Jump to content

Schietpartij winkelcentrum

Recommended Posts

Geplaatst:

Zijn er vandaag 7 mensen van het leven beroofd en dan gaan jullie ruzie maken over Marokkanen en meelopers op air max en nickelson, waar niemand wat van snapt met dat gebrekkig Nederlands.

Maarja, dit is wel schokkend. Dit verwacht je niet, en zeker niet in een landelijk plaatsje als Alphen.

• Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

9

• Shorty_D

7

• BoerTijger

7

• PowerPats

5

Geplaatst:

Zijn er vandaag 7 mensen van het leven beroofd en dan gaan jullie ruzie maken over Marokkanen en meelopers op air max en nickelson, waar niemand wat van snapt met dat gebrekkig Nederlands.

Maarja, dit is wel schokkend. Dit verwacht je niet, en zeker niet in een landelijk plaatsje als Alphen.

Echt niet?

Omdat een week geleden(2 april) ook al een schietpartij daar is geweest.

Hypocriet zeg ik je.

Als ik iets zeg over Afrikanen en hun wapenhandel en hoeveel mensen daar gestorven zijn voor jan lul, kijkt er geen kip om.

Dus ik kan zowel negatief als positief praten, nobody gives a shit.

Gebeurd iets in Nederland, gelijk half Nederland op z'n kop, een negatief dingetje en gelijk een hoop trammelant en waarom, omdat het in ons kikkerlandje gebeurd.

Hypocriet, niks meer, en niks minder.

Maar alsnog, wil ik de nabestaande sterkte toewensen, dit is niet niks en vooral niet omdat het om onschuldigen gaat.

Geplaatst:

Gebeurd iets in Nederland, gelijk half Nederland op z'n kop, een negatief dingetje en gelijk een hoop trammelant en waarom, omdat het in ons kikkerlandje gebeurd.

Hypocriet, niks meer, en niks minder.

Ik snap zoiezo niet hoe je Afrika en Nederland kan vergelijken met elkaar, dat zijn echt 2 uitersten, En ergens ben ik nog blij dat er nog veel aandacht is voor dit soort dingen, Dat betekent dat het niet vaak gebeurt en dat is maar goed ook. Als dit elke week gebeurde zou er ook minder aandacht voor zijn geweest.

Geplaatst:

Ik snap zoiezo niet hoe je Afrika en Nederland kan vergelijken met elkaar, dat zijn echt 2 uitersten, En ergens ben ik nog blij dat er nog veel aandacht is voor dit soort dingen, Dat betekent dat het niet vaak gebeurt en dat is maar goed ook. Als dit elke week gebeurde zou er ook minder aandacht voor zijn geweest.

Ik had ook Amerika, of Irak er neer kunnen zetten, of bv. Tunesië en omliggende landen, daar sterven ook mensen door onnodig geweld, dus dat boeit geen ene zak of ik er nou Afrika of wat anders er neer had gezet, want sterven door onnodig geweld blijft hetzelfde, of je nou zwart of wit bent, of je nou in Nederland of Afrika woont.

Wat ik gewoon bedoel, ik mag niks negatiefs of iets spottend zeggen omdat het in Nederland gebeurd terwijl er over de hele wereld mensen sterven door zinloos geweld waar niet naar omgekeken wordt, want ja, het gebeurd niet hier, als het daar gebeurd overkomt mij niks, en zo denken heel veel mensen.

Want stel dat iemand die we kennen er liep etc, of jij zelf, wat er dan zou kunnen gebeuren, komt best wel raar of waarschijnlijk best wel egoïstisch over, vind je niet?

Maar kom niet aankakken of het twee uiterste zijn, waarschijnlijk zeg je dat alleen maar omdat Afrika niet om de hoek ligt en je daar dus niks van mee krijgt.

Geplaatst:

Ik had ook Amerika, of Irak er neer kunnen zetten, of bv. Tunesië en omliggende landen, daar sterven ook mensen door onnodig geweld, dus dat boeit geen ene zak of ik er nou Afrika of wat anders er neer had gezet, want sterven door onnodig geweld blijft hetzelfde, of je nou zwart of wit bent, of je nou in Nederland of Afrika woont.

