Jump to content

Nieuwe Boxenset


moechy

Recommended Posts

Ik was op zoek naar een nieuw boxensetje van maximum €150.

Ik zou toch graag een 2.1 of 5.1 setje hebben aangezien ik nu ook zo eentje van hercules heb maar dat wat vind tegenvallen.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is een logitech boxenset van slechts 60 euro, Klik. Ik heb met logitech prima ervaringen, maar er zijn meer goede merken. Heb je een voorkeur aan een bepaald merk?

Tevens als je onder naar de pagina gaat zie je 2 verschillende boxensetjes van logitech van 60 euro, een directe link doet het nu even op mijn computer niet helaas.

Hier onder, er staat max 150 euro he. Dat kan ook net zo goed minder zijn, als hij persee een boxenset van 150 euro wilt geeft hij wel minimaal 150 euro aan.

Bewerkt: door Sjaakswabber
Link to comment
Delen op andere websites

Als zijn budget 150 euro is, dan moet je toch het beste zoeken en niet iets van 60 euro? Ze zeggen dat 2.1 het beste is voor muziek, maar ik vind 5.1 héél lekker klinken..Maar ik heb hier een geweldig 2.1 setje gevonden, met een geweldig vermogen!

http://www.alternate.be/html/product/Geluid_Speakers/Logitech/Z623_THX/466289/?

Jammer genoeg heb je geen oerdegelijke 5.1 set voor 150 euro(ik heb de Logitech Z506 en deze ruist wat), bij nader inzien had ik misschien beter bovenstaand setje genomen of wat anders(desalniettemin ben ik tevreden over m'n Z506). Ik heb wat gekeken naar beoordelingen en gegoogled naar eventuele ruis, maar blijkbaar hebben deze speakers er niet noemenswaardig last van. Vergis je niet aan de kracht van deze speakers, 200 watt is heel wat, dus niet te luid opendraaien bij opstarten enzo. :puh:

Ik betwijfel of er iemand wat beters zal vinden dan dit, in ieder geval was er op Alternate niks beters te vinden voor die prijs.

PS: De Z2300 is even degelijk en heeft evenveel power(prijs is ook ongeveer hetzelfde), dus ik denk dat je tussen de Z2300 en de Z623 moet kiezen op basis van uiterlijk. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Waarvoor gebruik je hem eigenlijk? Muziek of films/games? Vind je surround bij games/films belangrijk? En indien muziek, wat voor muziek? Is een harde bas belangrijk?

Vooral muziek. Surround boeit me niet echt op men Pc. Vooral metal en dergelijke. Niet te hard maar een mooie bas die niet stoort.

Die Megapilot post is volgens mij de vervanger voor de Z2300 aangezien die online iig niet meer verkocht wordt, of die moeten in België nog te koop zijn.

Maar ik heb zelf een Z2300 en het is een geweldig systeem :Y

Ik denk dat deze nog te koop staan. Heb hem van de Mediamarkt site geplukt.

Dus morgen daar eens even binnenspringen en misschien hebben ze hem goedkoper in Saturn.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een niet voelbare bas wilt zou je kunnen kijken naar een 2.0 setje, zoals de Creative Gigaworks T0 Series II. Kosten 100 euro, wellicht is er iets beters te vinden.

Maarja, zoals altijd zou ik je adviseren gewoon naar de Media Markt te gaan en daar setjes uit te proberen tot je er eentje vindt die bij je smaak past. Dat is imo de beste manier.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een niet voelbare bas wilt zou je kunnen kijken naar een 2.0 setje, zoals de Creative Gigaworks T0 Series II. Kosten 100 euro, wellicht is er iets beters te vinden.

Maarja, zoals altijd zou ik je adviseren gewoon naar de Media Markt te gaan en daar setjes uit te proberen tot je er eentje vindt die bij je smaak past. Dat is imo de beste manier.

Ik moet wel degelijk een bass hebben :puh:. Vind het wat leeg zonder.

Men oog rust op deze moment op de Z-2300.

Link to comment
Delen op andere websites

Moechy, de Z-2300 is de beste. Ik heb wat opzoekwerk verricht..

http://forums.logite...300/td-p/541244

Also from the marketing point of view Z-623 having the same performance level of Z-2300 was useless since any marketing division want a system that is better than their oppositions, so they can advertise that and get the propaganda.

Consider the case of these two 200W RMS 2.1 speaker sets.

Let us assume that Altec Lancing uses hardware worth $80 and have assembling cost of $10 per set of MX-6021 and sells it at $150. Profit = 150 – (80+10) = $60

Suppose in order to beat AL MX-6021, Logitech uses hardware worth $90 and have assembling cost of $10 per set of Z-623 and sells it at $150. Profit = 150 – (90+10) = $50

So, Logitech gives hardware worth $10 more thus having more performance than MX-6021 at the same price in order to garner more sells at that price range.

Now, if Z-623 was supposed to beat Z-2300, then Logitech would have to use hardware worth $120 and have assembling cost of $10 per set of Z-623 and sells it at $150. Profit = 150 – (120+10) = $20

So, Logitech's profit margin would have fallen from $50 to just $20 per set. And since Z-2300 will be discontinued & the current speaker sets having way below performance level than that of Z-2300, $50 profit per set was found more of a sensible option and correct from the logical point of view. If I was at the helm of Logitech I would have done that too. Unfortunately for customers, what they get is a good product but not an excellent one like Z-2300.

De Z-623 is niet slecht, maar de Z-2300 is beter.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Het lijkt me niet onbelangrijk om ook even te kijken naar waar je hem neerzet. Als je een 5.1 set opstelt in een langwerpige slaapkamer (wat bij de meeste forumleden hier het geval is) dan krijg je waardeloos geluid. Als je op zolder de boel opzet, en je hebt daar een vierkante ruimte waarbij je heel goed je beeldscherm in het midden kan zetten, dan ben je met 5.1 wel goed af.

Bijvoorbeeld hier thuis, wij hebben een vrij antieke woning met een erg lange, smalle woonkamer. Onze zit staat in de breedte opgesteld, dus met de TV aan één van de lange wanden. Aan een goeie 2.1 set heb je dan echt voldoende, 5.1 geluid kan je dan niet normaal "kwijt". :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Voor voornamelijk muziek sowiezo 2.0/2.1 kiezen. Muziek is niet voor niets in stereo gemaakt (ff voor de betweters, bas is richtingsongevoelig). Wil je ook veel gamen dan kun je misschien even bij 5.1 kijken en bij films natuurlijk al helemaal.

Bij 2.1 is er natuurlijk meer laag, nadeel is wel dat je (zeker in deze prijsklasse) al gauw goedkope mid/tops krijgt waardoor je slechte mid krijgt en er een te zware sub bij geplaatst is die er een zware BOEM BOEM onder blaast zodat het 'goed klinkt'. Hardstyle/core etc. liefhebbers zijn er gek op, maar eigenlijk klinkt het nergens naar.

2.0 heeft vooral betere mid, maar je levert wel in op je laag. Sommige 2.0 sets zijn wel in staat om een stevige bas te laten klinken, maar je zult niet snel het geboem krijgen als bij een 2.1 set (en de vraag is maar weer of je dat mooi vindt...) Ikzelf heb bijvoorbeeld 2 keer de KRK RP6(G2), hier komt aardig wat (zuiver) laag uit, maar als je van een 2.1 set komt is het erg wennen omdat je wel dat boemboem mist. (na een tijdje wil je niet meer anders :engel: )

EDIT: zie nu pas dat de TS eigenlijk al een set heeft gekozen.. :clown:

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...