Jump to content

PC sloom.


Davedavy

Recommended Posts

Mijn pc is nu al 2 dagen erg sloom , ik vind dit raar omdat ik ook niet echt iets heb gedownload waar een virus in kan zitten ofzo , steeds reageert windows vekenner of andere programmas niet meer. Wat moet ik nu doen? Mijn windows opnieuw installeren?

PC SPECS:

Rapport van Davy's computer

Uitgevoerd op 24-4-2011, 10:32:29

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Packard Bell   

 |Computermodel:|EasyNote LJ65   

 |Computernaam:|DAVY-PC (in werkgroep WORKGROUP)  

 |Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem  

 empty.gif   

 motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|Packard Bell   

 |Model:|EasyNote LJ65   

 |BIOS Fabrikant:|Packard Bell   

 |BIOS Model:|InsydeH2O Version V1.04, versie V1.04  

 |Aansluitingen:|J6B2 (Vrij), J6B1 (Vrij), J6C2 (Vrij), J7B1 (Vrij), J8B3 (Vrij), J8D1 (Vrij)  

 |Poorten:|  

 empty.gif   

 processor.gifProcessor|Model:|Pentium® Dual-Core CPU T4200 @ 2.00GHz (Dual Core)  

 |Kloksnelheid:|2000 MHz  

 |Socket & Cache(s):|uPGA-478, 1024 KB L2 Cache  

 empty.gif   

 memory.gifGeheugen|Grootte:|3070 MB RAM  

 |Type(s):|2048 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, SO-DIMM), 1024 MB RAM (DDR2-800 PC2-6400 400 MHz, SO-DIMM)  

 empty.gif   

 harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:)  

 |Grootte:|285,08 GB (285,08 GB (C:) )  

 |Vrije ruimte:|11,06 GB (11,06 GB (C:) )  

 empty.gif   

 drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Onbekend  

 |Model(len):|C: WDC WD3200BEVT-22ZCT0 ATA Device IDE, D: Optiarc DVD RW AD-7580S ATA Device, E: DTSoftBusCd00  

 empty.gif   

 soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Advanced Micro Devices  

 |Model:|AMD High Definition Audio Device  

 empty.gif   

 videocard.gifVideokaart|Model:|ATI Mobility Radeon HD 4500/5100 Series  

 |Beeldprocessor:|ATI display adapter (0x9553)  

 |Geheugengrootte:|512 MB VRAM  

 |Stuurprogramma:|aticfx32.dll,aticfx32.dll,atiumdag.dll,atidxx32.dll,atiumdva.cap, versie 8.801.0.0  

 empty.gif   

 display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)  

 |Model:|Algemeen PnP-beeldscherm  

 |Schermresolutie:|1600x900 (Breedbeeld 16:9 WSXGA)  

 |Kleurdiepte:|32-bits  

 |Frequentie:|60 Hz  

 empty.gif   

 mouse.gifMuis|Fabrikant:|Microsoft  

 |Model:|PS/2-compatibele muis  

 |Aantal knoppen:|2  

 |Aansluiting:|PS/2  

 empty.gif   

 keyboard.gifToetsenbord|Model:|HID-toetsenbordapparaat  

 |Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)  

 |Functietoetsen:|12  

 empty.gif   

 networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|802.11n draadloze LAN-kaart (Ethernet 802.3), Broadcom NetLink Gigabit Ethernet (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (Ethernet 802.3), Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter (Ethernet 802.3)  

 |Adressen:|IP: 192.168.0.157, MAC: 00:24:2C:A4:CE:92, DHCP: 192.168.0.1 & IP: 5.102.95.54, MAC: 00:23:C3:66:5F:36, DHCP: 5.0.0.1  

 empty.gif   

 directx.gifDirectX|Versie:|11.0  

 empty.gif   

 operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate   

 |Versie:|6.1.7600  

 |Service Pack:|Geen     [/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit had ik een paar weken terug ook, hij opent sommige programma's niet meteen of helemaal niet.

Ik heb meteen maar een schone installatie gedaan,en alles is opgelost.Ik weet niet of er nog andere optie's waren/zijn maar ik heb het zo gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Download Ccleaner en maak een schoonmaak beurt.

Doe dan, zoals djmaddox al zei, even je pc in veilige modus opstarten en dan Malwarebytes, of AVG je hele pc laten scannen.

Klik dan op start en ga naar Run.

Tik in msconfig

Ga dan naar het tablad BOOT en klik op Advanced Options

help1v.jpg

Bij MAXMEM= Tik je 999999 in en dan bij die pijltjes ernaast klik je 1x op het peiltje naar boven. Dan komt hij automatisch op het hoogste te staan.

Bij NUMPROC= Selecteer je het hoogste cijfer wat er in het lijstje staat.

Klik vervolgens op "OK", dan op Apply en vervolgens weer "OK"

Restart je computer en je probleem hoort opgelost te zijn :D

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zou je de BOOT.INI aanpassen? Denk niet dat dat nou erg verstandig is. Ik denk dat Davedavy nog wel voorlopig met deze PC wil werken zonder dat deze kapot gaat door verkeerde instellingen.