Wat ik gewoon bedoel, ik mag niks negatiefs of iets spottend zeggen omdat het in Nederland gebeurd terwijl er over de hele wereld mensen sterven door zinloos geweld waar niet naar omgekeken wordt, want ja, het gebeurd niet hier, als het daar gebeurd overkomt mij niks, en zo denken heel veel mensen.

Want stel dat iemand die we kennen er liep etc, of jij zelf, wat er dan zou kunnen gebeuren, komt best wel raar of waarschijnlijk best wel egoïstisch over, vind je niet?

Maar kom niet aankakken of het twee uiterste zijn, waarschijnlijk zeg je dat alleen maar omdat Afrika niet om de hoek ligt en je daar dus niks van mee krijgt.

Wie ben jij om mij te zeggen dat ik het niet erg/minder erg vind dat er in andere landen ook veel mensen sterven door onnodig geweld? En ik denk dat hij zegt dat het twee uiterste zijn omdat het twee uitersten zijn. Zeker mag jij iets spottends en negatiefs zeggen maar kom dan ook met goede argumenten en niet met een liedje.

Geplaatst:

Volgens mij kan jij beter niks meer zeggen, of het nou negatief of positief is. Die andere landen er bij halen heeft hier niks mee te maken, dus ik zie niet wat voor punt je hier nou wil behalen. Daarnaast zei je dat alles hypocriet is en weet ik veel wat. Hoe zou je reageren als JIJ één van die nabestaanden was geweest? Dan was alles waarschijnlijk zó erg geweest.. Hou toch op met deze onzin man.

Geplaatst: (bewerkt)

Volgens mij kan jij beter niks meer zeggen, of het nou negatief of positief is. Die andere landen er bij halen heeft hier niks mee te maken, dus ik zie niet wat voor punt je hier nou wil behalen. Daarnaast zei je dat alles hypocriet is en weet ik veel wat. Hoe zou je reageren als JIJ één van die nabestaanden was geweest? Dan was alles waarschijnlijk zó erg geweest.. Hou toch op met deze onzin man.

Weet jij waarom ik zoveel ervaring met dit soort dingen heb?

Ik heb genoeg mensen zien sterven, een neef van mij is doodgestoken, ik heb mijn vader zien sterven, ik spreek hier wss met (helaas) iets meer ervaring dan jij hebt.

Natuurlijk is het erg, maar wat maakt dit erger dan wat er in andere landen gebeurd, juist helemaal NIKS!

Jullie vertellen mij wel dat ik onzin praat, maar jullie zelf weten wel beter, want treuren om mensen uit het buitenland doen jullie niet, althans, zo komen jullie over.

Ik ook niet, tbh, maar ik ga nu niet hier goed weer spelen omdat dit in Nederland is gebeurd.

Als ik hoor dat er een schietpartij is gebeurd, waar dan ook, vind ik het zeker rot voor de mensen die eraan overleden zijn, die gewond zijn geraakt, getuigen met trauma's en natuurlijk de nabestaanden.

Maar omdat dit in Nederland gebeurd ga ik er echt niet anders over denken.

En voor als je het afvraagt, ook ik ben geen koude klootzak die geen emoties kent, heel simpel.

Ik heb me ook slecht gevoeld toen ik hoorde dat mijn neef was doodgestoken, ook ik heb mijn traantje gelaten.

Maar hoe dan ook, het leven van mensen gaat door en die kunnen niet stil blijven staan.

Van al mijn familieleden etc. heb ik geen een gehoord dat ze op een site zaten in hoop voor condoleances of dergelijke.

Die steun halen mensen bij elkaar, niet bij wildvreemde op internet.

Maar omdat ik daadwerkelijk weet hoe het voelt om iemand te verliezen, dan niet op een geheel vergelijkbare manier, maar ik kan me er beter voor verdedigen en voorstellen dan onwetende die 'denken' hoe dat zou voelen, en nu dus dingen/emoties verkeerd inbeelden.

