Jump to content

[NEW] Boxensetje max. €100


MrIndependent

Recommended Posts

Of je bouwt gewoon zelf een grote box met 2x 200 watt speakers

Setje bij conrad is maar 56 euro ongeveer

aleen nog hout regelen enz

Geeft veelen malen beter geluid als die setjes voor de pc

Dan moet je ook nog een versterker. En de box moet ook nog berekend worden.

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.logitech.com/nl-nl/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/5861

Ik denk dat OP zoiets als dit zoekt. Ik heb hier de voorganger van (de Z4) en na twee jaar knallen doen ze het nog precies als het hoort. Geweldige kwaliteit, heerlijk helder geluid en een bas die ervoor zorgt dat mijn muis uit zichzelf gaat bewegen. En onder je max. prijs.

Link to comment
Delen op andere websites

http://www.logitech.com/nl-nl/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/5861

Ik denk dat OP zoiets als dit zoekt. Ik heb hier de voorganger van (de Z4) en na twee jaar knallen doen ze het nog precies als het hoort. Geweldige kwaliteit, heerlijk helder geluid en een bas die ervoor zorgt dat mijn muis uit zichzelf gaat bewegen. En onder je max. prijs.

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B191945/cid/8234/refId/tweak/

thanks die zien er goed uit voor als andere ze nog willen :) hierboven zijn ze maar 54 euro

Die zijn 60 euro, er is dus beter te vinden.

Zoals ik al zei, ga naar je lokale pc-boer/Media Markt en probeer daar wat setjes uit. Koop daar alleen niks, je kan ze namelijk waarschijnlijk goedkoper op het internet vinden.

ja maar alsnog ik woon redelijk ver van mediamarkt af (50km)

En hier bij mij in de stad heb je geen drol.

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Als je voor 80 euro een surround system kan kopen, dan klinkt dat wel degelijk beter dan een 2.1 setje van dezelfde prijs, het surround system klinkt harder en beter. En neen, omdat 4 boxen hetzelfde geluid afspelen maakt dat nog niet van die speakers matige speakers(en je hebt wél het surround gevoel..)..Zo kan je op elke fuif gaan zeggen dat de muziek matig is, omdat er zoveel boxen zijn die hetzelfde geluid afspelen..:7

Maargoed, het zijn jouw centjes..

Note: Omdat 4 speakers hetzelfde geluid afspelen, maakt dat nog niet van die speakers 'matige' speakers. Gelieve dit te aanvaarden, want dit is een feit. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Als je voor 80 euro een surround system kan kopen, dan klinkt dat wel degelijk beter dan een 2.1 setje van dezelfde prijs, het surround system klinkt harder en beter. En neen, omdat 4 boxen hetzelfde geluid afspelen maakt dat nog niet van die speakers matige speakers(en je hebt wél het surround gevoel..)..Zo kan je op elke fuif gaan zeggen dat de muziek matig is, omdat er zoveel boxen zijn die hetzelfde geluid afspelen..:7

Maargoed, het zijn jouw centjes..

Note: Omdat 4 speakers hetzelfde geluid afspelen, maakt dat nog niet van die speakers 'matige' speakers. Gelieve dit te aanvaarden, want dit is een feit. :7

Even voor je duidelijkheid, denk je dat die drie extra boxen niks kosten?

Een 2.1 set heeft normaal gesproken betere kwaliteit omdat ze geen 3 extra boxen hoeven te leveren en dat dus in die twee andere speakers(en subwoofer) kunnen steken.

Meer speakers is ook niet altijd meer of zuiverder geluid, en op een 'fuif' gebruiken ze normaal gesproken iets betere speakers dan een simpele Logitech systeem en moeten ze een grotere omgeving vullen met zuiver geluid.

Link to comment
Delen op andere websites

Even voor je duidelijkheid, denk je dat die drie extra boxen niks kosten?

Een 2.1 set heeft normaal gesproken betere kwaliteit omdat ze geen 3 extra boxen hoeven te leveren en dat dus in die twee andere speakers(en subwoofer) kunnen steken.