Wat je wel zou kunnen doen is in msconfig op het tabblad Opstarten kijken naar programma's die je niet gebruikt en - als je zeker weet dat deze niet vereist zijn voor het correct functioneren van je computer - deze uitvinken.

Verder zou ik inderdaad wel even scannen met MBAM (niet AVG) en even CCleaner draaien.

Succes! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zou je de BOOT.INI aanpassen? Denk niet dat dat nou erg verstandig is. Ik denk dat Davedavy nog wel voorlopig met deze PC wil werken zonder dat deze kapot gaat door verkeerde instellingen.

Wat je wel zou kunnen doen is in msconfig op het tabblad Opstarten kijken naar programma's die je niet gebruikt en - als je zeker weet dat deze niet vereist zijn voor het correct functioneren van je computer - deze uitvinken.

Verder zou ik inderdaad wel even scannen met MBAM (niet AVG) en even CCleaner draaien.

Succes! ;)

Kapotte instellingen, whate in the hecks name poep jij er nou weer uit.

Dit is gewoon het beste uit je PC halen bij het opstarten.

Het staat zelfs op ehow, klik maar. Zie je het artikeltje.

Ik denk niet dat ehow dit zomaar post, om verkeerde instellingen te geven ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Jong, met maxmem pas je het maximale geheugen wat je pc kan gebruiken aan, dit staat normaal gesproken uitgeschakeld(en dus gebruikt ie het maximale) of staat ie misschien een paar mb onder wat je kan gebruiken, dus daar ga je weinig van merken.

Zelfde verhaal gaat op voor max proc., dus het maximaal aantal gebruiken cores, normaal gesproken staat dit goed, omdat het uitgeschakeld staat, en daarmee dus het maximale.

Link to comment
Delen op andere websites

Op eHow kan iedereen zijn of haar eigen artikelen plaatsen. Dus dat argument slaat kant noch wal. En door boot.ini aan te passen kan je je PC sneller laten opstarten. Maar dat is niet volgens de instructies van coolnniek9. Maar aangezien het probleem van de TS zich niet (alleen) tijdens het opstarten voordoet is dat niet de oplossing.

Verder, kijk eens in het taakbeheer hoeveel processen er actief zijn.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zou je de BOOT.INI aanpassen? Denk niet dat dat nou erg verstandig is. Ik denk dat Davedavy nog wel voorlopig met deze PC wil werken zonder dat deze kapot gaat door verkeerde instellingen.

Wat je wel zou kunnen doen is in msconfig op het tabblad Opstarten kijken naar programma's die je niet gebruikt en - als je zeker weet dat deze niet vereist zijn voor het correct functioneren van je computer - deze uitvinken.

Verder zou ik inderdaad wel even scannen met MBAM (niet AVG) en even CCleaner draaien.

Succes! ;)

Kapotte instellingen, whate in the hecks name poep jij er nou weer uit.

Dit is gewoon het beste uit je PC halen bij het opstarten.

Het staat zelfs op ehow, klik maar. Zie je het artikeltje.

Ik denk niet dat ehow dit zomaar post, om verkeerde instellingen te geven ;)

Gozer, nergens in dat artikel staat iets over MAXMEM en NUMPROC, enkel de wachttijd op het dualboot-keuzescherm via de Timeout-optie, waar de TS dus niets aan heeft. Ook wordt er aangeraden veel services uit te zetten, die misschien gewoon vereist zijn voor bepaalde doeleinden. En kom niet aanzetten met dat "advanced user and you know what you are doing" voor jou geldt.

Waar heb jij eigenlijk al je "kennis" vandaan?

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom zou je de BOOT.INI aanpassen? Denk niet dat dat nou erg verstandig is. Ik denk dat Davedavy nog wel voorlopig met deze PC wil werken zonder dat deze kapot gaat door verkeerde instellingen.

Wat je wel zou kunnen doen is in msconfig op het tabblad Opstarten kijken naar programma's die je niet gebruikt en - als je zeker weet dat deze niet vereist zijn voor het correct functioneren van je computer - deze uitvinken.

Verder zou ik inderdaad wel even scannen met MBAM (niet AVG) en even CCleaner draaien.

Succes! ;)

Kapotte instellingen, whate in the hecks name poep jij er nou weer uit.

Dit is gewoon het beste uit je PC halen bij het opstarten.

Het staat zelfs op ehow, klik maar. Zie je het artikeltje.

Ik denk niet dat ehow dit zomaar post, om verkeerde instellingen te geven ;)

Gozer, nergens in dat artikel staat iets over MAXMEM en NUMPROC, enkel de wachttijd op het dualboot-keuzescherm via de Timeout-optie, waar de TS dus niets aan heeft. Ook wordt er aangeraden veel services uit te zetten, die misschien gewoon vereist zijn voor bepaalde doeleinden. En kom niet aanzetten met dat "advanced user and you know what you are doing" voor jou geldt.

Waar heb jij eigenlijk al je "kennis" vandaan?

Van jou

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan defragmenteren en bestandjes opruimen enzo, maar na een tijdje helpt dit niks meer en moet je je pc herinstalleren. Maar ik denk niet dat je pc plots traag doet door een verouderde Windows installatie, dit gebeurt geleidelijk aan..Scannen met MBAM zoals Djmaddox voorstelt. :) Hoe oud is je Windows installatie trouwens?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...