Axelectric_ Geplaatst: 6 april 2011 Rapport Geplaatst: 6 april 2011 Ik en een paar van mijn vrienden kunnen niet meer op PSN, wie heeft hetzelfde probleem? Iemand die er meer over weet? Thanks.
Flokkert Geplaatst: 6 april 2011 Rapport Geplaatst: 6 april 2011 Dit is geen onderhoud. Zoveel ik weet is PSN plat gelegt door Anonymous. Dit is wat ik op internet heb gevonden, ik heb ook een oplossing op PS3Life gevonden: De hackers van Anonymous zijn volop bezig Sony zoveel mogelijk zorgen te geven. In dit proces pesten ze echter ook heel wat PlayStation 3 gamers. Ze trachten namelijk het PSN offline te halen, zo krijgen erg veel mensen de error code 8071053D waardoor ze niet meer online kunnen of een bezoekje kunnen brengen aan de PlayStation Store. Er is echter een oplossing gevonden om dit probleempje te verhelpen. Deze oplossing werkt overigens voor sommige mensen maar en niet voor iedereen. Als je echter niet probeert zal je het nooit te weten komen natuurlijk. Wat moet je doen? Ga naar Network Settings * Internet Connection Settings * Custom * Kies je connection method * Manual Settings * Scroll nu naar DNS Settings - Select Manual * Voer in 8.8.8.8 voor Primary en 8.8.4.4 voor Secondary Maar wat doe je nu eigenlijk juist als je deze methode gebruikt? Je leidt de DNS niet langer meer naar de PSN servers, maar naar de servers van google. 8.8.8.8 en 8.8.4.4 zijn dan ook de officiële IP-adressen van de google DNS. We hebben overigens ook waargenomen dat voor veel mensen de online problemen nu zijn opgelost, maar moesten ze dus terugkomen dan kan je deze oplossing gebruiken. Bron: Klik
Axelectric_ Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2011 Hmm, ik krijg de error code 80710092.
Flokkert Geplaatst: 6 april 2011 Rapport Geplaatst: 6 april 2011 Hmm, ik krijg de error code 80710092. Tja, ik zou het niet weten. Op internet staat dat PSN wordt plat gelegd door Anonymous. Ik heb zelf geen PS3 dus ik zou het niet weten.
Axelectric_ Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2011 Ik heb gedaan wat je zei en het werkt! Hartelijk bedankt
David22 Geplaatst: 6 april 2011 Rapport Geplaatst: 6 april 2011 (bewerkt) Anonymous zit hier inderdaad achter: http://www.youtube.com/watch?v=tcSCUU4Fg9k De inmiddels bekende groep Anonymous heeft laten weten de Japanse consolegigant te willen aanpakken.De groep' date=' die zich kenmerkt door websites plat te leggen ter demonstratie, vind het namelijk niet kunnen dat Sony de hackers GeoHot en Graf-Chokolo voor de rechter heeft gesleept. De groep heeft dan ook een open brief naar Sony gestuurd met de volgende tekst: "Gefeliciteerd Sony, jullie hebben de aandacht getrokken van Anonymous. Jullie actie tegen de hackers Geohot en Graf_Chokolo heeft niet alleen onze aandacht getrokken, maar is ook onvergeefbaar." Anonymous vindt dan ook dat Sony het rechtssysteem misbruikt om informatie achter te houden over hoe hun product werkt. Hierdoor zou Sony haar eigen consumenten verraden, terwijl de hackers de informatie, zonder daar geld voor te ontvangen, verspreid hebben. Sony zou haar gebruikers willen controleren, aldus de hackersgroep. Sony is inmiddels een onderzoek gestart omdat haar website gisteren tijdelijk onbereikbaar was. Ook het PlayStation Network was tijdelijk onbereikbaar maar dat kwam volgens Sony door geplande werkzaamheden. Update: de groep SonyRecon, een onderdeel binnen Anonymous, heeft bekend gemaakt Sony persoonlijk te willen aanvallen. Het bedrijf wil hiervoor gebruik gaan maken van zogeheten Dox-aanvallen. Dit houdt in dat de hackers diverse informatie van werknemers wil achterhalen om deze vervolgens