Casss Geplaatst: 25 maart 2011 Rapport Share Geplaatst: 25 maart 2011 (bewerkt) Hoi! Ik maak een soort van "SandBox" Gamemode (vraag me niet wat het wordt) en daar heb ik een hele grote ondergrond nodig van hoe raad je het... Zand... Ik wilde een loop maken die een paar honderd keer die grond cre-eerd tegen elkaar aan zegmaar, zodat je een grote zandgrond hebt. Dit is mijn MTA probeerseltje: ------ |..3..| |......| ----- ------ ------ |..2..||..1..| |......||......| ----- ------ (3 panelen tegen elkaar aan, er moet steeds een lijn met panelen tegen elkaar aan ge-cre-eerd worden) Dit is mijn code: new Float:X = 482.2421875; new Float:Y = -5686.2387695313; CreateObject(4241,482.24240112305,-5487.7338867188,2.30000004172325,0.0,0.0,96.0); CreateObject(4241,482.2421875,-5686.2387695313,2.30000004172325,0.0,0.0,96.0); CreateObject(4241,282.64596557617,-5686.23828125,2.30000004172325,0.0,0.0,96.0); for(new i;i<5;i++) { X -= 199.0; CreateObject(4241,X,-5686.23828125,2.30000004172325,0.0,0.0,96.0); for(new z;z<5;z++) { Y -= 197.0; CreateObject(4241,X,Y,2.30000004172325,0.0,0.0,96.0); } Y = -5686.2387695313; } (ja de coords zijn niet precies goed, zou niet uit moeten maken) Nu cre-eerd ie wel heel veel panelen, maar de boel staat niet erg recht en er zitten gaten in enzo. (panelen zijn niet gekanteld, moet ook niet) En ik ben zoals je vast al gemerkt hebt een ZWARE COORDS NOOB! Dus wie helpt mij? Bewerkt: 25 maart 2011 door Casss Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big Boss Geplaatst: 25 maart 2011 Rapport Share Geplaatst: 25 maart 2011 Ik zie dat je een Z-rotatie van 96 graden gebruikt. Je moet al heel wat wiskundige berekeningen maken om het dan goed te krijgen. Je kan beter de rotatie instellen op 0, 90, 180 of 270 graden. Ik ben er van overtuigd dat het dan beter lukt. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Basssss Geplaatst: 25 maart 2011 Rapport Share Geplaatst: 25 maart 2011 Ik heb je scriptje even snel ingame bekeken en het is inderdaad een goed idee de rotatie op een van de bovenstaande nummers, 90.0 aangeraden. Als je ze op 90.0 kun je X -= 198.5; en Y -= 199.6; als vervanging gebruiken voor die jij hebt. Zodat er geen spleten of glimmende stukken zijn. Daarnaast zijn de eerste drie objecten niet echt nodig lijkt me, aangezien de rest toch een mooi vierkant van 5 bij 5 objecten creëert. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Casss Geplaatst: 25 maart 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst: 25 maart 2011 Okido! Tenk joe verrie madsj! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.