Jump to content

Voeding ingebouwd, werkt niet.


K1pc0rn

Recommended Posts

Ik heb mijn nieuwe voeding ingebouwd, ik denk dat ik alle snoertjes op de goede plek heb gedaan, maar mijn PC gaat gewoon niet aan. Als ik op het aan knopje druk, dan gaan de ventilatoren 1 rondje drijen en daarna doet ie niks meer. Is er misschien een hele uitgebreide tutorial voor hOe je een voeding moet inbouwen? Want volgens mij heb ik niet alles goed aangesloten.

Bewerkt: door lennart1995
Link to comment
Delen op andere websites

CMOS Gereset? Batterijtje er ff uit gehaald en er weer ingedaan? Alle stekkers goed vast? Op het moederbord moeten meestal 2 stekkers, op de videokaart 1 of 2 en op de DVD drives en HDD's moeten ook stekkers, al heb je dat niet nodig voor booten.

Link to comment
Delen op andere websites

CMOS Gereset? Batterijtje er ff uit gehaald en er weer ingedaan? Alle stekkers goed vast? Op het moederbord moeten meestal 2 stekkers, op de videokaart 1 of 2 en op de DVD drives en HDD's moeten ook stekkers, al heb je dat niet nodig voor booten.

Volgens mij moest je dat batterijtje nooit eruit halen, omdat het dan je bios wist ofzoiets. correct me if im wrong!

Maar voor de rest, ik kan je niet helpen met je probleem. Heb niet zoveel hardware kennis :)

Link to comment
Delen op andere websites

CMOS Gereset? Batterijtje er ff uit gehaald en er weer ingedaan? Alle stekkers goed vast? Op het moederbord moeten meestal 2 stekkers, op de videokaart 1 of 2 en op de DVD drives en HDD's moeten ook stekkers, al heb je dat niet nodig voor booten.

Volgens mij moest je dat batterijtje nooit eruit halen, omdat het dan je bios wist ofzoiets. correct me if im wrong!

Maar voor de rest, ik kan je niet helpen met je probleem. Heb niet zoveel hardware kennis :)

Dat batterijtje onthoudt je biossettings dus alle instellingen worden vergeten en je bios zet zich op basisinstellingen.

Link to comment
Delen op andere websites

En moet de HDD aan de dvd drive vastzitten met een snoertje?

EDIT: hij start nu wel op, maar hij geeft geen piepje, en de linker fan gaat niet draaien.

http://img263.imageshack.us/img263/929/img1858dm.jpg

http://img29.imageshack.us/img29/4348/img1859ei.jpg

http://img864.imageshack.us/img864/6374/img1861wj.jpg

http://img822.imageshack.us/img822/4134/img1862r.jpg

Bewerkt: door lennart1995
Link to comment
Delen op andere websites

CMOS Gereset? Batterijtje er ff uit gehaald en er weer ingedaan? Alle stekkers goed vast? Op het moederbord moeten meestal 2 stekkers, op de videokaart 1 of 2 en op de DVD drives en HDD's moeten ook stekkers, al heb je dat niet nodig voor booten.

Volgens mij moest je dat batterijtje nooit eruit halen, omdat het dan je bios wist ofzoiets. correct me if im wrong!

Maar voor de rest, ik kan je niet helpen met je probleem. Heb niet zoveel hardware kennis :)

Dat batterijtje onthoudt je biossettings dus alle instellingen worden vergeten en je bios zet zich op basisinstellingen.

Maar ik neem aan dat als je een nieuwe koeler installeerd, dat je die biossettings kan behouden toch ?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb echt alles goed aangesloten.

De PC kan ook zonder de HDD en de dvd drive opstarten hoor.

Heb het ook met een andere videokaart gedaan zonder dat je daar een snoer aan moet doen maar dan doet hij het ook niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn oude voeding er weer aangesloten, maar weer doet het beeld het niet. Denk je dat mijn moederbord gewoon kapot is?

Ik heb het ook al geprobeerd met mijn oude videokaart waar je geen extra power voor nodig hebt, maar dan werkt het ook niet.

Alleen de ventilatoren draaien en de lampjes gaan aan, verder geen opstart geluid Ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Het beeldscherm is zo ie zo goed.

Is m'n moederbord misschien goh stuk?

Dit is wat ik allemaal heb aangesloten vanaf de voeding:

Een 24-pin aan het moederbord.

Een 4-pin aan de processor (CPU)

Sata kabel aan HDD en stroomkabel aan HDD.

Stroomkabel aan DVD-Drive.

Ben ik Misschien iets vergeten?

Link to comment
Delen op andere websites

Het beeldscherm is zo ie zo goed.

Is m'n moederbord misschien goh stuk?

Dit is wat ik allemaal heb aangesloten vanaf de voeding:

Een 24-pin aan het moederbord.

Een 4-pin aan de processor (CPU)

Sata kabel aan HDD en stroomkabel aan HDD.

Stroomkabel aan DVD-Drive.

Ben ik Misschien iets vergeten?

Ik mis een tweede stekker naar het moederbord, en een stekker naar je videokaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...