Jump to content

Vraagje over de voeding


gerwin1

Recommended Posts

heey,

Ik heb een nieuwe videokaart gekocht (hier voor als het nodig is een linkje).

Nou was mijn vraag of ik er ook een nieuwe voeding bij moet kopen, en nou ben ik ook niet zo slim op dat gebied :$.

In mijn computer zit nu een voeding van 300 Watt en de nieuwe videokaart die ik gekocht heb heeft een verbruik van ca. 120 Watt (bij volledige belasting).

Dus mijn vraag was of ik ook een nieuwe voeding moet kopen.

Alfast bedankt voor de hulp

PS: oeps verkeerd geplaatst, ik wou hem in hardware helpdesk plaatsen...

Bewerkt: door gerwin1
Link to comment
Delen op andere websites

Neen dat is niet mogelijk met je huidige voeding, je zult inderdaad voor je videokaart een voeding moeten kopen van 450 Watt of meer.

Ik zou je aanraden om een van 500 watt of 600 watt te nemen... knipoog.gif

Mvg,

woody zwaaien.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

Heey,

Bedankt voor de info ^_^ .

Ik heb denk ik een goede voeding gezien heb, voordat ik deze koop wil ik natuurlijk advies of dit een goede is en of hij ook in mijn pc kan.

Ik zal ook even de specs van mijn pc plaatsen mischien kunnen jullie dan zien of deze voeding dan geschikt is voor mij pc.

Hier even een link van de voeding die ik gezien heb Klik

Hier een link van de videokaart die ik dan gekocht heb klik

En dan hier nog even mijn pc specs

Rapport van Gerwin's computer

Uitgevoerd op 26-3-2011, 13:10:16

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Compaq-Presario

|Computermodel:|WE285AA-ABH CQ5225NL

|Computernaam:|GERWIN-PC (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x64 (64-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|FOXCONN

|Model:|ETON

|BIOS Fabrikant:|American Megatrends Inc.

|BIOS Model:|BIOS Date: 11/27/09 14:17:53 Ver: 5.09, versie 5.09

|Aansluitingen:|PCI1 (Gebruikt), PCI2 (Gebruikt), PCI3 (Vrij), PCI4 (Vrij), PCI5 (Vrij)

|Poorten:|

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Core2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz (Quad Core)

|Kloksnelheid:|2499 MHz

|Socket & Cache(s):|CPU 1, 4096 KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|4095 MB RAM

|Type(s):|2048 MB RAM (DDR2-1066 PC2-8500 533 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR2-1066 PC2-8500 533 MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:), NTFS (D:)

|Grootte:|931,41 GB (918,37 GB (C:) + 13,05 GB (D:) )

|Vrije ruimte:|740,12 GB (737,80 GB (C:) + 2,31 GB (D:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, H: Onbekend, I: Verwisselbare schijf

|Model(len):|C: WDC WD10EADS-65M2B0 ATA Device IDE, D: Multi Flash Reader USB Device USB, E: hp CDDVDW TS-H653R ATA Device, H: GXWLA ANC9QRW SCSI CdRom Device, I: Onbekend

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|ATI Technologies Inc.

|Model:|ATI High Definition Audio Device

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|ATI Radeon HD 4350

|Beeldprocessor:|ATI Radeon Graphics Processor (0x954F)

|Geheugengrootte:|512 MB VRAM

|Stuurprogramma:|atiumd64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll, versie 8.620.0.0

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1920x1080 (Breedbeeld 16:9 WXGA Full HD 1080p/i)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|59 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|(standaardsysteemapparaten)

|Model:|USB-invoerapparaat

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|USB-invoerapparaat

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek PCIe FE Family Controller (Ethernet 802.3), Linksys Wireless-G PCI Adapter (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 192.168.2.93, MAC: 00:25:9C:9F:E0:43, DHCP: 192.168.2.254

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Home Premium

|Versie:|6.1.7600

|Service Pack:|Geen [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Moet ik eventueel ook nog letten op aansluitingen of zit dit meestal wel goed?

