Jump to content

[Opnieuw] Laptop kopen


Sublime

Recommended Posts

Ik zoek opnieuw een laptop. De Asus K72J voldoet niet aan mijn vereisten. de laptop die ik nu bezit heb heeft een Core i5 430M met ATI HD 5145, 2x SATA 500 GB. Ik vind het een onnoemelijk klote ding omdat opstarten nu zon 10 minuten duurt, ik totaal geen games kan spelen, en oververhitting en het scherm is onbruikbaar in de zon. Ik weet niet hoe de processor scoort bij benchmarking, maar soms heb ik toch het gevoel dat het als mijn oude pentium 4 computer aanvoelt.

Kortom, Ik heb max 2000 euro tot mijn beschikking voor een nieuwe laptop waar ik de volgende taken op wil verrichten:

- Microsoft SQL database / Apache opdraaien (en dus niet 10 minuten moeten wachten bij het opstarten).

- Geschikt voor Windows 7 (professional, liefste 64 bit)

- Games zoals Civilization V kunnen draaien.

- Het liefste veel opslagruimte (min 500 GB)

- Een "Breedbeeld laptop"

- Een degelijke processor voor het converteren

- Een laptop die niet constant vastloopt omdat hij 105 graden bereikt.

- Een hoge resolutie ivm remote control

- Vereiste: DVD lezer/brander

- Design van de laptop heeft weinig prioriteit (geen roze aub :D)

En over de prijs, het betekent max 2000 euro. Als het kan wil ik liever onder de 1500 blijven, maarja mijn ouders vergoeden de helft met een maximum van 1000 euro.

Zelf heb ik ook al rondgekeken, bv de Sony VAIO. maar er zijn zoveel types en hun store is tijdelijk gesloten..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zoek opnieuw een laptop. De Asus K72J voldoet niet aan mijn vereisten. de laptop die ik nu bezit heb heeft een Core i5 430M met ATI HD 5145, 2x SATA 500 GB. Ik vind het een onnoemelijk klote ding omdat opstarten nu zon 10 minuten duurt, ik totaal geen games kan spelen, en oververhitting en het scherm is onbruikbaar in de zon. Ik weet niet hoe de processor scoort bij benchmarking, maar soms heb ik toch het gevoel dat het als mijn oude pentium 4 computer aanvoelt.

Kortom, Ik heb max 2000 euro tot mijn beschikking voor een nieuwe laptop waar ik de volgende taken op wil verrichten:

- Microsoft SQL database / Apache opdraaien (en dus niet 10 minuten moeten wachten bij het opstarten).

- Geschikt voor Windows 7 (professional, liefste 64 bit)

- Games zoals Civilization V kunnen draaien.

- Het liefste veel opslagruimte (min 500 GB)

- Een "Breedbeeld laptop"

- Een degelijke processor voor het converteren

- Een laptop die niet constant vastloopt omdat hij 105 graden bereikt.

- Een hoge resolutie ivm remote control

- Vereiste: DVD lezer/brander

- Design van de laptop heeft weinig prioriteit (geen roze aub :D)

En over de prijs, het betekent max 2000 euro. Als het kan wil ik liever onder de 1500 blijven, maarja mijn ouders vergoeden de helft met een maximum van 1000 euro.

Zelf heb ik ook al rondgekeken, bv de Sony VAIO. maar er zijn zoveel types en hun store is tijdelijk gesloten..

Ik heb een ASUS K70IJ voor €500.- gekocht. Voldoet ook nog eens aan je ijzen.

Link to comment
Delen op andere websites

Kenny, het is "eisen". Die K70 heeft verschillende modellen, en naar mijn weten heeft die laptop geen kracht om zulke spellen te spelen.

En over de alienware laptop, zit daar wel een DVD brander in? En qua andere specificaties ziet het er goed uit maar met die laptop moet ik ook een opleiding volgen, dus eigenlijk heb ik liever een iets normalere look (oeps, ga ik tegen mijn eigen lijst in :D).

Link to comment
Delen op andere websites

En over de alienware laptop, zit daar wel een DVD brander in? En qua andere specificaties ziet het er goed uit maar met die laptop moet ik ook een opleiding volgen, dus eigenlijk heb ik liever een iets normalere look (oeps, ga ik tegen mijn eigen lijst in :D).

