Flashingdemon666 Geplaatst: 12 april 2011 Rapport Geplaatst: 12 april 2011 Ik had kunnen verwachten dat de autisten hier er gelijk weer moeilijk over gaan doen. Lees dit nog eens: Laten we niet vergeten dat iemand uit Iran ook gewoon rationeel mens kan zijn zoals jij en ik, het zijn niet allemaal "autisten" zoals flashingdemon666 ze probeerde neer te zetten eerder in dit onderwerp. Als je echt geen andere manier inziet om je ergens tegen te verzeten dan jezelf in de fik te zetten, ben je echt niet goed in je hoofd. Kijk eens wat helden zoals Nelson Mandela en Gandhi bereikt hebben met woorden. En al mocht je geen andere manier kunnen bedenken, ga dan ook geen hopeloze acties als deze uitvoeren waarbij andere mensen een trauma op kunnen lopen. Helemaal als het alleen maar om jij zelf gaat. Nja, ik reageer maar niet op dat faal gedeelte rondom autisten etc. Maar sommige mensen doen van die extreme dingen om juist iets duidelijk te maken, om op die manier een protest te beginnen. Tegenwoordig ben je nergens meer met je bordje met een stukkie tekst erop, tijd terug heeft een Tunesische man zichzelf in de fik gestoken als protest. En ja, dat gaf wel gehoor, zou dat met bordjes en teksten wel gebeuren, vast niet in een land als Tunesië, woorden, vrees het ook niet O nee? Kijk eens wat mensen helden als Nelson Mandela bereikt hebben met woorden. Of het voorbeeld wat hier eerder gegeven werd met die held in China die zonder geweld nog woorden een stoet tanks liet stoppen. Van al die manieren waarop je heel goed protest kan maken en enorm veel mee kan bereiken je met je sociale vaardigheden, er alsnog voor kiest om je zelf in de fik te zetten, dat ben je toch wel een enorme zolderkamer autist. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 12 april 2011 Rapport Geplaatst: 12 april 2011 (bewerkt) O nee? Kijk eens wat mensen helden als Nelson Mandela bereikt hebben met woorden. Of het voorbeeld wat hier eerder gegeven werd met die held in China die zonder geweld nog woorden een stoet tanks liet stoppen. Van al die manieren waarop je heel goed protest kan maken en enorm veel mee kan bereiken je met je sociale vaardigheden, er alsnog voor kiest om je zelf in de fik te zetten, dat ben je toch wel een enorme zolderkamer autist. Tijd verandert meneertje, Nelson Mandela's is een dikke 20 jaar geleden vrijgelaten, en is in '64 begonnen(meer dan 45 jaar geleden), situatie van toen kun je dus niet met die van nu gaan vergelijken. Misschien is er ook een reden dat Mandela eigenlijk (zover ik weet) de enigste is waarbij dit is gelukt, misschien een gelukje? Kijkt naar onze tank held(wat in '89 is gebeurd), kijkt naar filmpjes van Tunesië waar vuur geopend wordt op burgers, nee, dat gaat niemand meer lukken. Als iemand dat nu doet, wordt ie neergeschoten of doodgereden. Maar misschien tik jij niet helemaal, misschien dat ze je op school het iets te hard erin gedouwd hebben dat je over alles moet praten en je daarmee van alles kunt bereiken, maar dat gaat tegenwoordig niet (meer zo snel) op, vooral in dat soort landen niet. Punt 1, jij, kent die man die zichzelf in de hens heeft gestoken niet, dus jij kent zijn situatie waarin hij zich bevind ook niet, jij weet niet hoe hij in zijn schoenen staat, jij weet helemaal geen zak over die meneer. Maar kun je hem dan wel als een autist bestempelen? Nee, dat kun jij niet, vooral met je gebrek met ervaring, kun jij dat helemaal niet Beter hou je gewoon je mond over autisme, totdat je daadwerkelijk weet wat het inhoudt, en daarmee bedoel ik niet wikipedia of dat soort meuk, maar mensen in het echte leven met die aandoening Want lang niet ieder persoon die iets 'geks' doet, is een autist, wel eens gehoord van psychische problemen? mensen met schizofrenie? dat zijn geen autisten maar zij kunnen ook 'gekke' dingen doen. Er zijn ook mensen die gezond zijn verklaard, kijk maar naar Tristan, een autist of iemand met psychische klachten, krijgen simpelweg geen wapen vergunning, dus hij is eerder gezond verklaart. Maar ohh, hij schiet wel ineens in het rond met een automatische gun en uiteindelijk zijn er 7 doden en een hoop gewonden, maar hij was toch gezond? Psychologen verklaren iemand sneller (gedeeltelijk) ziek bij twijfel dan gezond, en vooral als hij voor onderzoek komt omdat ie een wapenvergunning wilt. Bewerkt: 12 april 2011 door GolfG60 Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 12 april 2011 Rapport Geplaatst: 12 april 2011 Ik had kunnen verwachten dat de autisten hier er gelijk weer moeilijk over gaan doen. Lees dit nog eens: Er maar meteen vanuit gaan dat ik een autist ben . Reageren
