Jump to content

Oerknaltheorie

Recommended Posts

Geplaatst:

Knip jezelf in subatomaire stukjes, plak jouw stukjes aan een Higgs deeltje en voila, je reist door de tijd.

• Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ikt

9

• Mooner_37

5

• Mania-92

4

• Davedavy

3

Geplaatst:

Als ze nou een tijdmachine uitvinden, kun je het meemaken :D

Terug in de tijd reizen was onmogelijk dacht ik. Naar de toekomst reizen kan daarentegen wel, in theorie in elk geval.

Tijdreizen is nu al mogelijk. Pak je auto en rij een paar keer de aarde rond, door de snelheid die je hebt zal jou klokje langzamer tikken dan de klok bij jou thuis. Wanneer je na 10 rondjes weer thuiskomt en daar bijvoorbeeld 300 dagen (vanuit jou perspectief) over doet zijn er bij jou thuis al 300,0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 dagen verstreken, je bent dus in de toekomst gereisd.

Met tijdreizen bedoelde ik jaren, niet ieniemienie seconden. :puh:

Kwestie van harder gaan, dan wordt het verschil ook groter.

Knip jezelf in subatomaire stukjes, plak jouw stukjes aan een Higgs deeltje en voila, je reist door de tijd.

Naast dat het praktisch onuitvoerbaar is, is het Higgs deeltje nog nooit aangetoond en is het maar de vraag of het echt bestaat.

Geplaatst:

moet je eerlijk zeggen idc

tot nu toe houd ik me bij de quote van ikt:

Wetenschap verandert voortdurend, misschien komen we in de verre toekomst erachter hoe de alles is gevormd. Misschien krijgen we een formule die alle krachten in het universum omvat. Alles kan :D
Geplaatst:

moet je eerlijk zeggen idc

tot nu toe houd ik me bij de quote van ikt:

Wetenschap verandert voortdurend, misschien komen we in de verre toekomst erachter hoe de alles is gevormd. Misschien krijgen we een formule die alle krachten in het universum omvat. Alles kan :D

daar geloof ik ook eerder in maar het zou te gek zijn moest het kunnen maar ook heel gevaarlijk

Geplaatst: (bewerkt)

@ Mania-92

Hoe wil je dan met de huidige beschikbare technologie die snelheid bereiken? Op dit moment is het nog onmogelijk om met een groter geheel door de tijd te reizen. (Grotere aantallen als jaren bedoel ik dan.) Alleen op atomisch klein niveau is dit mogelijk, als ik mijn natuurkunde goed heb geleerd. :clown:

Bewerkt: door Gta Ripper
Geplaatst:

@ Mania-92

Hoe wil je dan met de huidige beschikbare technologie die snelheid bereiken? Op dit moment is het nog onmogelijk om met een groter geheel door de tijd te reizen. (Grotere aantallen als jaren bedoel ik dan.) Alleen op atomisch klein niveau is dit mogelijk, als ik mijn natuurkunde goed heb geleerd. :clown:

Hoe sneller je gaat, hoe langzamer je tijd ervaart. Einstein heeft dit uitgevogeld. Je denkt dat je er normaal niets van zou merken, en inderdaad, je hebt gelijk. MAAR. In de ruimte zweven satellieten. Die hebben een klok aan boord. Omdat ze zo snel over ons heen sjezen krijgen ze wel te maken met relatieve tijd, voor hen gaat de tijd langzamer, dus moeten de klokken aan boord van satellieten sneller lopen, om gesynchroniseerd te blijven met aarde. Vooral in navigatie-sattelieten is dit erg belangrijk.

Je zou ook dit kunnen doen: stop iemand in een raket die lichtsnelheid kan benaderen, laat hem gigantisch snel om de aarde draaien voor 10 jaar. Na 10 jaar keert hij terug. Wij allemaal 10 jaar ouder, die kerel misschien maar 3 jaar ouder! :D

Geplaatst: (bewerkt)

Al heb ik het intellectueel niveau dat sommige wellicht onder het van de gemiddelde wereldburger vinden, toch vind ik deze materie bijzonder interessant. Ik kan me maar niet voorstellen dat men zegt, "voor de oerknal was er niets".

Dat vanuit het "niets" zo'n gigantische knal kan ontstaan, is voor mij niet te begrijpen. Als er al een oerknal was (en daar kan ik best nog mee instemmen), dan moet er daarvoor nog iets hebben gezeten. Wat? Zoals ik al zei, daar is mijn niveau niet hoog genoeg voor om dergelijke matterie te onderzoeken, laat staan te speculeren over iets wat ver boven mijn pet gaat.

interessant is het wel.

