Jump to content

Vraag over hardware verschillen.


Sharingan

Recommended Posts

Hallo,

Ik had laatst n discussie met een vriend van mij waarom GTA IV niet liep op zijn pc. (hij beweert dat t aan de torrent lag xD)Maar als je een game als IV wilt draaien, wat is belangrijker ? Een snelle processor of een dikke videokaart ? Ik bedoel dus eigenlijk, wat heb je voor HD gaming het hardste nodig ?

Mvg

Giggity~

Link to comment
Delen op andere websites

Als het aan de torrent lag, had ie hem wss niet kunnen installeren omdat dan de installatie bestanden corrupt zijn.

Bij GTA IV zijn beide eigenlijk een must, maar dit is bij iedere game verschillend op die manier hoe ze gebouwd of geport worden.

Sommige vergen veel rekenkracht van de CPU en sommige veel van de GPU/Videogeheugen, en sommige van beide zoals GTA IV.

Weet je toevallig de specs van zijn PC?

Link to comment
Delen op andere websites

Voor GTA IV heb je vooral een snelle processor nodig. Mijn computer (Pentium D en een 9800GT, welke imo redelijk aan elkaar gelijk staan) kan GTA IV draaien, maar ik merk echt dat mijn processor de beperkende factor is. Of mijn ram (2GB), dat kan ook.

Free-roamers (APB, GTA IV, SR2, etc. (maar niet free-roamers waarmee je te voet gaat, zoals Fallout 3 en Oblivion) = Goede processor + minimaal 4GB aan RAM.

Shooters (CoD, UT, BF, etc.) = Goede grafische kaart.

Racers hangt af van het type spel, free-roam racers zoals TDU hebben vooral een goede processor en RAM nodig, circuit based racers zoals NFS hebben allebei nodig.

En de rest (zo ver ik even snel kan bedenken) hebben allemaal ongeveer dezelfde strakke eisen, gewoon allebei even goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...