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

weer iemand die niet weet wat hij doet, bestaat de wereld alleen uit zo van die mensen vraag je je dan af?

Geplaatst:

*tekst*

Dit vind ik oprecht vervelend voor je, maar het gaat hier over de schietpartij in Alphen en niet over jouw neef. Het klinkt misschien hard maar je weet in dit hele topic weer een draai naar jezelf te geven. Helaas sta jij niet altijd in het middelpunt van de belangstelling.

Heel dat Afrika/Irak/Amerika land gedoe is totaal niet relevant aan dit onderwerp. Een dergelijke schietparij is in Nederland nog nooit voorkomen. Tuurlijk, in verhouding met Amerika is het eigenlijk niets. Maar je moet dit niet vergelijken met Amerika of een ander land. Het is geen wedstrijd "welke schietpartij de meeste doden kent". Elke dode is er een te veel. Zelfs al was er maar 1 iemand overleden aan het drama, dan nog was het een verschrikkelijk voorval geweest.

Geplaatst:

*tekst*

Dit vind ik oprecht vervelend voor je, maar het gaat hier over de schietpartij in Alphen en niet over jouw neef. Het klinkt misschien hard maar je weet in dit hele topic weer een draai naar jezelf te geven. Helaas sta jij niet altijd in het middelpunt van de belangstelling.

Heel dat Afrika/Irak/Amerika land gedoe is totaal niet relevant aan dit onderwerp. Een dergelijke schietparij is in Nederland nog nooit voorkomen. Tuurlijk, in verhouding met Amerika is het eigenlijk niets. Maar je moet dit niet vergelijken met Amerika of een ander land. Het is geen wedstrijd "welke schietpartij de meeste doden kent". Elke dode is er een te veel. Zelfs al was er maar 1 iemand overleden aan het drama, dan nog was het een verschrikkelijk voorval geweest.

Hij heeft een punt, zeer zeker weten. Dagelijks worden er honderden mensen vermoord, wat stuk voor stuk te veel is. Hier besteden wij geen aandacht aan, dit laten wij ons voorbij gaan, hier weten wij wel van maar we doen er niks aan. Nu het een keertje dichterbij komt, ooh jeez, dan is geheel Nederland bang, bang dat het ook een keertje in hun eigen straat kan gebeuren. In andere landen gebeurd dit dagelijks, daar leven mensen elke seconden in angst, maar wij als Nederlanders doen daar geen flikker aan. Waarom? Omdat het een probleem daar is, duizenden kilometers hier vandaan. Maar wanneer het binnen 100 kilometer van je eigen bed gebeurd, jaaa, dat worden we even bang. Hypocritisch gedoe en kudde gedrag allemaal.

Geplaatst:

Hij heeft een punt, zeer zeker weten. Dagelijks worden er honderden mensen vermoord, wat stuk voor stuk te veel is. Hier besteden wij geen aandacht aan, dit laten wij ons voorbij gaan, hier weten wij wel van maar we doen er niks aan. Nu het een keertje dichterbij komt, ooh jeez, dan is geheel Nederland bang, bang dat het ook een keertje in hun eigen straat kan gebeuren. In andere landen gebeurd dit dagelijks, daar leven mensen elke seconden in angst, maar wij als Nederlanders doen daar geen flikker aan. Waarom? Omdat het een probleem daar is, duizenden kilometers hier vandaan. Maar wanneer het binnen 100 kilometer van je eigen bed gebeurd, jaaa, dat worden we even bang. Hypocritisch gedoe en kudde gedrag allemaal.

En daar ben ik het volledig mee eens. Je haalt me de woorden uit de mond!