te gaan gebruiken voor bijvoorbeeld fraude. SonyRecon heeft aangegeven dat het de informatie wil gebruiken om de werknemers angst aan te jagen. Als voorbeeld gaf het team een e-mail te sturen met een melding dat één van de vorige bedpartners van de werknemers een SOA heeft. Als tweede voorbeeld wordt het idee opgedragen om honderden dozen bij de personen af te leveren. Hoewel de groep nog erg klein is, claimt de groep de website van Kilpatrick Townsend & Stockton's website te hebben platgelegd. Dit kantoor zou de zaak rondom de hacker GeoHotz behandelen in naam van Sony. Update 2: SonyRecon heeft inmiddels diverse gegevens in handen over verschillende medewerkers. Zo is er van Robert S. Wiesenthal, uitvoerend viceproducent en directeur van de financiën bij Sony, bekend of hij getrouwd is, welke opleiding hij genoten heeft en of hij kinderen heeft. De groep probeert ook nog de gegevens van Nicole Seligman, uitvoerend vicedirectrice en algemeen raadgeefster, en Howard Stinger, directeur van Sony, te achterhalen. Ook is er een filmpje op YouTube verschenen waarin Anonymous de oorlog verklaart aan Sony. Hoewel het niets meer is dan het eerder aangekondigde bericht, kunnen jullie de clip hier bekijken. [i']Bron: http://www.xgn.nl/360/nieuws/26191/update-2-hackersgroep-anonymous-heeft-het-op-sony-gemunt/[/i] Beetje kinderachtig, als je het mij vraagt. Hoewel ik daarnet geen problemen had met PSN, weet ik niet of het nu wel werkt. Edit: Nope, werkt bij mij nu ook niet meer. Bewerkt: 6 april 2011 door David22
PowerPats Geplaatst: 6 april 2011 Rapport Geplaatst: 6 april 2011 ik heb een woord voor hun: fuck you. en ja dat zijn er twee. zo pissig ben ik nu.
DJ-Drace Geplaatst: 6 april 2011 Rapport Geplaatst: 6 april 2011 Hier heb ik ook het probleem. Ook die oplossing werkt niet.
David22 Geplaatst: 6 april 2011 Rapport Geplaatst: 6 april 2011 Hier heb ik ook het probleem. Ook die oplossing werkt niet. Bij mij ook niet. Denk dat er niets anders op zich dan maar gewoon geduld hebben...
Kenny-Petrovic Geplaatst: 6 april 2011 Rapport Geplaatst: 6 april 2011 Ik ben vandaag nog niet op de PS3 geweest maar ik vind dit toch niet leuk meer. Als Sony vind dat ze de hackers moeten aanklagen dan moeten ze dat lekker doen, daar hebben ze toch al het recht toe? Of ze gelijk hebben dat moet de rechter bepalen alleen daar willen die hackers zich niet bij neerleggen. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen want ze haalden eerst de PlayStation sites offline, toen gingen ze de advocaten van Sony lastig vallen en nu het PlayStation Netwerk. Ben echt benieuwd waar ze morgen mee aan zullen komen.
Axelectric_ Geplaatst: 6 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2011 (bewerkt) Ik moet eigenlijk wel lachen met dit. Best grappig. Behalve dan dat ze PSN platgooien. Bewerkt: 6 april 2011 door Axelectric_
PowerPats Geplaatst: 6 april 2011 Rapport Geplaatst: 6 april 2011 Weet je wat helemaal raar is ? Die Geohot of hoe die ook mag heten maakte dus een ps3 jailbreak waarmee iedere debiel illegaal gedownloade games op zijn ps3 zou kunnen spelen, Sony neemt maatregelen daartegen en nu zijn die gasten gewoon pissig daarover. En al die Anonymous mensen die volgens mij gewoon puistenkoppen van 12 jaar zijn, zijn nu aan het doen alsof het een hele gerechtvaardige actie is. Terrwijl het gewoon illigaal is klaar punt uit. Absurd.
Djmaddox Geplaatst: 6 april 2011 Rapport Geplaatst: 6 april 2011 Boos zijn omdat je niet kan gamen voor n paar uur.
PowerPats Geplaatst: 6 april 2011 Rapport Geplaatst: 6 april 2011 Je kon gewoon gamen hoor alleen online lag eruit.
Recommended Posts