Jump to content

Man die zichzelf in brand steekt

Recommended Posts

Geplaatst:

@ Gekkiej01, dat je die man zou willen helpen snap ik maar zoals je in dat filmpje ziet doen ze dat daar niet op de juiste manier. Als je met je jas gaat zitten zwaaien en slaan komt er alleen maar zuurstof bij en daardoor zal het vuur niet uit gaan. Het zou meer zin hebben als ze de jassen erover heen hadden gegooid.

• Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Flashingdemon666

10

• jordib12

9

• GolfG60

6

• -TonyStark-

3

Geplaatst:

Inmiddels is de man overleden, trieste zaak. Of dat ook zijn oorspronkelijke doel was zullen we (waarschijnlijk) nooit weten. Wel moet ik zeggen dat verbranden mij een vreselijk pijnlijke dood lijkt. Ik denk dat deze man het echt niet meer zag zitten en ten einde raad was. Asielzoekers halen vaker vreemde dingen uit om nog een keer de aandacht op zich te vestigen, dit zou ook zo'n daad kunnen zijn.

Als je hebt geprobeerd een brandend persoon te doven met je jas, zou je die jas best wel eens via de verzekering vergoed kunnen krijgen.

Geplaatst:

Inmiddels is de man overleden, trieste zaak. Of dat ook zijn oorspronkelijke doel was zullen we (waarschijnlijk) nooit weten. Wel moet ik zeggen dat verbranden mij een vreselijk pijnlijke dood lijkt. Ik denk dat deze man het echt niet meer zag zitten en ten einde raad was. Asielzoekers halen vaker vreemde dingen uit om nog een keer de aandacht op zich te vestigen, dit zou ook zo'n daad kunnen zijn.

Als je hebt geprobeerd een brandend persoon te doven met je jas, zou je die jas best wel eens via de verzekering vergoed kunnen krijgen.

Moest dit gebeuren ergens waar ik loop, dan denk ik niet, dat ik ga denken aan me verzekering hoor maar die man gewoon helpen of verbaasd staan kijken kan ook. :puh:

Geplaatst:

Iran heeft Nederland beschuldigd nalatig te zijn. Vreemd dat Nederland niet direct terugvuurt met waarom de asielzoeker sowieso in Nederland wilde komen wonen. De man was óf een politieke tegenstander van het regime, of hij was iemand die gewoon meer geld zocht. Zakenmensen hebben geen vrees en kunnen gewoon terugkeren zonder consequenties. Politieke tegenstanders vluchten voor een reden. Als de man daar was gebleven, zou die dood zijn omdat hij was geëxecuteerd. Zou hij toestemming hebben gekregen om hier te blijven, niets gebeurd. Zou hij zijn lot hebben geaccepteerd, zou die ook dood zijn, omdat Iran hem waarschijnlijk op komt wachten en hem daarna executeerd.

Voor deze man was zichzelf in de fik zetten een redelijke oplossing. Zou hij het overleven, had die veel aandacht en zou die meer kans hebben om te mogen blijven. Overleeftie het niet, is die in ieder geval doodgegaan met wat aandacht en komt zijn kwestie naar voren, voor anderen in de toekomst.

Hoe zij daar het hebben geregeld met asielzoekers is mij een vraag, maar ik kan me wel voorstellen dat ze moeite hadden met de beslissing van laten blijven of wegsturen. Je kunt niet altijd mensen accepteren, er moet een grens zijn. Het is wel verschrikkelijk cijfermatig gebeurd met geen enkel gevoel. Dat vind ik dan weer niet kunnen. Hopelijk zat de man buiten het quota dat goed gefilterd was, het zou behoorlijk zuur zijn als een Iraanse zakenman die hierheenkwam om nog rijker te worden geaccepteerd was, en hij, die het nodig heeft, er net buiten zit.

Ach, bureaucratie.

