Jump to content

Zelf firmware/software scripten voor MP3 speler


Casss

Recommended Posts

Hoi, ik zou graag proberen om zelf de firmware (of software of os of hoe dat precies heet) voor mijn MP4 (5 knoppen/schermpje) speler te scripten. Kan dat gewoon met een programmeertaal?

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Firmware maken zal je helaas niet lukken, je moet in assembly kunnen programmeren, er moeten tools zijn om binary überhaupt om te kunnen zetten naar assembly. Dan moet je kennis hebben over zeer specifieke hardware. Dan krijg je te maken met het scherm, daarvoor moet je ook programmeren en snappen welke kabel wat doet bij het scherm om de hoeveel milliseconden. Als dat al lukt moet je zelf min of meer een taal gaan maken om zoiets als te kunnen programmeren. Zelf devkitje maken, hoppatee.

Iets interessanter is de software, maar dan heb je de source code nodig en moet je kunnen programmeren. Een devkit downloaden lukt niet met deze MP4 spelert, want het lijkt een redelijk onbekend dingetje.

Het beste waar je op kunt hopen is voorgemaakte firmwares van het bedrijf zelf of als je speler nogal populair is, van een stelletje modders. Zelfs op de officiële iPod gebeurt dit nauwelijks, dus ik betwijfel of je wat zult gaan vinden voor een iPod kloon :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...