coolnniek9 Geplaatst: 23 april 2011 Rapport Geplaatst: 23 april 2011 Zoals de naam al zei, "ProgramData" Suggestie: Verwijder niet je ProgramData map, maar wel mappen erin, die je niet meer gebruikt. Ik zie bijvoorbeeld Messenger plus, ik ga er vanuit dat je dit wel is gebruikt. Maar ik zie ook verschillende virusscanners, kies gewoon één virusscanner uit, waarvan jij het meeste van onder de indruk bent en verwijder alle anderen. Dus ook in de ProgramData map. Alles wat je niet gebruikt, verwijderen die zooi!
Flitskikker Geplaatst: 23 april 2011 Rapport Geplaatst: 23 april 2011 Ehm... WTF? ProgramData bevat gegevens van de programma's die je gebruikt, deze mag je dus niet zomaar verwijderen. Als je programma's wilt verwijderen, gebruik dan gewoon de juiste optie in het Configuratiescherm of software zoals Revo Uninstaller. Graag geen suggesties geven als je niet eens weet waar het voor is. @TS: Je zou TreeSize Free kunnen proberen om te kijken welke mappen en bestanden het meeste ruimte innemen. http://www.jam-software.com/treesize_free/
coolnniek9 Geplaatst: 23 april 2011 Rapport Geplaatst: 23 april 2011 Ehm... WTF? ProgramData bevat gegevens van de programma's die je gebruikt, deze mag je dus niet zomaar verwijderen. Als je programma's wilt verwijderen, gebruik dan gewoon de juiste optie in het Configuratiescherm of software zoals Revo Uninstaller. Graag geen suggesties geven als je niet eens weet waar het voor is. @TS: Je zou TreeSize Free kunnen proberen om te kijken welke mappen en bestanden het meeste ruimte innemen. http://www.jam-software.com/treesize_free/ Volgens mij had ik aangegeven voor programma's die je niet meer gebruikt. Als jij een telefoon hebt die je niet meer gebruikt, en je gooit de batterij weg dan kan je net zo goed de telefoon weggooien. Niet weten waar het voor is, volgens mij kan m'n zusje zelfs raden waarvoor ProgramData voor staat
TekaLoca Geplaatst: 23 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 23 april 2011 Er is 1 map genaamd 'avg9' die 57GB van heel de 'ProgramData'-map opslurpt. Nu vermoed ik dat het allemaal van de antivirus die ik heb, dus dit mag ik niet verwijderen?
Flitskikker Geplaatst: 23 april 2011 Rapport Geplaatst: 23 april 2011 ... Volgens mij had ik aangegeven voor programma's die je niet meer gebruikt. Als jij een telefoon hebt die je niet meer gebruikt, en je gooit de batterij weg dan kan je net zo goed de telefoon weggooien. Niet weten waar het voor is, volgens mij kan m'n zusje zelfs raden waarvoor ProgramData voor staat Dan moet je het programma zelf verwijderen en niet zomaar die mappen met data zelf gaan lopen verwijderen. Deze map bevat trouwens de configuratiegegevens voor de programma's. De programma's staan zelf in Program Files. Er is 1 map genaamd 'avg9' die 57GB van heel de 'ProgramData'-map opslurpt. Nu vermoed ik dat het allemaal van de antivirus die ik heb, dus dit mag ik niet verwijderen? En wat is de inhoud van die map dan?
TekaLoca Geplaatst: 23 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 23 april 2011 In die map avg9, zit nog een map genaamd 'Dumps' en dat is de 57GB-grote map. In de spoiler zie je wat die map inhoudt.