GolfG60 Geplaatst: 12 april 2011 Rapport Geplaatst: 12 april 2011 Ik had kunnen verwachten dat de autisten hier er gelijk weer moeilijk over gaan doen. Lees dit nog eens: Er maar meteen vanuit gaan dat ik een autist ben . Pas maar op, dadelijk wordt ie ook nog bang voor je, dat je jezelf voor zijn gezicht in de fik gaat steken Reageren
jordib12 Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 12 april 2011 Conclusie, het is belachelijk om je in de fik te steken om iets duidelijk te maken? Niet? Reageren
-TonyStark- Geplaatst: 12 april 2011 Rapport Geplaatst: 12 april 2011 Tuurlijk is dat belachelijk,want we gaan toch nooit weten wat hij wou zeggen. Reageren
jordib12 Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 12 april 2011 Tuurlijk is dat belachelijk,want we gaan toch nooit weten wat hij wou zeggen. Haha echt hé Had hij nu maar een briefj gemaakt of gelijk wat, maar dat is samen met hem in brand gevlogen, dus wat heeft nu bereikt? Hij is dood, en niemand die hem kende... Reageren
ikt Geplaatst: 13 april 2011 Rapport Geplaatst: 13 april 2011 Mandela werd niet afgeschoten bij de vinger uitsteken naar de blanken in zuid-afrika. Mandela was een voorstander van gewapende tegenstand tegen de blanken. De man die zichzelf in de fik stak zou hoogstwaarschijnlijk de doodstraf krijgen in Iran voor politieke/religieuze redenen. Liever de fik in (de eerste 30 seconden doen helse pijn, maar daarna zijn de pijnreceptoren ook verbrand en voel je geen pijn meer), dan stenen tegen je aan krijgen tot je dood bent. Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 13 april 2011 Rapport Geplaatst: 13 april 2011 Nja waarom zou je jezelf in brand steken dan als je zo graag dood wil. Spring dan voor de trein of neem zoveel slaappillen in dat je niet meer wakker word. Reageren
jordib12 Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 13 april 2011 Nja waarom zou je jezelf in brand steken dan als je zo graag dood wil. Spring dan voor de trein of neem zoveel slaappillen in dat je niet meer wakker word. Of, ga gewoon niet dood, en maak iets van je leven? Reageren
Mooner_37 Geplaatst: 14 april 2011 Rapport Geplaatst: 14 april 2011 Nja waarom zou je jezelf in brand steken dan als je zo graag dood wil. Spring dan voor de trein of neem zoveel slaappillen in dat je niet meer wakker word. Of, ga gewoon niet dood, en maak iets van je leven? goede raad, maak er iets van, het kan zo gedaan zijn Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 14 april 2011 Rapport Geplaatst: 14 april 2011 O nee? Kijk eens wat mensen helden als Nelson Mandela bereikt hebben met woorden. Of het voorbeeld wat hier eerder gegeven werd met die held in China die zonder geweld nog woorden een stoet tanks liet stoppen. Van al die manieren waarop je heel goed protest kan maken en enorm veel mee kan bereiken je met je sociale vaardigheden, er alsnog voor kiest om je zelf in de fik te zetten, dat ben je toch wel een enorme zolderkamer autist. Tijd verandert meneertje, Nelson Mandela's is een dikke 20 jaar geleden vrijgelaten, en is in '64 begonnen(meer dan 45 jaar geleden), situatie van toen kun je dus niet met die van nu gaan vergelijken. Misschien is er ook een reden dat Mandela eigenlijk (zover ik weet) de enigste is waarbij dit is gelukt, misschien een gelukje? Kijkt naar onze tank held(wat in '89 is gebeurd), kijkt naar filmpjes van Tunesië waar vuur geopend wordt op burgers, nee, dat gaat niemand meer lukken. Als iemand