Jump to content

Apache staat aan maar website werkt niet


Shotyoudie

Recommended Posts

Hallowa.. :clown:

Ik heb een server thuis die gistere nog werkte.. Maar nu is mijn website niet meer online ! (Daarom werkt mijn signature niet) Mijn server loop op XAMPP 1.7.4.

Zoals je ziet staat Apache en Mysql aan

1303470025-450.png

MAAR Port Checker geeft aan dat port 80 dicht is (Apache) Terwijl deze wel geforward is:

1303470253-310.png

1303470230-670.png

Het ligt ook nier aan de Firewall, Want apache, mysql en xampp zijn toegevoegd aan uitzonderingen. Ook als ik hem uit zet is mijn website nog offline :ch:

op localhost en 127.0.0.1 werkt hij wel (op die pc zelf)

Weet iemand waar hier het probleem ligt? Gistere werkte het nog, en ik heb niks veranderd :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Is je ip binnen je netwerk nog steeds hetzelfde als gisteren? Vaak krijg je bij het opnieuw opstarten een nieuw ip van je router. Om dat te voorkomen kan je een statisch ip aan je pc toewijzen.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, alle pc's in mijn netwerk hebben hetzelfde IP. En het IP is nog hetzelfde. Ook als ik op de server naar mijnip.nl ga het IP kopieer en dan op mijn pc het ip ingeef, gebeurt er niks :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, niet je externe ip, maar je ip dat je router jouw pc binnen het netwerk geeft. Ga maar eens naar de commandline van Windows: Window-toest+R > typ "cmd" > OK > typ "ipconfig" > Enter > Zoek naar een IPv4-adres (meestal beginnend met 192 of 10). Daar heb je als het goed is ook verkeer voor poort 80 naar toe verwezen in je router/firewall.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, niet je externe ip, maar je ip dat je router jouw pc binnen het netwerk geeft. Ga maar eens naar de commandline van Windows: Window-toest+R > typ "cmd" > OK > typ "ipconfig" > Enter > Zoek naar een IPv4-adres (meestal iets van 192.168.x.x of 10.0.0.x). Daar heb je als het goed is ook verkeer voor poort 80 naar toe verwezen in je router/firewall.

Als je op de 2de en 3de screen kijkt zie je het einde van dat adres: 0.150 en daaronder staat dat 0.150 geportforward is in mijn router.

EDIT: Hij draait op Windows Server 2008 R2 Enterprise (SP1)

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Als je op de 2de en 3de screen kijkt zie je het einde van dat adres: 0.150 en daaronder staat dat 0.150 geportforward is in mijn router.

Ja, maar heeft je PC ook dat IP adres?

Ga eens met een andere computer naar 192.168.0.150 om te kijken of je de site daar ook kunt zien.

Verder zou ik de portforward regels verwijderen, de router opnieuw opstarten en opnieuw de regels invullen. Port Forwarding geeft altijd problemen.. :bonk:

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, mij website is online op http://192.168.0.150/

Ik zal ff de poorten weghalen en opnieuw port forwarden. En als ik mijn router reset krijg ik weer een nieuw IP.. :bonk:

EDIT: Nog dicht, en als ik op mijn pc port 80 forward blijft de poort ook gewoon dicht :cry:

EDIT2: Ik ga het internet maar even resetten, en de server opnieuw opstarten.

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

En als ik mijn router reset krijg ik weer een nieuw IP.. :bonk:

Tijd om je IP statisch te maken..

Ga naar netwerkcentrum/mijn netwerklocaties en vervolgens naar adapters/netwerkverbindingen weergeven (het scherm met alle netwerkadapters)

Rechtermuisklik op je netwerkverbinding voor internet en ga naar eigenschappen. Vervolgens klik je op iets met TCP/IP of IPv4 en daarna op eigenschappen.

Kies hier voor 'Het volgende IP-adres gebruiken' en vul het gewenste IP adres in (bijv. 192.168.0.150). Klik even op subnet, deze verschijnt vanzelf en vul bij 'Standaard Gateway' en 'Voorkeurs-DNS-server' het IP adres van je router in. Ok -> ok -> X en je IP adres blijft hetzelfde. (mocht internet ineens niet meer doen, ze de radiobutton dan weer op Automatisch)

Link to comment
Delen op andere websites

Nvm die zin. Vorige keer dat ik hem resette kreeg ik een ander IP, nu is hij hetzelfde gebleven, en werkt nog steeds niet :cry:

Probeer zelf maar: Klik

EDIT: IK HEB HET GEVONDEN :( Ja een :( Want ik heb telenet (belgie) en die houden port 80 DICHT, OMDAT JE GEEN SERVER MAG DRAAIEN, WTF IS DAT.. LOLZ.. Iemand een manier om Apache op een andere port te zetten ?

