Jump to content

Playstation 3 HDMI - RCA connector


iFire

Recommended Posts

Beste, Playstationboys van GTAFORUM (en die andere)

Mijn neef heeft zich een PS3 aangeschaft, dus we speelden er direct op maar op een Full-HD TV van Sharp met een HDMI-kabel.

Gisteren probeerden we de PS3 op een gewone breedbeeldtelevisie (angesloten met een RCA Connector) maar we kregen geen beeld. Alle kabels waren goed aangesloten. Het is een PS3 Slim

Ik zou graag hulp krijgen.

,iFire

Link to comment
Delen op andere websites

De signaal-uitgang van je PS3 staat nog ingesteld op de HDMI uitgang en er wordt dus geen signaal gestuurd naar de scart-uitgang, die je gebruikt voor een 'normale' TV, en daarom krijg je dus geen signaal.

Wat je moet doen is de PS3 weer aansluiten op de HDMI van die Full-HD TV. Via instellingen ergens (weet niet precies waar) kies je voor de scart-uitgang, met de rood, gele en witte stekkertjes (die je ook weer in zo'n blokje kan proppen voor in de TV). Het beeld zal nu uitgaan, omdat de video nu uit naar de scart-uitgang van de PS3 wordt gestuurd in plaats van de HDMI-uitgang. Wat je nu moet doen, is je TV van kanaal wisselen, van HDMI naar de scartkabel-ingang (AV nogwat op de meeste TV's) (je moet dus je PS3 vantevoren én op de HDMI uitgang aansluiten én op de scart-uitgang). Als 't goed is krijg je dáár wél signaal (en een venstertje dat je binnen 30 seconden moet accepteren ofzo).

Nadat je het boeltje geaccepteerd hebt, zou je je PS3 gewoon op een 'normale' TV moeten kunnen aansluiten en, door het gebruik van de "scart-uitgang, met de rood, gele en witte stekkertjes (die je ook weer in zo'n blokje kan proppen voor in de TV)", gewoon signaal moeten krijgen :)!

Ik heb dit probleem zelf ook gehad en na wat dingen proberen bleek dit de oplossing. Het is allemaal vrij logisch, dus ik ben eigenlijk wel zeker dat dit ook de oplossing voor jouw probleem is :)!

Laat nog even weten of het gelukt is en vraag 't als het niet lukt :D!

NB: Als je een andere aansluiting op de 'gewone TV' gebruikt dan de "scart-uitgang, met de rood, gele en witte stekkertjes (die je ook weer in zo'n blokje kan proppen voor in de TV)", dan moet je die uitgang natuurlijk selecteren ipv de scart-uitgang (zorg wel dat je PS3 dan ook vanaf díe uitgang op de "Full HD-TV" is aangesloten!).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...