Ik hoop dat ik genoeg informatie geef zodat jullie kunnen kijken of die voeding goed is en in mijn pc kan.

Als dit niet zo is heeft iemand dan nog goede ideen voor een voeding?

Alvast bedankt voor de info.

Bewerkt: door gerwin1
Link to comment
Delen op andere websites

De 500W van OCZ is een goede voeding met een mooi efficientie percentage. Deze voeding zal makkelijk voldoen aan je setup, inclusief de zojuist aangeschafte videokaart. Maar, als jij plannen hebt om in de toekomst je computer nog verder uit te breiden dan zou ik voor de 600W versie van OCZ gaan. Slechts een tientje duurder. Voedingen zijn tegenwoordig spotgoedkoop. Deze 600W versie heb ik zelf ook, overigens. Helaas beperkt deze hoeveelheid wattage mijn plannen voor uitbreiding. Dus ik schaf binnenkort een 1000W voeding aan. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

:7

Een 1000W voeding is overkill, dat zijn de soort dingen die je op zo'n Acer Predator of Alienware pc zou kunnen verwachten, puur en alleen omdat het beter verkoopt. Ik ben er vrijwel zeker van dat je gewoon overdrijft.

Link to comment
Delen op andere websites

:7

Een 1000W voeding is overkill, dat zijn de soort dingen die je op zo'n Acer Predator of Alienware pc zou kunnen verwachten, puur en alleen omdat het beter verkoopt. Ik ben er vrijwel zeker van dat je gewoon overdrijft.

Denk je dat? Ik schaf twee ATI Radeon HD6970's aan die alleen al 500W nodig hebben bij volledige belasting. Niet dat ik deze ooit volledig belast krijg, maar 350Watt moet ik er zeker al voor vrij houden. Verder heb ik een 5 RAID opstelling aan Intel SSD'S die ook bij elkaar aardig wat stroom vreten.

Link to comment
Delen op andere websites

No way dat jij als 16-jarige naast een fatsoenlijk leven geld genoeg overhoudt voor zo'n samenstelling, maar ja. Ik zou zelf denken dat 700-800 het maximale zou zijn voor zo'n samenstelling, 1000 Watt blijft overkill.

Link to comment
Delen op andere websites

No way dat jij als 16-jarige naast een fatsoenlijk leven geld genoeg overhoudt voor zo'n samenstelling, maar ja. Ik zou zelf denken dat 700-800 het maximale zou zijn voor zo'n samenstelling, 1000 Watt blijft overkill.

In mn eentje kan ik dit absoluut niet betalen. Maar ik heb een aantal regio-sponsors die me sponsoren met deze nieuwe build.

EDIT: Tuurlijk kom ik niet aan de 1000W. Maar de mogelijkheid moet er zijn. ;)

EDTI 2: Opzich zou je het niet eens als "sponsors" kunnen beschouwen. Je verricht arbeid en het word later in natura uitbetaalt. Laten we het daar maar op houden. :)

Bewerkt: door Swiggers
Link to comment
Delen op andere websites

No way dat jij als 16-jarige naast een fatsoenlijk leven geld genoeg overhoudt voor zo'n samenstelling, maar ja. Ik zou zelf denken dat 700-800 het maximale zou zijn voor zo'n samenstelling, 1000 Watt blijft overkill.

In mn eentje kan ik dit absoluut niet betalen. Maar ik heb een aantal regio-sponsors die me sponsoren met deze nieuwe build.

EDIT: Tuurlijk kom ik niet aan de 1000W. Maar de mogelijkheid moet er zijn. ;)

EDTI 2: Opzich zou je het niet eens als "sponsors" kunnen beschouwen. Je verricht arbeid en het word later in natura uitbetaalt. Laten we het daar maar op houden. :)

Met wie mag jij dan seks hebben? :clown:

Of zit je op een andere manier van natura te denken :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...