MrIndependent Geplaatst: 16 april 2011 Rapport Geplaatst: 16 april 2011 Ik ben op zoek naar een goed boxensetje voor de PC, om muziek mee te luisteren. Ik luister voornamelijk naar Hardstyle en dat soort muziek, dus het is eigenlijk wel van belang dat er een goede subwoofer bij zit. Wat raden jullie aan? iemand een idee :$ >>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<< Reageren
Sjaakswabber Geplaatst: 16 april 2011 Rapport Geplaatst: 16 april 2011 Deze speakerset raad ik je aan, http://dixons.nl/artikel/7114279c979/Logitech_Z523_speakerset Ik gebruik zelf ook deze speakerset op mijn computer, en als je het aan mij vraagt werkt het geluid er prima op. Succes met je keuze! Reageren
blackops Geplaatst: 16 april 2011 Rapport Geplaatst: 16 april 2011 Deze speakerset raad ik je aan, http://dixons.nl/artikel/7114279c979/Logitech_Z523_speakerset Ik gebruik zelf ook deze speakerset op mijn computer, en als je het aan mij vraagt werkt het geluid er prima op. Succes met je keuze! Deze vind ik zelf geweldig 60 euro bij de media Reageren
MegaPilot Geplaatst: 16 april 2011 Rapport Geplaatst: 16 april 2011 Als je wat beters wilt dan al hetgeen hierboven werd gepost: http://www.laptopshop.nl/product/107985/category-120999-speakers/logitech-z506-surround-sound-speakersysteem.html Ik heb ze ook, en ze klinken geweldig(ja, ook bij hardstyle/hardcore). Oja, de basregelaar die op de achterkant zit van de subwoofer zul je wel nodig hebben gezien het feit je hardstyle/hardcore luistert. 75 watt, 6 boxen(subwoofer inbegrepen), 79 euro, surround system(ja dit geeft een beter geluidsgenot), 79 euro. What are you waiting for? Reageren
MrIndependent Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 16 april 2011 Als je wat beters wilt dan al hetgeen hierboven werd gepost: http://www.laptopshop.nl/product/107985/category-120999-speakers/logitech-z506-surround-sound-speakersysteem.html Ik heb ze ook, en ze klinken geweldig(ja, ook bij hardstyle/hardcore). Oja, de basregelaar die op de achterkant zit van de subwoofer zul je wel nodig hebben gezien het feit je hardstyle/hardcore luistert. 75 watt, 6 boxen(subwoofer inbegrepen), 79 euro, surround system(ja dit geeft een beter geluidsgenot), 79 euro. What are you waiting for? dankjewel, ik denk dat ik deze neem maar kan je deze ook makkelijk aansluiten op ps3 enzo? en op pc is het gewoon de standaard geluidsingang? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 16 april 2011 Rapport Geplaatst: 16 april 2011 Als je tweedehands niet erg vind, staat op Marktplaats een Z2300 setje. Ik heb een jaar of twee terug er toen(weliswaar nieuw) er zo'n 135 voor betaald maar ze worden niet meer (online) nieuw verkocht helaas. Weet niet wat Logitech nu als vervanger ziet. En geloof me, zo'n Z2300 gaat toch wel verdomd hard, 400watt, waarvan 200rms. Al ben ik zelf aan het denken voor een Z5500 voor erbij, surround lijkt me wel leuk en vooral een 7.2 setup gaat erg leuk stampen. Maar vooral een enkele Z2300 gaat al hard, alleen, als je huis gehorig is, kan hij een overkill zijn en dan zou ik idd voor een kleiner broertje van hem kijken(X-serie). Als je buren niet interesseren of als je ze niet hebt en je ouders boeit het niet, is een Z2300(of een vergelijkbare) een goeie keus Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 Ga voor stereo, niet voor surround. Muziek wordt in stereo opgenomen, dus zullen de overige boxen of uit staan, of hetzelfde afspelen als de L en R boxen. En dan kan je beter gaan voor een set met twee goede speakers dan één met 5 matige speakers. