Jump to content

Nieuwe laptop voor vervolgopleiding


paul007

Recommended Posts

Hallo iedereen!

Binnenkort heb ik mijn examens en volgend jaar ga ik dan beginnen met mijn vervolgopleiding. Ik mag dan een laptop van m'n ouders uitkiezen dus ik zit nu al een beetje rond te neuzen. Gezien mijn opleiding heb ik een redelijk krachtige laptop nodig die programma's als AutoCAD vlekkeloos kan draaien. Ik ben wel gecharmeerd van Dell door het feit dat er geen onnodige rotzooi op hun producten staan. Zo weet ik uit eigen ervaring dat als je een HP laptop koopt, je er verschrikkelijk veel programma's bij krijgt die er op staan geïnstalleerd waar ik niks mee wil.

Ik zoek dus een 'cleane', krachtige laptop. Zonder onnodige software die er standaard op staat. Echt specificaties kan ik niet verzinnen, maar misschien kunnen jullie suggesties doen voor bepaalde merken of series uit zo'n merk? Heeft iemand ervaring met Dell? Goede services? Hoe is de bouwkwaliteit van de laptops? Ik zou het fijn vinden als jullie hier op kunnen antwoorden.

Alvast bedankt!

Cheers :bier:

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft je opleiding ook adviezen voor bepaalde laptops (laptopeisen) of zelfs dat je bij hun tegen een lagere prijs een laptop kan aanschaffen? Kijk daar ook even naar.

Met Dell heb ik niet zoveel ervaring, maar het schijnen prima laptops te zijn. Of ze krachtig genoeg zijn, weet ik even niet zo gauw.

Op dit moment gebruik ik een HP EliteBook. Opzich een prima en krachtige laptop, ware het niet dat ik al zowel een nieuwe accu als lader heb moeten aanvragen. Gelukkig (maar wel opmerkelijk) was dat wel binnen de garantieperiode en werd het beide keren zeer snel geregeld. Dus qua service zit het daar wel goed.

Voor een schone pc kan je ook zelf zorgen door meteen Windows opnieuw te installeren en alles wat er op stond eraf te halen. Dat heb ik ook gedaan, zodat ik zo goed als geen software van HP meer heb (enkel nog een interface voor draadloos internet en Bluetooth).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad een Acer of een HP laptop aan, dit omdat ik hier de meeste ervaring mee heb dat het prima laptops zijn. Dell is ook een goed merk trouwens, wel vaak wat goedkoper maar zeker niet mis.

Moet het persee een windows laptop zijn? Want studenten krijgen namelijk korting als zij een macbook kopen als ze gaan beginnen met hun studie, maar ik neem aan dat je gewoon zoals de meeste mensen toch wel erg gehecht aan windows bent.

Wat wil je kwa ram geheugen en hardeschijf geheugen op je laptop hebben? En wat voor proccesor en kloksnelheid wil je erop hebben? Heb je ook een bepaald budget of niet? Zo niet dan raad ik deze laptop van 899 euro aan, Hier kun je zelfs GTA IV moeiteloos op draaien, voor als je GTA IV wilt kunnen draaien heb je wel een laptop als deze nodig. Op deze zit 2,4 kloksnelheid en goede ATI videokaart, met ATI heb ik betere ervaringen dan met Nvidia. Maar dat zou ook in de loop der jaren even goed kunnen zijn, succes met je keuze in ieder geval.

Hmm, alle links van mediamarkt werken niet vanaf als ik ze hier typ. Ga naar mediamarkt.nl vink dan computer aan gevolgt door notebooks. En zoals je ziet is de 1 na laatste notebook van pagina 1 degene die ik bedoel. Van Acer.

Bewerkt: door Sjaakswabber
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het idee om geen HP te kopen vanwege de software een beetje onzin.. Windows DVD erin en binnen een kwartier heb je een helemaal cleane installatie (cleaner dan dell..)