dat nu doet, wordt ie neergeschoten of doodgereden. Nu is het juist een stuk makkelijker om ergens tegen op te treden. Denk je anders dat China zo vriendelijk was in '89? Nee, daar is de situatie qua politieke vrijheden nog steeds beroerd. Kijk eens wat men met protesten heeft bereikt in onder andere Egypte. Hier werd ook door jongeren massaal sociale media gebruikt om de protesten bekend te maken. Censuur is nu veel moeilijker toe te passen dan vroeger. maar misschien tik jij niet helemaal, misschien dat ze je op school het iets te hard erin gedouwd hebben dat je over alles moet praten en je daarmee van alles kunt bereiken, maar dat gaat tegenwoordig niet (meer zo snel) op, vooral in dat soort landen niet. Mensen in Afrika dachten ook niet dat iemand daar de apartheid af kon schaffen. En al helemaal niet met woorden. Als je daar toen zou zeggen dat iemand met woorden zoveel kon bereiken zou je ook voor gek verklaard worden. Of misschien een wat recenter voorbeeld: de fluwelen revolutie. Wie had ooit gedacht dat de Sovjet Unie na jarenlange vervolging van zowat iedereen, zowel tegenstander als voorstander, neergemaaid te hebben niet in zou grijpen met het rode leger toen er voorstellen waren voor vrije verkiezingen in Oostbloklanden die onder de buffer van de SU stonden. Onderschat nooit waar de mens wel niet in toe in staat kan zijn. Punt 1, jij, kent die man die zichzelf in de hens heeft gestoken niet, dus jij kent zijn situatie waarin hij zich bevind ook niet, jij weet niet hoe hij in zijn schoenen staat, jij weet helemaal geen zak over die meneer. Als je jezelf in de fik steekt, hoe slecht zijn situatie ook mag zijn, ben je gewoon debiel bezig. Maar kun je hem dan wel als een autist bestempelen? Nee, dat kun jij niet, vooral met je gebrek met ervaring, kun jij dat helemaal niet Beter hou je gewoon je mond over autisme, totdat je daadwerkelijk weet wat het inhoudt, en daarmee bedoel ik niet wikipedia of dat soort meuk, maar mensen in het echte leven met die aandoening Beter ga jij mij niet bevelen waar ik wel of niet over mag posten, totdat je daadwerkelijk een moderator of administrator van gtaforum.nl word. Want lang niet ieder persoon die iets 'geks' doet, is een autist, wel eens gehoord van psychische problemen? mensen met schizofrenie? dat zijn geen autisten maar zij kunnen ook 'gekke' dingen doen. Dat klopt. Echter is hier in dit geval geen enkel spoor van gevonden. Er zijn ook mensen die gezond zijn verklaard, kijk maar naar Tristan, een autist of iemand met psychische klachten, krijgen simpelweg geen wapen vergunning, dus hij is eerder gezond verklaart. Het gekke is dat dit wel degelijk kan. Als je een wapenvergunning aanvraagt, staat hier niet over eerdere psychische klachten. En aangezien ze daar bij het ministerie van nogwat geen toegang hebben tot zulke gegevens, word alleen een wapenvergunning door psychische klachten geweigerd als dat ook daadwerkelijk bekend was bij de politie. Mocht hij dus bijvoorbeeld zijn vriendin geslagen hebben toen hij depressief was, dan wist de politie daarvan en word de vergunning geweigerd. Maar als hij zich gewoon gedragen heeft, is dat bij de politie niet bekend. Maar ohh, hij schiet wel ineens in het rond met een automatische gun en uiteindelijk zijn er 7 doden en een hoop gewonden, maar hij was toch gezond? Psychologen verklaren iemand sneller (gedeeltelijk) ziek bij twijfel dan gezond, en vooral als hij voor onderzoek komt omdat ie een wapenvergunning wilt. Dat is dus niet gebeurt, en daar is nu zo'n ophef over. Zie ook dit nieuwsbericht. Conclusie, het is belachelijk om je in de fik te steken om iets duidelijk te maken? Niet? Zo zie ik het dus ook. