Jump to content

L.Messi


thomas1010

Recommended Posts

Ik had vandag niks te doen dus ik dacht dat ik na al die tijd mischien iets kan proberen met photoshop en ik heb een signature met messi gemaakt ik vind hem niet zo heel mooi maar ik wil weten wat jullie van denken en kunnen jullie tips geven zeker voor de tekst wat dat kan ik totaal niet.

hier is de signature x5bl06.jpg

En ik heb nog snel een v2 gemaakt

2gvtsle.jpg

En hier een V3 met de tips die GlouriousDa7 gaf

11m7vcn.jpg

Nu een v4 met de tips van Tom Hagen.

10dea83.jpg

V5 zonder tekst want dat wou totaal niet lukken maar eigenlijk vind ik V4 beter maar wat vinden jullie ervan

2cqk8bq.jpg

Bewerkt: door thomas1010
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er eigenlijk niet heel veel verstand van, maar ik wil toch mijn beste beentje voor zetten om je te helpen. ten eerste vind ik dat de grijze kleur niet lekker overloopt op het plaatje van het Camp Nou (of Nou Camp) ook past de kleur grijs er niet echt bij (naar mijn mening) want de echte kleuren zouden blauw, rood en geel moeten zijn. Het blauwe effect bij Messi is daarentegen wel erg mooi alleen zou ik het nog iets breder om zijn lichaam heen maken en de blauwe kleur weg halen bij zijn gezicht. Maak zo nodig het stadion iets feller qua kleur want het is nu misschien een beetje te grauw. Ik snap wel dat je het extra zo grauw hebt gemaakt om het te laten passen maar toch kan dit beter.

Ik hoop dat je wat aan mijn commentaar hebt gehad. Als ik de signature een cijfer moest geven dan gaf ik het een 6. Ga zo door als je verder gaat kom je er wel.

EDIT: Ik had de V2 nog niet gezien want die is tijdens het maken van mijn bericht geplaatst.

Nu hier wat commentaar over: het grijze logo past er wel zeker bij alleen nog zijn er een paar van de al eerder aangegeven punten die niet echt mooi zijn. Het gele/gouden effect dat je erbij gaf is best mooi, maar probeer nu die blauwe kleur eens iets feller te maken. Ook moet je die blauwe kleur uit het gezicht weghalen.

Bewerkt: door GloriousDa7
Link to comment
Delen op andere websites

AeroCool (gast)

v3 is al een stuk beter

alleen de vlag achter de man mag ook wel in kleur blijven

dat staat mooier vind ik

ik weet niet want ander er van vinden

maar dat is mijn mening ;)

maar voor de rest erg mooi

Link to comment
Delen op andere websites

Het linkse gedeelte is mooi, maar de rest verpest het. Misschien beter om Messi van versie drie in het midden van de sig te zetten, en het Barcelona-logo in kleur (niet zwart-wit). Ik weet niet wat dat grijze daar doet, maar je kan beter het stadion over de hele achtergrond zetten, niet alleen rechts ergens. Als final touch zou je wat tekst kunnen toevoegen, maar alleen het wat moois toevoegt. :)

Ohja, dat rood/blauw vak eroverheen met pixelige scheidingslijn eruit gooien.

Bewerkt: door TomHagen
Link to comment
Delen op andere websites

Mooie signature maar doe wat aan die tekst, dan zou het nog mooi zijn..

Kan jij mij misschien helpen want ik kan niks met tekst ik download gewoon een lettertype en dan speel ik met de instellingen.

Link to comment
Delen op andere websites

10dea83.jpg

Nog wat tips. Zet het logo ook wat meer naar het midden, zodat die voor een klein deel onder Messi komt. Dan zet je de Opacity wat lager zodat Messi de focal blijft. Het rood/blauwe dat over het stadion loopt weghalen, en de tekst veranderen.

Kijk even of je een mooie text tutorial kan vinden. De tekst die je nu hebt is donker, grauw, groot en het past totaal niet bij de rest. Een makkelijke manier is om een apply-layer te maken, en die als Clipping Mask over de tekst te zetten. Dan een beetje schuiven om het mooi te maken.

Als achtergrond zou je misschien dit plaatje kunnen gebruiken. Zorg dan dat vooral de tribunes op een mooie manier aan beide kanten terugkomen, maar pas erop dat het niet te opvallend wordt.

En het belangrijkste, doe wat je zelf mooi vind, niet wat ik of anderen zeggen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het lettertype die je nu hebt is goed. Maar de effecten zijn echt bagger.

Doe de bevel en emboss (Photoshop) weg, zet de kleur in het zwart en opacity op 15 of 20 en post dan je outcome :)

Vind je? Ik vind het lettertype juist echt niet mooi maar dat is mijn mening het past er gewoon niet bij als je naar de kleur kijkt van de rest van de signature.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Niet een geslaagde signature. De kleuren blauw en rood pas je te veel toe in de signature, waardoor het niet mooi wordt. Een beetje variatie mag wel. De tekst is zoals gezegd niet mooi. Zorg voor een onopvallende tekst in dit soort signatures. Verwerk het gewoon in de achtergrond in plaats van de tekst eruit te laten springen. Gebruik voor de tekst wat lichtere, of juist donkere kleuren dan de achtergrond die je hebt. Speel wat met de opacity en andere mogelijkheden van de tekst. Zo zul je zien dat er erg veel mogelijkheden zijn.

Daarnaast moet je volgende keer kiezen voor een render die scherp is. Dat is deze totaal niet, waardoor de signature een stuk minder mooi wordt. Je kan natuurlijk ook Sharpen, waardoor het scherper wordt. Daardoor zal de signature een stuk mooier worden denk ik. Doe dit een aantal keer tot je denkt dat het goed is.

Overigens ben je er denk ik achter gekomen dat rood en blauw niet bij grijs passen. Gebruik dit gewoon niet. Je kan het beste beginnen met een zwarte of witte achtergrond en vanuit daar wat textures en andere kleuren op toevoegen.

Overigens zijn de effecten die je hebt gebruikt véél te duidelijk. Speel wat met de opacity zodat de effecten niet zo erg opvallen. Probeer eerst eens een goede signature te maken en ga daarna pas eens kijken naar het inblenden (wegwerken van de render in de achtergrond).

V5 is best trouwens.

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...