Geplaatst: (bewerkt)

Heb ik dat gezegd? Je legt me nu echt gewoon woorden in de mond. Je gaat weer door op iets wat totaal niet relevant is aan de oorsprong van dit topic. Iets wat in mijn ogen ook totaal logisch is. Een dergelijk schietpartij in Amerika raakt Nederlanders nou eenmaal ook gewoon minder. Het is een ver van je bed show. En natuurlijk is dat erg, en als ik dat op het nieuws hoor/zie vind ik het ook treurig, maar omdat het niet in Nederland is raakt het mensen nou eenmaal minder. Zelfde geld met Japan. Het is erg hoor, heel erg wat er is gebeurd en wat zich nog steeds gaande houdt bij de Kerncentrale, maar mensen zouden hier in Nederland heel anders reageren als dergelijke praktijken zich voordoen bij een Nederlandse kerncentrale. Zelfde geld met een olieramp in Amerika of een schiet partij aldaar. Zo zit de mens nou eenmaal in elkaar.

Nu is het in Nederland, in een gezellig plaatsje in een leuk petit winkelcentrum, iets wat je totaal niet verwacht en erg dichtbij is. Dat is niet erger, maar de nieuwsbeleving, de berichtgeving, gevoelens zijn anders omdat het dichtbij is. Het is dus niet dat dit erger is dan een gelijk voorval in een ander land ver weg, je staat er alleen dichterbij dus is de beleving intensiever. En als je in Alphen woont is de beleving nog erger. En als je er zelf bij was is het helemaal niet meer te verwoorden. Hoe dichter bij -> hoe meer het mensen aanspreekt. Its Nature, face it. That is how people are...

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Het is niet mijn bedoeling om mezelf in de spotlight te laten staan, ik deel mijn ervaring en mijn mening eromheen ;)

Heb je het nieuws gevolgd btw?

2 April

He he, eindelijk eens iemand die zelf uit zijn oogjes kijkt en snapt waar ik het over heb, nu weet ik tenminste waarvoor ik mijn mond opentrek :Y

Nu is het in Nederland, in een gezellig plaatsje in een leuk petit winkelcentrum, iets wat je totaal niet verwacht en erg dichtbij is. Dat is niet erger, maar de nieuwsbeleving, de berichtgeving, gevoelens zijn anders omdat het dichtbij is. Het is dus niet dat dit erger is dan een gelijk voorval in een ander land ver weg, je staat er alleen dichterbij dus is de beleving intensiever. En als je in Alphen woont is de beleving nog erger. En als je er zelf bij was is het helemaal niet meer te verwoorden. Hoe dichter bij -> hoe meer het mensen aanspreekt. Its Nature, face it. That is how people are...

Gezellig en veilig, terwijl er een weekje terug al eerder een schietpartij is plaatsgevonden, net wat je veilig noemt :bonk:

Geplaatst:

*tekst*

Heb ik dat gezegd?

Ja.

Onzin, dit heeft helemaal niks met natuur te maken, dit is gewoon kudde gedrag. Je buurman is bang, dus ben jij dat ook. Ik woon in Apeldoorn, 30 april 2009, weet je dat nog? Ik woon daar hemelsbreed 500 meter vandaan, die Karst T had bij wijze van spreken (als dit niet het geval was) langs mijn huis kunnen rijden, DUS moet ik nu ook bang zijn? Neh, zeer zeker weten niet. Bij de berg en bos school hier in Apeldoorn (één nieuwsbericht) is ook een moord geweest, die school kan ik, wanneer er een boom wordt omgehakt, uit me raam zien. Daar liep ook iemand met een wapen rond. Natuurlijk is dat even schrikken, dit speelde namelijk een maand voordat ik in het huis ging wonen. Toch voelde ik geen angst hiervoor, natuurlijk is het even kut, maar de kans dat dit nog een keer gebeurd is, evenals de eerste keer, nihil. De kans dat dit in Nederland gebeurd is ook nihil, sterker nog, in vergelijking met het buitenland valt Nederland in het niets. Dagelijks doden in Libië, dagelijks doden in Sirië hetzelfde, Jemen hetzelfde, Egypte en Tunesië hebben het al achter de rug, maar daar vielen ook dagelijks doden. Dat gebeurde door de overheid. Toch voelde wij hier geen angst voor, omdat dit enkele duizenden kilometers hiervandaan is. Nu sturen we hulp naar Libië toe, helemaal top. Maar andere landen deden hetzelf, en daar staken wij niet één vingertje naar uit.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...