Jump to content

Voeding ingebouwd, werkt niet.


K1pc0rn

Recommended Posts

Het beeldscherm is zo ie zo goed.

Is m'n moederbord misschien goh stuk?

Dit is wat ik allemaal heb aangesloten vanaf de voeding:

Een 24-pin aan het moederbord.

Een 4-pin aan de processor (CPU)

Sata kabel aan HDD en stroomkabel aan HDD.

Stroomkabel aan DVD-Drive.

Ben ik Misschien iets vergeten?

Ik mis een tweede stekker naar het moederbord, en een stekker naar je videokaart.

24 pin gaat naar moederbord en 4 pin naar processor is ook naar moederbord. Videokaart heeft niet altijd extra stroom nodig, kijk het toch wel even na.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb echt alles goed aangesloten.

De PC kan ook zonder de HDD en de dvd drive opstarten hoor.

Heb het ook met een andere videokaart gedaan zonder dat je daar een snoer aan moet doen maar dan doet hij het ook niet.

Dan weet je dat je 12 volt rail werkt.

Ik vrees langzamerhand dat je moederbord kaduuk is.

Je krijgt geen beeld, wat veel kan zijn, maar je krijgt geen pieptoon en dat is vaak foute boel.

Staan die fans aangesloten op een molex/fancontroller of op je moederbord met een 3 of 4pins stekker?(zoals die van je cpu koeler).

Probeer ook een ander speakertje en zorg dat je zeker weet dat ie goed aangesloten staat op je moederbord, als die ook niet werkt krijg je dus geen piepsignaal.

Je moet altijd minimaal een piepje horen, een piepje betekend dat alles oké is, meerdere piepjes zijn foutcodes.

DJmaddox: Hij heeft twee videokaarten geprobeerd, waarvan een zonder extra aansluiting voor een stekker.

Dus je kan haast zeggen dat een kapotte videokaart uitgesloten is.

Daarnaast, sommige videokaarten kunnen opstarten zonder extra stroom en geven je een melding in Windows en soms geven ze een pieptoon.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Heb echt alles goed aangesloten.

De PC kan ook zonder de HDD en de dvd drive opstarten hoor.

Heb het ook met een andere videokaart gedaan zonder dat je daar een snoer aan moet doen maar dan doet hij het ook niet.

Dan weet je dat je 12 volt rail werkt.

Ik vrees langzamerhand dat je moederbord kaduuk is.

Je krijgt geen beeld, wat veel kan zijn, maar je krijgt geen pieptoon en dat is vaak foute boel.

Staan die fans aangesloten op een molex/fancontroller of op je moederbord met een 3 of 4pins stekker?(zoals die van je cpu koeler).

Probeer ook een ander speakertje en zorg dat je zeker weet dat ie goed aangesloten staat op je moederbord, als die ook niet werkt krijg je dus geen piepsignaal.

Je moet altijd minimaal een piepje horen, een piepje betekend dat alles oké is, meerdere piepjes zijn foutcodes.

DJmaddox: Hij heeft twee videokaarten geprobeerd, waarvan een zonder extra aansluiting voor een stekker.

Dus je kan haast zeggen dat een kapotte videokaart uitgesloten is.

Daarnaast, sommige videokaarten kunnen opstarten zonder extra stroom en geven je een melding in Windows en soms geven ze een pieptoon.

op de 3 of 4 pins stekker.

maar dat piepje komt toch uit de PC en niet uit de speakers?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb echt alles goed aangesloten.

De PC kan ook zonder de HDD en de dvd drive opstarten hoor.

Heb het ook met een andere videokaart gedaan zonder dat je daar een snoer aan moet doen maar dan doet hij het ook niet.

Dan weet je dat je 12 volt rail werkt.

Ik vrees langzamerhand dat je moederbord kaduuk is.

Je krijgt geen beeld, wat veel kan zijn, maar je krijgt geen pieptoon en dat is vaak foute boel.

Staan die fans aangesloten op een molex/fancontroller of op je moederbord met een 3 of 4pins stekker?(zoals die van je cpu koeler).

Probeer ook een ander speakertje en zorg dat je zeker weet dat ie goed aangesloten staat op je moederbord, als die ook niet werkt krijg je dus geen piepsignaal.

Je moet altijd minimaal een piepje horen, een piepje betekend dat alles oké is, meerdere piepjes zijn foutcodes.

DJmaddox: Hij heeft twee videokaarten geprobeerd, waarvan een zonder extra aansluiting voor een stekker.

Dus je kan haast zeggen dat een kapotte videokaart uitgesloten is.

Daarnaast, sommige videokaarten kunnen opstarten zonder extra stroom en geven je een melding in Windows en soms geven ze een pieptoon.

op de 3 of 4 pins stekker.

maar dat piepje komt toch uit de PC en niet uit de speakers?

Ja, uit het speakertje uit je PC zelf ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Oke. We(ik en m'n neef) denken dat de processor en het moederbord allebei kapot zijn.

Heb ook een ander moederbord erin gedaan, maar tot mijn grote verbazing deed die het ook niet (misschien omdat die ook al 2 jaar niet gebruikt was)

Hoe kan ik testen of de voeding het nog doet zonder hem aan het moederbord aan te sluiten?

Link to comment
Delen op andere websites

Voeding kan je laten testen bij een lokale computer shop of een voedingtester kopen.

Alleen dat het moederbord en cpu tegelijk kapot zouden zijn daar geloof ik niet in.

Ik weet niet als je het geheugen er ook mischien even uit hebt gehad.???

Bewerkt: door RONNIEKLPPER
Link to comment
Delen op andere websites

Voeding kan je laten testen bij een lokale computer shop of een voedingtester kopen.

Alleen dat het moederbord en cpu tegelijk kapot zouden zijn daar geloof ik niet in.

Ik weet niet als je het geheugen er ook mischien even uit hebt gehad.???

heb ik gedaan ja.

maar het rare is dat de CPU koeler helemaal niet zo snel draait, en als je daar voelt dan wordt het echt veelste heet. misschien alleen CPU kapot?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...