Geplaatst:

Dat is inderdaad hoe de vork (bijna) in de steel zit. Voor de duidelijkheid:

[table=border]Inmiddels is gebleken dat de man afkomstig is uit Iran. De man was een journalist, die naar Nederland is gevlucht omdat het Iraanse bewind vrije journalistiek afkeurt en iedere journalist die buiten de door de overheid bepaalde lijnen een stukje schrijft, simpelweg opsluit of afschiet.[/table]

Ik ben dan ook meer dan furieus op de reactie van de Iraanse ambassade. :@ F*ck off met je geneuzel, "Betreuren dat Nederland hiervoor verantwoordelijk is en niet eerder de man hulp heeft geboden.", verdomme. Wat ben je dan voor hypocriete natie, als je zo durft te reageren terwijl door je eigen handelen je landgenoot is gevlucht? Van mij mag Rutte de F16's in Libië wel even een ruim bochtje laten nemen, en even een paar "off the record" missies laten uitvoeren op de regeringsdoelen in Iran.. :duh:

Geplaatst:

Dat is inderdaad hoe de vork (bijna) in de steel zit. Voor de duidelijkheid:

[table=border]Inmiddels is gebleken dat de man afkomstig is uit Iran. De man was een journalist, die naar Nederland is gevlucht omdat het Iraanse bewind vrije journalistiek afkeurt en iedere journalist die buiten de door de overheid bepaalde lijnen een stukje schrijft, simpelweg opsluit of afschiet.[/table]

Ik ben dan ook meer dan furieus op de reactie van de Iraanse ambassade. :@ F*ck off met je geneuzel, "Betreuren dat Nederland hiervoor verantwoordelijk is en niet eerder de man hulp heeft geboden.", verdomme. Wat ben je dan voor hypocriete natie, als je zo durft te reageren terwijl door je eigen handelen je landgenoot is gevlucht? Van mij mag Rutte de F16's in Libië wel even een ruim bochtje laten nemen, en even een paar "off the record" missies laten uitvoeren op de regeringsdoelen in Iran.. :duh:

Klopt, dankzij de ongure zaken in Iran vluchten mensen naar het buitenland. Dan komen ze hier en dan denken ze gelijk dat ze een Nederlandse burger zijn terwijl hij nog niet eens het recht heeft hier te wonen. En dan word hij misschien een beetje depressief en komen er dit soort dingen van. Maar gelijk weer een ander land op de schuld geven zodat je zelf niet in de "verkeerde" spotlights komt te staan.

Wat een rot land is dat Iran toch. Bah....

Geplaatst:

Dan komen ze hier en dan denken ze gelijk dat ze een Nederlandse burger zijn...

Wel, het zit wel wat genuanceerder, hoor. De man is nu voor de tweede keer uitgeprocedeerd geweest, en een gemiddelde procedure duur langer dan een jaar. Je kan je er dus wel bij voorstellen dat hij hier al zeker anderhalf jaar bezig is met zijn neus in allerlei juridische wetgeving te zitten, met advocaten te praten, te proberen de taal enigszins eigen te maken en vooral zijn best doet om uit de problemen te blijven, in de hoop dat de IND uiteindelijk constateert dat hij inderdaad zijn leven niet veilig is in zijn thuisland Iran.

Blijkbaar heeft de IND een verkeerde conclusie getrokken. Als de IND het juist zou hebben, en zijn leven zou niet echt worden bedreigd in Iran, dan had de beste man zich echt niet in de fik gestoken, maar was hij met zijn leugens wel in België of Frankrijk gaan aankloppen voor asiel. Als het hem om de uitkering ging, had hij zichzelf vast niet in de hens gestoken.. Laten we niet vergeten dat iemand uit Iran ook gewoon rationeel mens kan zijn zoals jij en ik, het zijn niet allemaal "autisten" zoals flashingdemon666 ze probeerde neer te zetten eerder in dit onderwerp.

Geplaatst:

Juist het feit dat hij als (bijna) uitgeprocedeerde niet de illegaliteit in ging, zoals duizenden voor hem, verdient volgens mij wel enig respect. Dat hij deze stap durfde te zetten, daar zal hij echt wel lang over hebben nagedacht en hij zal er helemaal achter gestaan hebben, anders kan je zoiets niet doen volgens mij. Uitspraken van de Iraanse overheid over dit soort zaken moet je volgens mij standaard als dom neerzetten. Zij zullen nooit naar zichzelf wijzen, zelfs als overduidelijk is dat het hun "schuld" is.

De Vreemdelingenpolitie, de IND, DT&V (Dienst terugkeer & vertrek) werken aan de hand van de wetgeving. Werken met gevoel moet je niet doen, want dan kan je elke asielzoeker wel binnenlaten. Een moordenaar die zo verschrikkelijk aardig is krijgt ook gewoon zijn verdiende loon, aardig of niet. Een proces van asiel, eventuele vreemdelingenbewaring en een uitzetprocedure wordt constant beoordeeld door vreemdelingenrechters. Zij letten er wel op dat alles volgens de regels gaat. Zie ook dit artikel: Minister Leers ging door de knieën na een uitspraak van de rechtbank.

