Jump to content

Man die zichzelf in brand steekt

Recommended Posts

Geplaatst:

Die monnik die zichzelf in brand zette in 63, die maakte een statement. Die protesteerde tegen vervolgingen. Dit is gewoon een mongool die hier in Nederland lekker een uitkering wilt trekken, en vervolgens boos word als hij teruggestuurd word. (anders word je hier in Nederland echt niet zo snel teruggestuurd) Dit is niet ergens aandacht voor vragen. Dit is niet om iets te willen bereiken. Dit is gewoon een idioot.

Was in Vietnam, een Boeddhist die tegen de vervolgingen van Boeddhisten was. Hij was waarschijnlijk een van de eersten die op deze manier protesteerde, zijn zelfverbranding is op film opgenomen en daarna de hele wereld rondgegaan:

Hij had dan ook echt iets om duidelijk te maken. Dat deze asielzoeker zich zelf op een zelfde manier in de brand steekt zecht meer over zijn eigen ego dat hij zichzelf even belangrijk vind als al die vervolgde boeddhisten. Terwijl hij absoluut niets heeft om voor te strijden.

En bovendien kan je ook iets duidelijk maken zonder andere mensen een trauma te bezorgen. Kijk maar naar die chinese man die tijdens de koude oorlog een optocht van tanks tegenhield. Zonder ook maar een vorm van geweld te gebruiken.

• Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Flashingdemon666

10

• jordib12

9

• GolfG60

6

• -TonyStark-

3

Geplaatst:

Die monnik die zichzelf in brand zette in 63, die maakte een statement. Die protesteerde tegen vervolgingen. Dit is gewoon een mongool die hier in Nederland lekker een uitkering wilt trekken, en vervolgens boos word als hij teruggestuurd word. (anders word je hier in Nederland echt niet zo snel teruggestuurd) Dit is niet ergens aandacht voor vragen. Dit is niet om iets te willen bereiken. Dit is gewoon een idioot.

Was in Vietnam, een Boeddhist die tegen de vervolgingen van Boeddhisten was. Hij was waarschijnlijk een van de eersten die op deze manier protesteerde, zijn zelfverbranding is op film opgenomen en daarna de hele wereld rondgegaan:

Hij had dan ook echt iets om duidelijk te maken. Dat deze asielzoeker zich zelf op een zelfde manier in de brand steekt zecht meer over zijn eigen ego dat hij zichzelf even belangrijk vind als al die vervolgde boeddhisten. Terwijl hij absoluut niets heeft om voor te strijden.

En bovendien kan je ook iets duidelijk maken zonder andere mensen een trauma te bezorgen. Kijk maar naar die chinese man die tijdens de koude oorlog een optocht van tanks tegenhield. Zonder ook maar een vorm van geweld te gebruiken.

tank.jpg

Die bedoel je? Tsja, daar heb je wel gelijk in. Toch ben ik benieuwd naar de motieven van deze man, is daar al iets over bekend?

Geplaatst:

*foto*

Die bedoel je? Tsja, daar heb je wel gelijk in.

Ja, die held. _O_

Geplaatst:

De mensen die daar toen stonden in Amsterdam konden hun ogen wss niet geloven, wie steekt zichzelf nu in brand in zoon openbare plaats, het kan niet anders dat hij wou dat iedereen het zag met een boodschap achter...

Geplaatst:

De mensen die daar toen stonden in Amsterdam konden hun ogen wss niet geloven, wie steekt zichzelf nu in brand in zoon openbare plaats, het kan niet anders dat hij wou dat iedereen het zag met een boodschap achter...

Als er een boodschap achter zou zitten zouden we nu niet met vraagtekens zitten. En bovendien zou hij dat ook op hele andere manieren duidelijk kunnen maken.

Geplaatst: (bewerkt)

gewoon ziekelijk ook vanwege zijn 'brandende wens' om aandacht te trekken. Nou aandacht had hij in ieder geval van degenen die hem wilden blussen

Bewerkt: door Mooner_37
Geplaatst:

Als het niet was gefilmd en er was ook geen fotomateriaal verschenen zaten we hier waarschijnlijk niet over te praten.

Was ook veel beter geweest.

Geplaatst:

Het is verschrikkelijk, maar het ergste is nog dat je het gaat filmen, mijn god.

Juist niet, wat kan je doen als omstander om juist mee te helpen? je kan, net zoals die andere 30 mensen met een jasje op het vuur gaan slaan het erger maken, of je kan het filmen, zodat je bewijs hebt, zodat je de politie kan helpen in het onderzoek.

Geplaatst:

Als je zoveel getuigen hebt is dat niet nodig. Respect voor de mensen die het proberen, je probeert iemand te helpen, ook al is hij zo gek is zijn hoofd.

Geplaatst:

Goed dat er nog mensen zijn die helpen, al denk ik niet dat hij geholpen was door met z'n allen op hem te staan kloppen met rugzakken en jassen. crazy.gif

Geplaatst:

Ja die man ( rechts in beeld ) , zijn jas staat in de fik , nou , ( niet lullig bedoeld ) , hij steekt zichzelf in de fik, ik zou me jas er dan niet voor op offeren.

Geplaatst:

Ja die man ( rechts in beeld ) , zijn jas staat in de fik , nou , ( niet lullig bedoeld ) , hij steekt zichzelf in de fik, ik zou me jas er dan niet voor op offeren.

Als het voor u neus gebeurt praat je wel anders.

Geplaatst:

Als het voor u neus gebeurt praat je wel anders.

Ik weet niet wat ik zou doen, ik ga ook niet zeggen ik ga me jas er voor opofferen, ik weet het niet, het zou moeten gebeuren...

Ik zou denk ik gewoon stom staan van verbazing moest ik dat zien.

Geplaatst:

Iedere asielzoeker heeft een procedure van een bepaalde tijd, is die tijd om dan is het wegwezen geblazen. Tuurlijk willen deze mensen niet terug, na het generaal pardon van Balkenende en Bos denken alle asielzoekers in de wereld dat nederland het paradijs is voor uitkeringen en om legaal te verblijven. Vanwege deze toestanden is het van groot belang dat eindelijk kans arme imigranten niet meer toe ge laten worden in nederland, de europese unie zal dit niet tegen houden als het kabinet een kleine hoeveelheid asielzoekers per jaar aan neemt.

Ik zou niet me jas op offeren voor die man, ik zou hem in een grachtengordel slootje duwen die daar zat te vinden zijn. Ze adviseerden aan die man trouwens om zichzelf als een homo voor te doen om in dit land te kunnen blijven, dat is blijkbaar niet gelukt en nu is hij dood. Anders was hij toch uit eindelijk wel dood ge gaan in iran.

Geplaatst:

Ik zou het ook niet weten wat ik op zo'n moment zou doen, misschien dat ik in eerste instantie zeg van weglopen of als getuigen filmen maar aan de andere kant... Het is wel een mensenleven, dan verandert natuurlijk mijn mening en begin ik te helpen met het doven.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...