coolnniek9 Geplaatst: 23 april 2011 Rapport Geplaatst: 23 april 2011 (bewerkt) In die dumps map zitten denk ik verwijderde virusennen. Ik raad je aan om AVG te verwijderen, en als deze map niet verwijderd is nog zelf even handmatig verwijderen. En dan een andere virusscanner gebruiken, MalwareBytes ofzo. Dit is tenminste wat ik zou doen. En flitskikker, het verwijderen van een programma is misschien wel een optie, maar de map uit ProgramData wordt niet altijd verwijderd. Nee, wat ik zei is niet waar. Geen verwijderde virusennen. Hier zit jou probleem, in die map. Al die dump file's zijn Small memory dump files. Elke zo'n bestandje is ongeveer 2MB ofzo, maar jij hebt er zoveel dat hij 52GB of wat je aangegeven had in beslag neemt. This dump file type includes the following information: * The Stop message and its parameters and other data * A list of loaded drivers * The processor context (PRCB) for the processor that stopped * The process information and kernel context (EPROCESS) for the process that stopped * The process information and kernel context (ETHREAD) for the thread that stopped * The Kernel-mode call stack for the thread that stopped In prencipe niet héél belangrijk, dit kan je verwijderen. The small memory dump file can be useful when hard disk space is limited. However, because of the limited information that is included, errors that were not directly caused by the thread that was running at the time of the problem may not be discovered by an analysis of this file.If a second problem occurs and if Windows creates a second small memory dump file, Windows preserves the previous file. Windows gives each file a distinct, date-encoded file name. For example, Mini022900-01.dmp is the first memory dump file that was generated on February 29, 2000. Windows keeps a list of all the small memory dump files in the %SystemRoot%\Minidump folder. Bron. Bewerkt: 23 april 2011 door coolnniek9
Flitskikker Geplaatst: 23 april 2011 Rapport Geplaatst: 23 april 2011 Na wat nazoekwerk kun je de inhoud van die map verwijderen. Waarschijnlijk crasht avgchsvx.exe vaak wat al die bestanden genereert. Het advies dat ik vond is om deze bestanden te verwijderen en eventueel AVG ook, maar dat laatste is je eigen keuze. En flitskikker, het verwijderen van een programma is misschien wel een optie, maar de map uit ProgramData wordt niet altijd verwijderd. Maar verwijder dan eerst het programma zelf. Mocht hij resten achterlaten, dan kun je die dan handmatig verwijderen. Niet zomaar dingen verwijderen voordat het programma zelf weg is.
coolnniek9 Geplaatst: 23 april 2011 Rapport Geplaatst: 23 april 2011 Agh, als je iets verwijderd maakt het nog weinig uit wat als eerste gaat. Maar eerst het programma verwijderen is inderdaad wel het handigst xD
TekaLoca Geplaatst: 23 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 23 april 2011 Ik ga het gewoon verwijderen Bedankt voor de hulp
Djmaddox Geplaatst: 23 april 2011 Rapport Geplaatst: 23 april 2011 De schijf waar je Windows op staat (meestal C) loopt automatisch vol met temporary files/cookies etc. Dit gebeurd door dingen te downloaden/websites te bezoeken. Deze kan je gewoon deleten.
coolnniek9 Geplaatst: 23 april 2011 Rapport Geplaatst: 23 april 2011 De schijf waar je Windows op staat (meestal C) loopt automatisch vol met temporary files/cookies etc. Dit gebeurd door dingen te downloaden/websites te bezoeken. Deze kan je gewoon deleten. Klopt, maar die loopt meestal tot 2,000,000 bytes. En niet in tientallen gygabytes...
Hayte Geplaatst: 23 april 2011 Rapport Geplaatst: 23 april 2011 Coolnniek, wat de fuck. Je gaf eerst aan dat het aan een kapotte HDD lag, wat dus fout was, en je raadde hem, zonder eerst alle opties benut te hebben, maar meteen een nieuwe HDD te kopen. Daarna raadde je hem weer aan om ProgramData te verwijderen. Eerst had je geen idee wat het was, maar daarna zei je dat zelfs je zus zou kunnen raden wat het zou zijn. Ehh...? @Teka, ik adviseer je om AVG te verwijderen, als hij zulke grote mappen maakt. Als je ze nou verwijdert kan hij ze net zo goed weer aanmaken. Ik zou je adviseren om Avira AntiVir te gebruiken, wat mij goed bevallen is en door veel mensen wordt aanbevolen. Is net als AVG een gratis real-time virusscanner (hij geeft dus altijd bescherming, anders dan Malwarebytes welke alleen scant als jij aangeeft dat hij dat moet doen).
TekaLoca Geplaatst: 23 april 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 23 april 2011 Ik heb AVG verwijderd en heb nu 68GB aan ruimte in mijn eerste schijf dus daar lag het 'opslurpen'-probleem.. Overigens zal ik de antivirus die je daar gaf eens downloaden Bedankt!
NickyHendriks Geplaatst: 23 april 2011 Rapport Geplaatst: 23 april 2011 Agh, als je iets verwijderd maakt het nog weinig uit wat als eerste gaat. Maar eerst het programma verwijderen is inderdaad wel het handigst xD Okee, dus als ik eerst de installatie-map verwijder en dan pas het programma maakt het niet uit? Wel dus In die map zitten soms nog bestanden die ook tijdens de de-installatie nodig zijn. Niet zomaar verwijderen dus. Zo heb ik wel eens een uninstall.exe verwijderd die ik zo nergens meer kon vinden. Eerst programma verwijderen en dan pas de resten die achter blijven.Ziet er zo echt uit alsof je niet weet waar je over praat
Recommended Posts