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 (bewerkt) *verwijderd om eigen post verkleinen* 2dehands kan natuurlijk, maar ik verzeker je dat 75 watt al zeer luid is(op 50 % is het zelfs al redelijk luid..). Ga voor stereo, niet voor surround. Muziek wordt in stereo opgenomen, dus zullen de overige boxen of uit staan, of hetzelfde afspelen als de L en R boxen. En dan kan je beter gaan voor een set met twee goede speakers dan één met 5 matige speakers. De boxen zullen NIET uit staan, dit moet je gewoon instellen in je Windows/iTunes/Windows Media Player, ALS er al boxen uitgeschakeld zijn(bij mij werkten ze meteen zonder iets te moeten aanpassen). Wtf zit jij hier nou te zeggen dat een surround system matig is om muziek af te spelen, heb je er zelf 1? Waarschijnlijk niet..Matige speakers, lmfao..Je kan je geluid juist verspreiden doordat je meerdere speakers hebt.. Luister Tiësto eens met stero en eens met surround, dan zul je wel begrijpen wat ik bedoel.. dankjewel, ik denk dat ik deze neem maar kan je deze ook makkelijk aansluiten op ps3 enzo? en op pc is het gewoon de standaard geluidsingang? Het is een standaard geluidsingang, als je PS3 dat ook heeft kan je hem erop aansluiten. Bewerkt: 17 april 2011 door MegaPilot Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 De boxen zullen NIET uit staan, dit moet je gewoon instellen in je Windows/iTunes/Windows Media Player, ALS er al boxen uitgeschakeld zijn(bij mij werkten ze meteen zonder iets te moeten aanpassen). Wtf zit jij hier nou te zeggen dat een surround system matig is om muziek af te spelen, heb je er zelf 1? Waarschijnlijk niet..Matige speakers, lmfao..Je kan je geluid juist verspreiden doordat je meerdere speakers hebt.. Luister Tiësto eens met stero en eens met surround, dan zul je wel begrijpen wat ik bedoel.. Gast, wat blaat je nou. Je kan die boxen inderdaad aanzetten, matrix stand bij Logitech, maar wat gebeurd er dan dan? De 2 linker boxen zullen beiden hetzelfde afspelen. De rechter boxen ook. De muziek is immers in 2 geluidssporen opgenomen, L+R, niet in 5/7 sporen. Over die matige speakers. Als je een 2.1 set hebt en een 5.1 set, beide 100 euro. Welke zal betere speakers hebben? Die 2.1 natuurlijk. En aangezien surround voor muziek geen enkele meerwaarde heeft zal je dus het beste voor een 2.1 set kunnen gaan. Reageren
Hayte Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 Ik agree met Teh_Ninja. Ik heb zowel een 5.1 (Creative iets) als een 2.0 (Creative T20) setje. Ok, het 2.0 setje is wel twee keer zo duur, maar toch heb ik liever twee speakers met geweldig geluid en een redelijke bass (je hoort hem wel, maar voelt hem niet) dan vijf flut speakertjes met een bonk bonk bonk subwoofer. @MrIndependent, ik zou zelf eens naar de Media Markt gaan en daar gewoon de speakers uitproberen, dan weet je pas welke echt bij jouw smaak past. Ik zou daar alleen niks kopen, waarschijnlijk kan je het goedkoper vinden op het internet. Reageren
MrIndependent Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 17 april 2011 Ik begin nu echt te twijfelen iedereen zegt verschillende dingen weet nu echt niet wat ik moet kiezen . Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 Ik begin nu echt te twijfelen iedereen zegt verschillende dingen weet nu echt niet wat ik moet kiezen . Voor muziek 2.0 of 2.1, aangezien je hardcore etc. luistert zal ik voor 2.1 gaan. Het werkt zeg maar zo: Muziek bestaat uit 2 sporen. Een linker en een rechter spoor. beide sporen bevatten als het goed is andere delen van de muziek. Om dit goed af te spelen heb je dus ook 2 boxen nodig, 1 die je links zet en 1 die je rechts zet. Surround systemen hebben 5 of meer boxen. Die extra boxen bieden dus geen enkele meerwaarde, er is immers geen extra muziek. Dus ze gaan uit, of gaan hetzelfde doen als de andere boxen. Maar je betaald wel voor die extra boxen. En voor het zelfde geld kan je dus een betere 2.1 set krijgen dan een 5.1 set. Wil je een net zo goede 5.1 set dan moet je meer betalen. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 Idd, 5.1 is alleen handig voor films en games die het ondersteunen. En Megapilot, een X-serie komt niet eens in de buurt van een Z-serie, maar daar is de prijs dan ook naar. Reageren
MrIndependent Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 17 april 2011 dus welke raden jullie aan als goede 2.1 set tot 100 euro.? Reageren
Msigamer08 Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 Of je bouwt gewoon zelf een grote box met 2x 200 watt speakers Setje bij conrad is maar 56 euro ongeveer aleen nog hout regelen enz Geeft veelen malen beter geluid als die setjes voor de pc Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.