ikt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...