Jump to content

geheugen modules bijsteken...

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi,

ik heb een medion pc (md8860) met 4 gb aan werkgeheugen, met een snelheid van 1333Mhz.

aangezien ik nog al veel doe met mijn pc en hem iets soepeler en evt sneller wil laten lopen wou ik wat geheugen bijsteken (8gb).

maar ik vroeg me af welke module goed is en wat voor spanning ik moet hebben. ik denk dat ik deze ga kopen..

kan dat?

en aangezien ik een medion pc heb is mijn bios grotendeels geblokkeerd, maakt dat nog wat uit als ik geheugen bijsteek?

alvast bedankt!

Paul

Geplaatst:

4 GB is voorlopig genoeg, dus upgraden is niet nodig.

Mocht je het alsnog willen, koop dan gewoon 4 GB bij van het liefst hetzelfde type (als je 4 slots hebt).

Geplaatst:

bedankt voor de reacties, en die goedkopere module is ook wel chill :)

en voor het 32 bit probleem, die is er niet want bij de pc kreeg ik een 64 bit os bijgeleverd die ik vervolgens heb geinstald.

ik wil bijsteken omdat als ik gta speel hij al snel op 75 procent zit van het totale beschikbare geheugen.

en daarom denk ik dat het dus wel nuttig is om bij te steken.

Geplaatst:

bedankt voor de reacties, en die goedkopere module is ook wel chill :)

en voor het 32 bit probleem, die is er niet want bij de pc kreeg ik een 64 bit os bijgeleverd die ik vervolgens heb geinstald.

ik wil bijsteken omdat als ik gta speel hij al snel op 75 procent zit van het totale beschikbare geheugen.

en daarom denk ik dat het dus wel nuttig is om bij te steken.

Dus niet. :puh:

Met meer ram zal het niet beter spelen.

Geplaatst:

Post eerst eens de specificaties van je pc zodat wij kunnen zien of upgraden überhaupt nut heeft.

Phenom II 925, Ati 5670 1GB, 4gb Hyundai strips.

Geplaatst:

Dus niet. :puh:

Met meer ram zal het niet beter spelen.

daar ben ik het niet met je eens... mocht ik meer geheugen erbij krijgen dan zullen de programmas meer geheugen kunnen gebruiken waardoor je makkelijker meerdere dingen tegelijk kan doen. dus zal gta dan ook alle geheugen kunnen gebruiken die hij nodig heeft.

en mn videokaart maakt ook gebruik van werkgeheugen naast zijn eigen geheugen van 1024mb , dus zal die ook beter werken.

en trouwens als extra geheugen niet helpt, wrm hebben we dan nu pc's met 4gb aan geheugen ipv oude pc's met 128 mb?

Geplaatst: (bewerkt)

Van wat ik over die PC kan vinden is er Windows 7 32 bit op geïnstalleerd. Meer RAM bij steken heeft dan absoluut geen nut, omdat een x86 toch niet meer dan 4GB kan addresseren.

http://www.zdnet.be/reviews/114384/nieuwe-aldi-desktop-medion-md8860/

@ OT zie die quote. Het zal niet werken wat jij wilt. Misschien in de volgende Windows.

Lees aub eerst het hele topic voor je zoiets gaat zeggen. De TSér geeft aan een x64 installatie op zijn pc te hebben.

@TSér; wat voor dingen wil jij sneller laten lopen dan? Wat loopt er dan traag volgens jou? GTA IV? Nieuwe videokaart.

Edit; extra RAM zal niet veel extra snelheid bieden

Bewerkt: door Hayte
Geplaatst:

mijn bedoeling is gewoon om mijn pc te verbeteren door mijn geheugen verder uit te breiden.

ik wil gewoon dat m'n pc alles snel en gemakkelijk kan doen. Niet dat dat nu niet wil... maar het kan natuurlijk altijd beter.

ik wil evt ook nog een goedkope cpu cooler kopen zodat ik m'n processor wat kan overklokken. (en ja ik weet wat er fout kan gaan enz)

en wat betreft videokaart (Ati Radeon HD5670 1024 Mb en de prestaties daarvan i.v.m. Gta4 gaan wel... ik vind (persoonlijk) dat ik geen slechte videokaart heb want ik kan andere zware spellen zoals een CoD MW2 / Bad Company 2/ Nfs Shift op redelijk goede settings spelen. Ik denk dat dit ook wat te maken heeft met de game drivers enz van gta..., heeft iemand daar een oplossing voor?

Dat gta beter gaat zonder een nieuwe videokaart te kopen of de settings lager te zetten?

of mss andere tips? het hoofddoel is om mijn pc te verbeteren voor weinig geld.

alvast bedankt!!

Geplaatst: (bewerkt)

Maar het ram upgraden verhoogt niet altijd (of althans niet direct) de prestaties van je pc. En bovendien, meer programma's naast GTA? Wil je gamen en internetten te gelijk?

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

Overklokken is waarschijnlijk geen optie. Jouw moederbord is een OEM moederbord, wat meestal betekent dat alle overklok mogelijkheden eruit zijn gesloopt. Dit doen ze om twee redenen. Om geld te besparen, maar zo voorkomen ze ook dat jij straks met een nieuwe computer bij hun garantie aan gaat kloppen omdat je een beetje debiel hebt lopen overklokken.

Geplaatst:

Wil je gamen en internetten te gelijk?

als dat zou kunnen...

het is meer dat ik vaak meerdere programma's tegelijk heb aanstaan, zowel op de voor-en achtergrond. vooral winamp en MSN en photoshop CS5 nemen veel geheugen in.

Overklokken is waarschijnlijk geen optie. Jouw moederbord is een OEM moederbord, wat meestal betekent dat alle overklok mogelijkheden eruit zijn gesloopt. Dit doen ze om twee redenen. Om geld te besparen, maar zo voorkomen ze ook dat jij straks met een nieuwe computer bij hun garantie aan gaat kloppen omdat je een beetje debiel hebt lopen overklokken.

dat klopt, geen wonder waarom ze 3 jaar garantie geven. Maar daar heb ik wel een oplossing voor. ik ben dan alleen een betere koeler nodig. hij draait nu gem op 36 graden idle en 52 stress. (max is 70)

maar mss is dat geen goed idee voor als er wat fout gaat... maar de processor werkt ook wel snel, dat is eigenlijk geen probleem.

ik wil gewoon het beste uit m'n pc halen, of dat nou met instellingen zijn of met andere hardware.

wat handige tips zou leuk zijn...

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...