Geplaatst:

Als er 1 land een verknipte regering heeft is het Iran wel. Maar je helpt een land wel verder naar de klote als je de regering bombardeert zodat het land zonder bestuur zit. Een economische boycot zou veel meer uitmaken.

Laten we niet vergeten dat iemand uit Iran ook gewoon rationeel mens kan zijn zoals jij en ik, het zijn niet allemaal "autisten" zoals flashingdemon666 ze probeerde neer te zetten eerder in dit onderwerp.

Als je echt geen andere manier inziet om je ergens tegen te verzeten dan jezelf in de fik te zetten, ben je echt niet goed in je hoofd. Kijk eens wat helden zoals Nelson Mandela en Gandhi bereikt hebben met woorden. En al mocht je geen andere manier kunnen bedenken, ga dan ook geen hopeloze acties als deze uitvoeren waarbij andere mensen een trauma op kunnen lopen. Helemaal als het alleen maar om jij zelf gaat.

Geplaatst:

Als je echt geen andere manier inziet om je ergens tegen te verzeten dan jezelf in de fik te zetten, ben je echt niet goed in je hoofd. Kijk eens wat helden zoals Nelson Mandela en Gandhi bereikt hebben met woorden. En al mocht je geen andere manier kunnen bedenken, ga dan ook geen hopeloze acties als deze uitvoeren waarbij andere mensen een trauma op kunnen lopen. Helemaal als het alleen maar om jij zelf gaat.

Ten eerste, dat heeft nog steeds niks met autisme te maken. Ten 2e, het ging niet alleen om hemzelf. Ook om de (politieke)vluchtelingen/asielzoekers na hem. Al ben ik het nog steeds met je eens dat jezelf in brand steken niet de goede manier is.

Geplaatst:

Ten eerste, dat heeft nog steeds niks met autisme te maken. Ten 2e, het ging niet alleen om hemzelf. Ook om de (politieke)vluchtelingen/asielzoekers na hem. Al ben ik het nog steeds met je eens dat jezelf in brand steken niet de goede manier is.

laat 'autisme' hier best buiten zoals je zegt Teh Ninja. een betoging leek me beter dan jezelf in brand steken zoiets doe je gewoon niet, het is gewoon het extreme dat dan ook nog eens uit de hand loopt. tijd voor lange psychiatrische therapie voor deze man :o

Geplaatst:

laat 'autisme' hier best buiten zoals je zegt Teh Ninja. een betoging leek me beter dan jezelf in brand steken zoiets doe je gewoon niet, het is gewoon het extreme dat dan ook nog eens uit de hand loopt. tijd voor lange psychiatrische therapie voor deze man :o

Tja, dat zal ie niet meer krijgen op aarde, hij is een dag erna dacht ik overleden ;)

Geplaatst:

Dit wordt soms gedaan in religieuze landen om iets duidelijk te maken. Ik had gelezen dat hij eerst iets vaags riep over zijn kinderen en dat hij er turks/kurdisch uit zag.

Had een Tibetaanse monnik zichzelf ook niet in de fik gezet uit protest tegen de Chinezen?

Geplaatst:

Ik had kunnen verwachten dat de autisten hier er gelijk weer moeilijk over gaan doen. Lees dit nog eens:

Laten we niet vergeten dat iemand uit Iran ook gewoon rationeel mens kan zijn zoals jij en ik, het zijn niet allemaal "autisten" zoals flashingdemon666 ze probeerde neer te zetten eerder in dit onderwerp.

Geplaatst:

Ik had kunnen verwachten dat de autisten hier er gelijk weer moeilijk over gaan doen. Lees dit nog eens:

Nja, ik reageer maar niet op dat faal gedeelte rondom autisten etc. :roll:

Maar sommige mensen doen van die extreme dingen om juist iets duidelijk te maken, om op die manier een protest te beginnen.

Tegenwoordig ben je nergens meer met je bordje met een stukkie tekst erop, tijd terug heeft een Tunesische man zichzelf in de fik gestoken als protest.

En ja, dat gaf wel gehoor, zou dat met bordjes en teksten wel gebeuren, vast niet in een land als Tunesië, woorden, vrees het ook niet ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...