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 14 april 2011 Rapport Geplaatst: 14 april 2011 Nu is het juist een stuk makkelijker om ergens tegen op te treden. Denk je anders dat China zo vriendelijk was in '89? Nee, daar is de situatie qua politieke vrijheden nog steeds beroerd. Kijk eens wat men met protesten heeft bereikt in onder andere Egypte. Hier werd ook door jongeren massaal sociale media gebruikt om de protesten bekend te maken. Censuur is nu veel moeilijker toe te passen dan vroeger. Censuur moeilijk toe te passen? Hoe zit dat daar bv. in China? Klik Als de regering het wilt, kunnen ze het echt wel doen hoor, natuurlijk lekt er dan sneller wat dan vroeger via een postduif, maar het kan zeker. Vergeet trouwens niet, onze tankheld is eigenlijk niet de enigste held, wat dacht je van die meneer die in die tank zat? Uiteindelijk stopt onze tankheld wel 5 tanks, maar als ze echt wouden, reden ze hem dood en waren ze door getuft. Zou me niks verbazen dat die bestuurder een kogel heeft gekregen omdat ze van hem verlangde om door te rijden. Mensen in Afrika dachten ook niet dat iemand daar de apartheid af kon schaffen. En al helemaal niet met woorden. Als je daar toen zou zeggen dat iemand met woorden zoveel kon bereiken zou je ook voor gek verklaard worden. Of misschien een wat recenter voorbeeld: de fluwelen revolutie. Wie had ooit gedacht dat de Sovjet Unie na jarenlange vervolging van zowat iedereen, zowel tegenstander als voorstander, neergemaaid te hebben niet in zou grijpen met het rode leger toen er voorstellen waren voor vrije verkiezingen in Oostbloklanden die onder de buffer van de SU stonden. Onderschat nooit waar de mens wel niet in toe in staat kan zijn. Hoe had Mandela het anders willen doen, uit zijn cel breken en alles overhoop knallen? Btw, fluwelen revolutie was ten einde in.... 1989? Als je jezelf in de fik steekt, hoe slecht zijn situatie ook mag zijn, ben je gewoon debiel bezig. Het is zeker gestoord als jezelf in de hens steekt, zeker, maar gelijk autistisch, nee, dat niet Beter ga jij mij niet bevelen waar ik wel of niet over mag posten, totdat je daadwerkelijk een moderator of administrator van gtaforum.nl word. Niet dat ik een admin wil worden, maar het is beter als je daadwerkelijk weet wat je post en niet wat klakkeloos slap gaat lullen. Het gekke is dat dit wel degelijk kan. Als je een wapenvergunning aanvraagt, staat hier niet over eerdere psychische klachten. En aangezien ze daar bij het ministerie van nogwat geen toegang hebben tot zulke gegevens, word alleen een wapenvergunning door psychische klachten geweigerd als dat ook daadwerkelijk bekend was bij de politie. Mocht hij dus bijvoorbeeld zijn vriendin geslagen hebben toen hij depressief was, dan wist de politie daarvan en word de vergunning geweigerd. Maar als hij zich gewoon gedragen heeft, is dat bij de politie niet bekend. Klopt, maar er zijn ook fouten gemaakt bij zijn verlenging, daardoor wist de politie niet dat hij eerder onder behandeling heeft gezeten omdat ie suïcidaal was, wat ikzelf zeer kwalijk vind. Nu willen ze dat weliswaar aanpassen, maarja, komen ze wel lekker op tijd mee, way to go Nederland Reageren
Flashingdemon666 Geplaatst: 15 april 2011 Rapport Geplaatst: 15 april 2011 Censuur moeilijk toe te passen? Hoe zit dat daar bv. in China? Klik Als de regering het wilt, kunnen ze het echt wel doen hoor, natuurlijk lekt er dan sneller wat dan vroeger via een postduif, maar het kan zeker. Natuurlijk kan dit wel. Maar net als je zelf al post, het is wel een stuk makkelijker en sneller. Vergeet trouwens niet, onze tankheld is eigenlijk niet de enigste held, wat dacht je van die meneer die in die tank zat? Uiteindelijk stopt onze tankheld wel 5 tanks, maar als ze echt wouden, reden ze hem dood en waren ze door getuft. Zou me niks verbazen dat die bestuurder een kogel heeft gekregen omdat ze van hem verlangde om door te rijden. Vergeet niet dat de bestuurder van de tank ook maar een mens is. Maar dat is het em ook juist. Als ze het echt wouden... Maar het is wel een mooi voorbeeld om te vergelijken met tunesie. Daar probeerde een groep mensen iets soortgelijks bij het leger, en die brachten het er minder goed vanaf. Dit veroorzaakte erg veel internationale kritiek. Vroeger zou dit veel minder snel gebeuren. Hoe had Mandela het anders willen doen, uit zijn cel breken en alles overhoop knallen? Btw, fluwelen