EDIT2: En gistere werkte die wel.. Kut telenet.. :duh:

EDIT3: Teminste dat denk ik.. Want die berichten komen uit 2003 enzo.Klik

EDIT4: alle inkomende poorten onder 1024 zijn geblokkeerd bij telenet. Kan iemand mij hiermee helpen ? Snap nu echt niks meer van, en gistere was de webserver nog gewoon online.

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Nee het is zo ze hebben mij er eens van beschuldigd een halfjaar geleden. Toen ik mijn VPS (extern dus niet bij mij thuis ergens ofzo) niet op kon en las dat het aan de provider kon liggen. Toen zeiden ze ook je mag geen server thuis draaien. Natuurlijk ben ik er meteen tegen ingegaan en hebben ze mij geholpen. Maar je zal toch een server in een datacenter etc moeten plaatsen dan ook al kost het wel wat geld helaas. Of je neemt een VPS of dedicated. Volgens mij is de reden dat je geen servers mag op je netwerk omdat telenet het niet aankan. Hun netwerken zijn ook niet van de beste en leiden makkelijk snelheidsverlies. :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb xampp dan maar uit gezet, als het toch niet werkt :duh: Maar telenet lijkt mij ineens wel heel erg tegen te werken. Nog geen half uur geleden keek ik nog of port 9999 open was (voor IVMP server) Dus ik probeerde apache daarop te zetten, deed het niet. Daarna heb ik de IVMP server gestart port 9999 en starte normaal op. Toen ging ik 9999 port kijken, en ja hoor. HIJ WAS DICHT.. :duh: En die is ook geforward. :cab:

EDIT: Oke, hij geeft nu open aan. Maar de server blijkt nogsteeds offline te zijn..urgh.. kan iemand me hiermee helpen ?

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb xampp dan maar uit gezet, als het toch niet werkt :duh: Maar telenet lijkt mij ineens wel heel erg tegen te werken. Nog geen half uur geleden keek ik nog of port 9999 open was (voor IVMP server) Dus ik probeerde apache daarop te zetten, deed het niet. Daarna heb ik de IVMP server gestart port 9999 en starte normaal op. Toen ging ik 9999 port kijken, en ja hoor. HIJ WAS DICHT.. :duh: En die is ook geforward. :cab:

EDIT: Oke, hij geeft nu open aan. Maar de server blijkt nogsteeds offline te zijn..urgh.. kan iemand me hiermee helpen ?

Andere provider zoeken! Wat is dat voor een provider als ze poorten gaan blokkeren! Of zijn er in België geen goede alternatieven? Zelfs bij KPN kan ik gewoon een server hosten..

BTW, eerst werkte het toch wel? Hoe komt dat dan?

Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn niet veel providers in belgie, en anders providers hebben die poort ook geblokkeerd... :ch:

@BTW: Snap ik ook niet, mijn port forwards werken ook al niet meer. En ik weet toch echt zeker dat mijn website online was. En niet alleen lokaal

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

EDIT4: alle inkomende poorten onder 1024 zijn geblokkeerd bij telenet.

Nonsense. Ik kan gewoon poort 80 openzetten en er verbindingen op accepteren. Je zou eens moeten kijken of een ander programma (TeamViewer, bijvoorbeeld) poort 80 niet bezet houdt.

Link to comment
Delen op andere websites

Nonsense. Ik kan gewoon poort 80 openzetten en er verbindingen op accepteren. Je zou eens moeten kijken of een ander programma (TeamViewer, bijvoorbeeld) poort 80 niet bezet houdt.

Teamviewer staat uit, en als hij toch aan zou staan. Zou Port Checker een foutmelding geven dat de port in gebruik is. En ik wil van jou wel is heel graag weten hoe je die poort dan open zet (ik heb een Fibernet 40 Abbo. Dus portforwarden moet via de site van Telenet)

EDIT: Stelletje zeikers bij Telenet met hun Interne Fout :t

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...