Jump to content

Firefox langzaam


ikt

Recommended Posts

Hallo mensen,

Sinds een weekje is mijn browser, Firefox 4, traag geworden. Pagina's laden langzamer, de browser blijft soms hangen en ik krijg regelmatig crashes bij het doen van niet veel. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb alle add-ons uitgeschakeld en het probleem bestaat nog steeds. Herinstalleren?

Mvg ikt

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo mensen,

Sinds een weekje is mijn browser, Firefox 4, traag geworden. Pagina's laden langzamer, de browser blijft soms hangen en ik krijg regelmatig crashes bij het doen van niet veel. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb alle add-ons uitgeschakeld en het probleem bestaat nog steeds. Herinstalleren?

Mvg ikt

Wat is het geheugengebruik van Firefox als ie sloom is?

Want veel meer mensen hebben last van een Memoryleak in FF.

Wat tot traagheid kan lijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo mensen,

Sinds een weekje is mijn browser, Firefox 4, traag geworden. Pagina's laden langzamer, de browser blijft soms hangen en ik krijg regelmatig crashes bij het doen van niet veel. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb alle add-ons uitgeschakeld en het probleem bestaat nog steeds. Herinstalleren?

Mvg ikt

Wat is het geheugengebruik van Firefox als ie sloom is?

Want veel meer mensen hebben last van een Memoryleak in FF.

Wat tot traagheid kan lijden.

Nu is het 144MB met 4 tabs open. Niet zo heel fors vind ik, Firefox 3 werkte bliksemsnel met veel meer tabs open en met 300MB aan gebruik RAM :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook ik merk aanzienlijke verschillen tussen Firefox 4 op een trage Windows XP laptop en een snelle Windows 7 desktop. De laptop is namelijk een stuk sneller, en vertoont minder crashes.

BC7, zijn er al oplossing voor die problemen gevonden?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je soms vanuit 3 geüpgrade naar 4 met je bestaande profiel? Dan ligt waarschijnlijk daar het probleem.

Er zijn meer meldingen dat wanneer je een al bestaande profiel gebruikt in 4 de browser dan trager wordt ipv sneller.

Oplossing: nieuw profiel aanmaken, compleet nieuw. Bookmarks kun je wel backuppen en deze dan later importeren in je nieuwe profiel. Dit kan handmatig of met Mozbackup.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je soms vanuit 3 geüpgrade naar 4 met je bestaande profiel? Dan ligt waarschijnlijk daar het probleem.

Er zijn meer meldingen dat wanneer je een al bestaande profiel gebruikt in 4 de browser dan trager wordt ipv sneller.

Oplossing: nieuw profiel aanmaken, compleet nieuw. Bookmarks kun je wel backuppen en deze dan later importeren in je nieuwe profiel. Dit kan handmatig of met Mozbackup.

Bedoel je dan een profiel op Windows of ...? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Toevallig is bij mij juist net het tegenovergestelde het geval. Het wil namelijk zo dat ik op die laptop vanuit 3.6 (of 3.5 zelfs) heb geüpdatet, zonder problemen. Op deze PC heb ik echter eerst een tijd de bèta gedraaid, alleen had die ook z'n problemen. Als ik tijd heb zal ik eens Firefox en alle componenten verwijderen, hopende dat het het probleem toch oplost.

@ Hannes: je Firefox profiel, te vinden in

partitie:\
»
Users
»
gebruikersnaam
»
AppData
»
Local
»
Mozilla
»
Firefox
»
Profiles

en

partitie:\
»
Users
»
gebruikersnaam
»
AppData
»
Roaming
»
Mozilla
»
Firefox
»
Profiles

Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt mij waarschijnlijker dat updaten via de beta's meer problemen met zich mee kan brengen dan updaten vanaf 3.6. Dus mocht je de beta's gebruikt hebben, dan lijkt mij herinstalleren een heel normale stap om te proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of bladwijzers/add-ons/plugins behouden blijven, maar wat je zou kunnen doen is MozBackup downloaden. Met dit programma kan je je profiel (en ook add-ons en bladwijzers) opslaan/backuppen, om het later weer terug te zetten in je opnieuw geïnstalleerde Firefox.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...