Jump to content

[pc]Rockstar Social Club start niet (correct) mee op(?)


Mythbuster

Recommended Posts

Laat ik eerst is beginnen te vertellen dat ik eerst GTA IV gewoon in de winkel had gekocht en dat het spel perfect draaide op mijn systeem, op high/medium, dus ik hoef de moeite niet te nemen m`n systeemeisen te posten... Ik draai Windows XP(aangezien ik dat gewoon veel fijner vind werken, en ga niet zeggen dat ik het maar op moet lossen door Windows 7 te installeren, want dat is imho geen oplossing: GTA werkte vroeger gewoon naar behoren op m`n XP systeempje, dus er MOET een oplossing zijn zonder zulke rompslomp...)

Helaas heb ik recentelijk door een virus m`n GTA moeten deïnstalleren en herinstalleren, want ik kreeg telkens(bij EFLC en GTA IV) "de licentiedatum kan niet worden geschreven". Helaas was m`n PC zo ver overhoop door dat virus dat ik ook m`n Windows opnieuw moest installeren. Toen kwam ik er dus achter dat tijdens het herinstalleren van GTA ik een cyclische redundantie fout kreeg, dat data3.cab niet geschreven kon worden of iets in die richting... Toen geprobeerd de CD te kopiëren op m`n pa z`n computer, aangezien die van mij licht gekrast was(kon er nog wel gewoon mee spelen vóór het virus). Daarbij gaf het programma ook fouten aan en de CD werkte totaal niet("geen Win32 toepassing" op de exe's en zo)...

Afin, kreeg via een maat te horen dat IV en EFLC via Steam te koop waren met 75% korting, dus die kans heb ik niet laten liggen en ik heb GTA opnieuw aangeschaft. Spel installeerde correct zonder fouten en ik kan single player gewoon spelen en kan gewoon mijn oude savegame in(had ik op een USB stick gezet en weer terug geplaatst in de correcte map). Gek genoeg heb ik geen updates hoeven te installeren en GFWL gaf dat ook niet aan: ik kon gewoon inloggen op GFWL en gewoon praten met anderen...

Echter, wanneer ik online wilde gaan, kreeg ik de melding "You must be logged in to Rockstar Social Club to play Multiplayer"(of to play online, zoiets...). Even opnieuw proberen, misschien per ongeluk "Play (offline)" aangeklikt in plaats van "Play"... Niet dus, had het gewoon goed gedaan en kreeg weer dezelfde melding.

Ok, toch maar even naar 1.0.7.0 updaten dan, misschien dat dat iets verhelpt, en de trainer er even uit gooien... Verhielp dus niets.

Rockstar website opgezocht en RGSC geupdate: verhielp niets. Toen maar heel RGSC opnieuw gedownload en geïnstalleerd in Program Files/Rockstar Games/RGSC, verhielp ook niets, maar misschien dat ik `m eens moet installeren in Program Files/Steam/steamapps/common/grand theft auto iv of common/grand theft auto iv/GTA IV?...

In ieder geval, ik heb nu dus weer GTA er op staan, maar ik kan een multiplayer spelen terwijl ik eigenlijk alleen nog maar MP speel.

EFLC installeerde wel gewoon vanaf m`n cd(is nog redelijk nieuw...), en startte in ieder geval tot het menu gewoon op en ik moest ook gelijk EFLC updaten uiteraard... Verder niet gespeeld dus weet niet of de multiplayer werkt, die is dus niet vanaf Steam gekocht, dus ik neem aan dat hij naar behoren werkt.

Als ik RGSC via

C:\Program Files\Steam\steamapps\common\grand theft auto iv\GTAIV\RGSClauncher.exe

handmatig start, gebeurd er niets. Heb al in taakbeheer gekeken en hij sluit zichzelf gewoon gelijk weer af. Hetzelfde gebeurd als ik

C:\Program Files\Steam\steamapps\common\grand theft auto iv\GTAIV\RGSC\1_1_3_0\RGSC.exe

draai, en ook bij:

C:\Program Files\Rockstar Games\Rockstar Games Social Club\RGSClauncher.exe

en bij:

C:\Program Files\Rockstar Games\Rockstar Games Social Club\1_1_3_0\RGSC.exe

Ik heb alle 4 overigens geprobeerd zowel terwijl GTA al draaide als vóór ik GTA opstartte.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Heb de zoekfunctie gebruikt(gezocht naar alle topics met "steam") en ik kan niets vinden van mensen met hetzelfde probleem. Ook via Google kan ik geen oplossing vinden: Zijn een stuk of 3 hits waar mensen ongeveer eenzelfde probleem hebben met GTA vanaf Steam, maar daar wordt dan na `n paar posts niet meer gereageerd, terwijl de oplossing nog niet genoemd is(alleen maar mensen die posten dat ze ook zo`n probleem hebben enzovoort, maar geen oplossing)...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...