revolutie was ten einde in.... 1989? Niet. Maar het is juist dat hij het alsnog op deze manier heeft weten te beëindigen. Maar probeer jij nu over te brengen dat Mandela slecht bezig was? En de fluwelen revolutie was inderdaad toen ten einde. Maar vergelijk het toen eens met de situatie van deze man. Het ijzeren gordijn waar niet omheen te komen was, show processen, je had daar als gewone burger nog meer te vrezen dan een politiek tegenstander nu in iran. En als mensen in zulke moeilijke situaties er zo uit gekomen zijn, dan geeft het wel aan dat dit echt een kompleet achterlijke daad is. Het is zeker gestoord als jezelf in de hens steekt, zeker, maar gelijk autistisch, nee, dat niet Al zou je zoiets wel veel sneller verwachten van iemand die al moeite heeft met sociale vaardigheden. Niet dat ik een admin wil worden, maar het is beter als je daadwerkelijk weet wat je post en niet wat klakkeloos slap gaat lullen. Beetje jammer dat je zo reageert terwijl ik juist hierover met jou wil discussiëren. Dat iemand een andere mening over bepaalde zaken heeft maakt het nog niet gelijk slap lullen. Nu willen ze dat weliswaar aanpassen, maarja, komen ze wel lekker op tijd mee, way to go Nederland Dit heb je echt overal. Alleen in Nederland valt het veel meer op omdat je hier meer op de hoogte bent van de huidige gang van zaken. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 15 april 2011 Rapport Geplaatst: 15 april 2011 Vergeet niet dat de bestuurder van de tank ook maar een mens is. Maar dat is het em ook juist. Als ze het echt wouden... Maar het is wel een mooi voorbeeld om te vergelijken met tunesie. Daar probeerde een groep mensen iets soortgelijks bij het leger, en die brachten het er minder goed vanaf. Dit veroorzaakte erg veel internationale kritiek. Vroeger zou dit veel minder snel gebeuren. Klopt, protestanten kregen munitie naar hun geschoten wat gebruikt wordt voor vliegtuigen uit de lucht te knallen, en dat is serieus spul. Wat zou vroeger minder gebeuren? dat ze zo afgeslacht worden of dat het zo over de wereld werd verspreid? Denk het laatste, maar dat klopt idd. Soldaten uit Tunesië vrezen ook voor hun leven denk ik, als ze al simpele protesteren mensen moeten uitmoorden, zullen ze er zelf niet beter op worden als ze weigeren. Beetje hetzelfde verhaal als ik eerder schreef over de tankhero en de tankbestuurders, alleen die weigerde wel. Niet. Maar het is juist dat hij het alsnog op deze manier heeft weten te beëindigen. Maar probeer jij nu over te brengen dat Mandela slecht bezig was? En de fluwelen revolutie was inderdaad toen ten einde. Maar vergelijk het toen eens met de situatie van deze man. Het ijzeren gordijn waar niet omheen te komen was, show processen, je had daar als gewone burger nog meer te vrezen dan een politiek tegenstander nu in iran. En als mensen in zulke moeilijke situaties er zo uit gekomen zijn, dan geeft het wel aan dat dit echt een kompleet achterlijke daad is. Nope, Mandela heeft het goed voor elkaar met wat ie heeft gedaan, maar dat was tevens ook zijn enigste manier. Maar zelf weet ik niet precies het verhaal rondom de fluwelen revolutie, maar wat ik gelezen heb, is het toch wel indrukwekkend wat ze hebben gedaan zonder ernstig geweld etc. Al zou je zoiets wel veel sneller verwachten van iemand die al moeite heeft met sociale vaardigheden. Geef ik je gelijk in, maar uitsluiten gaat niet. Beetje jammer dat je zo reageert terwijl ik juist hierover met jou wil discussiëren. Dat iemand een andere mening over bepaalde zaken heeft maakt het nog niet gelijk slap lullen. Klopt, maar iemand die (in jouw ogen) moeite met sociale vaardigheden heeft is niet gelijk een autist, er zijn ook gezonde mensen die moeite hebben met zich te uiten of hun mening te geven. Dit heb je echt overal. Alleen in Nederland valt het veel meer op omdat je hier meer op de hoogte bent van de huidige gang van zaken. Klopt, maar Nederland gaat wel op meerdere fronten goed de mist in, denk maar aan immigratie Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.