Bewerkt: door Shorty_D
Geplaatst:

Al heb ik het intellectueel niveau dat sommige wellicht onder het van de gemiddelde wereldburger vinden, toch vind ik deze materie bijzonder interessant. Ik kan me maar niet voorstellen dat men zegt, "voor de oerknal was er niets".

Dat vanuit het "niets" zo'n gigantische knal kan ontstaan, is voor mij niet te begrijpen. Als er al een oerknal was (en daar kan ik best nog mee instemmen), dan moet er daarvoor nog iets hebben gezeten. Wat? Zoals ik al zei, daar is mijn niveau niet hoog genoeg voor om dergelijke matterie te onderzoeken, laat staan te speculeren over iets wat ver boven mijn pet gaat.

interessant is het wel.

mij fascineert het ook heel fel, ik zou graag er meer over willen weten, iemand goede sites?

Geplaatst:

Kijk.nl is een toegankelijke site met af en toe spacy nieuws. Verder weet ik niet veel. Voor de oerknal zou trouwens een niet eens een lege ruimte zijn, de oerknal heeft ruimte, tijd en nog wat gemaakt. De oerknal was niet eens een explosie, eerder een energieuitbarsting uit het IETS. Door die energie is er ruimte gekomen, hoge temperaturen en toen hebben deeltjes zich gevormd. Vanaf daar weten we het wel min of meer. Ik kan me er ook niet zoveel bij voorstellen, maar het is tenminste niet zo'n lulkoek van een mannetje dat zomaar even de aarde uit zijn ... heeft getoverd.

Geplaatst:

Kijk.nl is een toegankelijke site met af en toe spacy nieuws. Verder weet ik niet veel. Voor de oerknal zou trouwens een niet eens een lege ruimte zijn, de oerknal heeft ruimte, tijd en nog wat gemaakt. De oerknal was niet eens een explosie, eerder een energieuitbarsting uit het IETS. Door die energie is er ruimte gekomen, hoge temperaturen en toen hebben deeltjes zich gevormd. Vanaf daar weten we het wel min of meer. Ik kan me er ook niet zoveel bij voorstellen, maar het is tenminste niet zo'n lulkoek van een mannetje dat zomaar even de aarde uit zijn ... heeft getoverd.

Wat bedoel je met 'en nog wat'?

Geplaatst:

Voor de zogenaamde oerknal zou er niets zijn geweest. Echt helemaal niets, niet eens ruimte. De oerknal was 'gewoon' een uitbarsting van pure energie die ruimte heeft gecreëerd. In die ruimte kwamen dan dingen zoals deeltjes etc. Bijvoorbeeld licht, losse atoomkernen, antideeltjes, deeltjes, warmte. Teveel om op te noemen, dat bedoelde ik. :)

Geplaatst:

Voor de zogenaamde oerknal zou er niets zijn geweest. Echt helemaal niets, niet eens ruimte. De oerknal was 'gewoon' een uitbarsting van pure energie die ruimte heeft gecreëerd. In die ruimte kwamen dan dingen zoals deeltjes etc. Bijvoorbeeld licht, losse atoomkernen, antideeltjes, deeltjes, warmte. Teveel om op te noemen, dat bedoelde ik. :)

waar komt die pure energie dan vandaag vraag ik me dan af, weet iemand daar al antwoord op?

Geplaatst:

waar komt die pure energie dan vandaag vraag ik me dan af, weet iemand daar al antwoord op?

Die is toen waarschijnlijk ontstaan.

Geplaatst:

In mijn biologie boek staat ook een bron van wanneer alles is begonnen met leven enzo maar ik kon het niet vinde op internet.

Geplaatst:

In mijn biologie boek staat ook een bron van wanneer alles is begonnen met leven enzo maar ik kon het niet vinde op internet.

Moleculen die amonizuren vormen die later RNA worden die daarna cellen gaan vormen. Daarna ken je het verhaal wel. Aminozuren zijn redelijk simpel te maken met de goede zuur- en warmteomstandigheden, wetenschappers hebben het kunnen nabootsen door wat anorganische stoffen mij elkaar te mikken in een pan en dat op een laag pitje laten pruttelen. Oersoep noem je zoiets.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oersoep

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...