@Sjaakswabber, het gaat niet om gamen, maar om programma's als Autocad

Even de minimumeisen van Autocad:

Microsoft Windows 7 Enterprise, Ultimate, Professional, or Home Premium (compare Windows 7 versions); Microsoft Windows Vista Enterprise, Business, Ultimate, or Home Premium (SP2 or later) (compare Windows Vista versions); or Microsoft Windows XP Professional (SP2 or later)

AMD Athlon 64 with SSE2 technology, AMD Opteron® processor with SSE2 technology, Intel® Xeon® processor with Intel EM64T support and SSE2 technology, or Intel Pentium 4 with Intel EM64T support and SSE2 technology

2 GB RAM

2 GB free space for installation

1,024 x 768 display resolution with true color

Internet Explorer 7.0 or later

Install from download or DVD

Mac is trouwens een hele omschakeling van programma's. Je bent zelf zo overgeschakeld op Mac, maar het leverd nog wel eens problemen op met programma's. Tenzij de opleiding Mac's aanbeveeld zou ik het niet doen.

Ohja, ATI/nVidea is onzin, ATI heeft op dit moment ook brakke drivers en support verschilt per fabrikant van de kaart/laptop.

Link to comment
Delen op andere websites

Acer heeft slechte service

als je een laptop opstuurt met een kapotte fan en witte vlekken in het scherm komt die terug met aleen een gemaakte fan de vlekken zaten er nog

dell zijn wel goeide laptops of asus in combi met een i7 ?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het idee om geen HP te kopen vanwege de software een beetje onzin.. Windows DVD erin en binnen een kwartier heb je een helemaal cleane installatie (cleaner dan dell..)

@Sjaakswabber, het gaat niet om gamen, maar om programma's als Autocad

Even de minimumeisen van Autocad:

Microsoft Windows 7 Enterprise, Ultimate, Professional, or Home Premium (compare Windows 7 versions); Microsoft Windows Vista Enterprise, Business, Ultimate, or Home Premium (SP2 or later) (compare Windows Vista versions); or Microsoft Windows XP Professional (SP2 or later)

AMD Athlon 64 with SSE2 technology, AMD Opteron® processor with SSE2 technology, Intel® Xeon® processor with Intel EM64T support and SSE2 technology, or Intel Pentium 4 with Intel EM64T support and SSE2 technology

2 GB RAM

2 GB free space for installation

1,024 x 768 display resolution with true color

Internet Explorer 7.0 or later

Install from download or DVD

Mac is trouwens een hele omschakeling van programma's. Je bent zelf zo overgeschakeld op Mac, maar het leverd nog wel eens problemen op met programma's. Tenzij de opleiding Mac's aanbeveeld zou ik het niet doen.

Ohja, ATI/nVidea is onzin, ATI heeft op dit moment ook brakke drivers en support verschilt per fabrikant van de kaart/laptop.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Oorspronkelijk wilde ik ook het liefst een Mac maar zoals je aangeeft draait AutoCAD alleen op Windows, dus dat gaat hem niet worden ben ik bang. Aan een herinstallatie van Windows om de laptop helemaal 'schoon' te krijgen heb ik nog niet gedacht. HP zou op die manier wel een mogelijkheid zijn. Hmmm, ik weet genoeg op dit moment. Als ik er even niet uit kom zal ik wel weer met een nieuwe vraag in dit topic komen.

Bedankt iedereen! :)

Cheers :bier:

paul007

Link to comment
Delen op andere websites

Ik raad een Acer of een HP laptop aan, dit omdat ik hier de meeste ervaring mee heb dat het prima laptops zijn. Dell is ook een goed merk trouwens, wel vaak wat goedkoper maar zeker niet mis.

Acer of HP? Dat zijn kwalitatief de slechtste merken. Ik heb dat onderzoek al duizenden keren gepost en ik heb nu geen zin om het te gaan googlen.

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft je opleiding ook adviezen voor bepaalde laptops (laptopeisen) of zelfs dat je bij hun tegen een lagere prijs een laptop kan aanschaffen? Kijk daar ook even naar.

Kijk hier inderdaad naar paul007. In meeste gevallen kan je een laptop kopen die honderden euro's goedkoper is en ook nog eens goede service bij komt via je hogere onderwijsinstelling, tevens zijn ze in meeste gevallen voorgeinstalleerd met alle software die je voor de opleiding nodig hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...