Jump to content

C# vs C++


NeverMyWorld

Recommended Posts

1. C# gebruikt .net framework en daarvoor moet een bepaald .net framework zijn geïnstalleerd. C++ daarentegen gebruikt het niet en bevat ook nog eens vele meer functies. Ook kan je C++ compilen voor bv linux besturingssystemen en dat kan met C# niet.

2. Nee, C++ is verschillend van C#. Ik raad je aan om eerst java te leren voor je overgaat naar C++. Java lijkt grotendeels op C++ en bevat meer functies ook moet je bij Java op minder zaken letten dan C++.

Link to comment
Delen op andere websites

1. C# gebruikt .net framework en daarvoor moet een bepaald .net framework zijn geïnstalleerd. C++ daarentegen gebruikt het niet en bevat ook nog eens vele meer functies. Ook kan je C++ compilen voor bv linux besturingssystemen en dat kan met C# niet.

2. Nee, C++ is verschillend van C#. Ik raad je aan om eerst java te leren voor je overgaat naar C++. Java lijkt grotendeels op C++ en bevat meer functies ook moet je bij Java op minder zaken letten dan C++.

Oke bedankt, Mooi dat ik ook java ken want dan gaat het al een stuk makkelijker. Ik ga mijn best doen. Dus wat jij eigenlijk zegt is als je een C# programma maakt je .Net framwork 4 etc. nodig hebt en bij C++ heb je dat niet nodig? Dat is best handig niet iedereen heeft .NET framework dus als je het gratis wilt uitbrengen krijg je vaak dat soort problemen dat gebruikers het niet bezitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja inderdaad maar in C# kan je ook de designer gebruiken om het uiterlijk van je programma te maken. Bij C++ kan dit niet en moet je dit allemaal programmeren.

Oke, dat word wel moeilijker maar het is denk ik zelfs beter.

Link to comment
Delen op andere websites

2. Nee, C++ is verschillend van C#. Ik raad je aan om eerst java te leren voor je overgaat naar C++. Java lijkt grotendeels op C++ en bevat meer functies ook moet je bij Java op minder zaken letten dan C++.

Ik wil hier graag ook nog even aan toevoegen dat C# en java meer op elkaar lijken dan java op C++. In java is een hele hoop werk onder de motorkap gedaan wat betrefd pointerconstructies en dynamisch geheugen management. Bij C++ zal je dit allemaal zelf moeten gaan doen. Ik raad je dan ook aan om eerst even naar ANSI C te kijken voordat je aan C++ begint.

Wanneer je dan toch echt aan C++ begonnen bent dan raad ik je deze website aan.

mvg,

LXZ-76

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ook kan je C++ compilen voor bv linux besturingssystemen en dat kan met C# niet.

Ik heb ergens gelezen dat je tegenwoordig (met wat aanpassingen) C# programma's kan draaien op Ubuntu.

Jazeker dat klopt. Je kan C# applicaties ook draaien in (bijna elke) linux distributie. Je kan bijvoorbeeld gebruik maken van Wine of Mono.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...