Jump to content

eigen gam?!

Recommended Posts

Geplaatst:

hoe maak ik een eigen 3D game.

een nog al moeilijke vraag omdat er veel werk in zal kunnen zitten.

ik weet dat ik een soort van animaties kan maken en werelden kan maken via: GoogleSketchUp enzo...

maar weet iemand dan een programmatje voor mij die ik kan downloaden om het in elkaar te zetten?!

of weet iemand een tutrail over mijn vraag.

alvast bedankt ;-)

(verstuurt vanaf mijn iPad)

Geplaatst: (bewerkt)

Je kan een eige game makeen met Unreal Development Kit. Het is leuk om wat mee te knutselen, als je eenmaal de basics kent is het best leuk om een map te maken. Dit is een voorbeeld van een game die daarmee gemaakt is:

Denk niet dat je dit zo even kunt maken. Het is best moeilijk om echt ALLES zelf te maken.. En het is heel veel tijd en teveel geduld nodig :ch:

BTW: Je kunt hier ook je eige models inporteren, ik weet niet op .skp bestand kunnen. Dan zou je ze moeten converteren.

Bewerkt: door Shotyoudie
Geplaatst:

Dit lukt niet daar heb je een heel team voor nodig, maar je kan wel beginnen met GameMaker. Dit is een programma waarin je je eigen games kan maken. Het is even wennen maar je leert het wel.

Geplaatst:

@shotyoudie

oké maar het enigste wat ik wil doen is eigenlijk een personage kunne maken en een map waar je dan solid door kan lopen

de andere toevoegingen kijk ik later wel naar

maar alvast bedankt ik zal meteen me pc opstarten

(verstuurt vanaf mijn iPad)

Geplaatst:

Dit lukt niet daar heb je een heel team voor nodig, maar je kan wel beginnen met GameMaker. Dit is een programma waarin je je eigen games kan maken. Het is even wennen maar je leert het wel.

Het lukt wel, op die manier wat Shotyoudie zei

Geplaatst:

Ja, misschien een matige game maar als je niet weet waar je mee begint kom je er ook niet. En het gaat je niet lukken dat je een prachtige game krijgt.

Geplaatst:

Ja, misschien een matige game maar als je niet weet waar je mee begint kom je er ook niet. En het gaat je niet lukken dat je een prachtige game krijgt.

Klopt, dat zei ik ook al. Maar ik had de eerste keer dat ik die kit gebruikte binnen 10 minuten een grond waarop ik kon lopen, met verlichting :dans: Een trap maken is nog is 10 min erbij met het texturen erbij. Het is best simpel voor een simpele game, als je eenmaal weet waar alles zit. Vooral tuts op youtube helpen :tu:

Geplaatst:

Klopt, maar is de CryEngine van Crytek ook niet vrijgegeven ofzo? Ik dacht dat ik dat ooit las. Als dat zo is kan je die ook nog eens gebruiken.

Klopt, maar is de CryEngine van Crytek ook niet vrijgegeven ofzo? Ik dacht dat ik dat ooit las. Als dat zo is kan je die ook nog eens gebruiken.

Ja dat klopt, de CryEngine is vrijgegeven voor educatief gebruik.

Verder kan ik je vertellen dat je ook heel wat programmeerervaring moet opdoen, een verhaal schrijven, een budget en een team/veel tijd.

Persoonlijk week ik wel dat de meeste mensen hier al afhaken, gezien het niet makkelijk is om een succesvol spel te maken, om je niet te motiveren wens ik je maar succes.

EDIT: Oh en @Shotyoudie, volgens mij is Duty Calls niet gemaakt met de UDK, gezien die game (lees: parodie) gemaakt is door Dice (ontwikkelaar van Battlefield reeks). Zij gebruiken een andere engine genaamd de Frostbite engine.

Bewerkt: door ZaroX
Geplaatst:

Ja dat klopt, de CryEngine is vrijgegeven voor educatief gebruik.

Verder kan ik je vertellen dat je ook heel wat programmeerervaring moet opdoen, een verhaal schrijven, een budget en een team/veel tijd.

Persoonlijk week ik wel dat de meeste mensen hier al afhaken, gezien het niet makkelijk is om een succesvol spel te maken, om je niet te motiveren wens ik je maar succes.

EDIT: Oh en @Shotyoudie, volgens mij is Duty Calls niet gemaakt met de UDK, gezien die game (lees: parodie) gemaakt is door Dice (ontwikkelaar van Battlefield reeks). Zij gebruiken een andere engine genaamd de Frostbite engine.

Het is ook maar een simpel spel gemaakt om Call of Duty mee af te kraken.

Geplaatst:

Ik heb net die udk gedownload en damn wat is dat spel wat er bij zit leuk.

Maar ik snap niet hoe je eraan moet beginnen om een spel te maken in dat programma.

Geplaatst:

Maar ik snap niet hoe je eraan moet beginnen om een spel te maken in dat programma.

Zit daar een spel bij ?? Nooit gezien :puh: UDK Heeft wel al wapen, voertuigen enzo erin staan die je kan gebruiken. :dans:

Geplaatst:

Zit daar een spel bij ?? Nooit gezien :puh: UDK Heeft wel al wapen, voertuigen enzo erin staan die je kan gebruiken. :dans:

Dat is Unreal Tournament als ik het nog goed weet.

Neen,het is een echte schietspel met bots.

Bewerkt: door tonystarkiv

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...