Meer speakers is ook niet altijd meer of zuiverder geluid, en op een 'fuif' gebruiken ze normaal gesproken iets betere speakers dan een simpele Logitech systeem en moeten ze een grotere omgeving vullen met zuiver geluid.

Kwaliteit zal beter zijn van het geluid, maar het surround gevoel en de power heb je niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Kwaliteit zal beter zijn van het geluid, maar het surround gevoel en de power heb je niet.

Punt 1, niet iedereen heeft de ruimte voor een surround systeem.

Punt 2, kan een 2.1 systeem ook krachtig zijn, zoals ik al zei, meer speakers betekend niet dat je setje krachtiger is, er zijn ook goede 2.1 setjes op de markt.

Link to comment
Delen op andere websites

Punt 1, niet iedereen heeft de ruimte voor een surround systeem.

Punt 2, kan een 2.1 systeem ook krachtig zijn, zoals ik al zei, meer speakers betekend niet dat je setje krachtiger is, er zijn ook goede 2.1 setjes op de markt.

Ik heb een extreem kleine kamer en ik ben er een systeem in kunnen kwijtraken, gewoon origineel met je ruimte omgaan. Voor 80 euro vind je geen 75 watt 2.1 setje hoor..

Link to comment
Delen op andere websites

Zucht, weet jij hoe kwaliteit van geluid wordt uitgedrukt?

En nee, het is geen watt, zoals ik al zei, watt is vermogen en dat gaat niet altijd samen met zuiver geluid.

Een setje kan dan misschien minder vermogen hebben, maar kan misschien wel betere kwaliteit geven dan je 5.1 setje.

Daarnaast heeft het formaat van je kamer niks mee te maken of je een 5.1 setje er neer kunt zetten, maar hoe je kamer is ingericht.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, want naar speakers luisteren die kraken is geweldig :tu:

Natuurlijk niet, maar mijn speakers kraken niet hoor, dus ik snap je punt niet behalve het feit dat je betere kwaliteit hebt?

Wat ik daarmee wou duidelijk maken, is dat vermogen niet het belangrijkste is, alleen Logitech heeft het niet over kwaliteit helaas, netzoals vele lofi setjes.

Link to comment
Delen op andere websites

Neem voor muziek gewoon 2.0 of 2.1. Bij 5.1 lever je zeker in op kwaliteit omdat je 3 speakers meer hebt voor dezelfde kwaliteit. Doordat je meer speakers hebt, krijgen deze speakers ook minder vermogen en worden ze van nog slechtere kwaliteit (niet dat meer vermogen beter betekend, maar dat je goedkopere en slechtere speakers kunt gebruiken voor minder vermogen).

Voor 80 euro vind je geen 75 watt 2.1 setje hoor..

Okee, maar een 75 watt 5.1 set geeft minder geluid dan een 2.1 set van 75 watt. Diezelfde 75 watt moet namelijk over 3 extra speakers worden verdeeld. Daarbij is het zo dat één grote speaker altijd meer output geeft dan 2 speakers die samen het vermogen van die ene hebben (natuurkunde..)

(en je hebt wél het surround gevoel..)..

Nee, dat heb je niet. Je hebt alleen achter je nog eens hetzelfde geluid. Ik weet niet wat jij onder surround gevoel verstaat, maar ik vind het pas surround als je ook echt geluiden achter je hoort die bedoeld zijn om van achter gehoord te worden (als in films) Muziek is nou eenmaal gemaakt voor stereo.

Die Z523 blijkt volgens hardware.info een nogal hol geluid te leveren, in vergelijking met andere speakers werd deze nogal afgekraakt.

Nog even over je playstation, deze heeft alleen HDMI uit, RCA uit (via AV-kabels) en (belangrijkste) optisch uit. Wil je een surroundsysteem achter je PS3 hangen, dan zul je iets als de Logitech Z-5500 moeten kopen (250-300 euro, heeft nu ook al een opvolger).

Nog iets belangrijks over watts: het aantal watts geeft niet aan hoe hard het systeem gaat. Het is uiteraard wel een indicator, maar de ene set heeft gewoon meer watts nodig om een bepaald volume te krijgen. Als je echt naar het volume wilt kijken, dan moet je de dB(a) waarden zien te vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...