Optical Drive

8x SuperMulti DVD±R/RW Slot Load Optical Drive

8x SuperMulti DVD±R/RW Slot Load Optical Drive

Er zit dus ook een DVD brander in, (in ieder geval in de M14x versie).

Als je een iets normalere look wilt, zou ik persoonlijk niet 1, 2, 3 weten waar te zoeken.

Alienware is een onderdeel van Dell, dus misschien staat er op Dell.com nog een laptop met een 'normale uitstraling', alleen dan zak je ook meteen in prijs - kwaliteit.

Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, in dit geval zou ik adviseren géén stupide hoog bedrag uit te geven aan een pc, en gewoon een simpel pc'tje te kopen voor werk/school/waar jij die mobiliteit voor nodig hebt. Gamen op een laptop is namelijk sowieso een no-go, ten eerste omdat de accu daarvoor veels te snel opgaat, ten tweede omdat je de onderdelen heel erg oververhit (wat vooral in de zomer een probleem is), ten tweede omdat je op dat flut schermpje niet fatsoenlijk kan gamen, ten derde omdat je dan voor hele dure laptops moet gaan, en zo zijn er nog wel meer redenen.

Ik adviseer dus gewoon een simpel laptopje waarmee je kan doen waar jij een laptop voor nodig hebt (al moet ik eerlijk zeggen dat ik de systeemseisen van Apache enz. niet weet), en dan een zwaardere pc voor het "echte werk".

Als je zeker weet dat je een laptop wilt wil ik je er best mee helpen, maar ik raad het heel erg af.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet vrijwel zeker dat ik een "goede" laptop wil, aangezien ik er toch één nodig heb die ik ook echt normaal kan gebruiken op school, en tevens omdat mijn ouders de helft mee gaan betalen. Ik ben op zich niet een "leet" gamer. Ik speel meer gewoon even tussendoor een uurtje Civ V ofzo.

Het gene waar ik me gewoon aan kan ergeren is het trage reageren van mijn huidige laptop, het niet kunnen starten van "midrange" games (daarmee bedoel ik Civ V niet mee), het constant oververhitten etc.

Ik heb zelf ook weer rondgekeken, deze keer op Bol.com,

ASUS N73SV-V1G-TZ343V - Bol link : 989,00 euro

Aardige zware laptop met een Intel Core i7 2630QM, GeForce GT 540M en 6 GB ram, 750 GB 7200RPM SATA.

Deze laptop hierboven is toch beter dan de Asus N73SV-TZ094V die woody aanrade (bedankt trouwens :) ) of kijk ik scheel?

Hopenlijk spreekt Bol.com ook echt de waarheid over de inhoud van de laptop?

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Bol.com is zeker betrouwbaar. Koop er heel veel en de systeemeisen kloppen altijd. (Met spellen dan. Echt grote dingen nog nooit besteld via bol.com. (Althans wel een PSP).

Maar met zon budget moet je gewoon naar alienware kijken. (Is mijn mening :$)

Link to comment
Delen op andere websites

Eerlijk gezegd vind ik het uiterlijk van de alienware laptop mij tegenspreken. Ik had liever gehad dat ze het iets "normaler" hadden gehouden.

Maarja, mooi om te horen dat Bol.com zijn specificaties waar maakt.

De specificaties bij deze laptop op Bol.com vind ik helaas wel een beetje vaag, Full HD, betekent dat 1980 x 1080? De vele types zorgen dat vele Laptop websites elkaar tegen spreken over de specificaties..

En over de hitte, is er een manier om te kijken hoe heet deze laptop ongeveer wordt? Anders moet ik maar even langs gaan bij een winkel, maarja welke zouden ASUS laptops verkopen? :D

En btw, bij de netwerkkaart staat slechts één ondersteunend WiFi type, is dit goed?

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

En over de hitte, is er een manier om te kijken hoe heet deze laptop ongeveer wordt? Anders moet ik maar even langs gaan bij een winkel, maarja welke zouden ASUS laptops verkopen? :D

Wat ik zou doen is kijken voor een laptop (evt. in een gewone winkel en dan via internet kopen) waar je handmatig via een simpel luikje de koeling kunt schoonmaken. Dat scheelt veel in temperatuur, zo kun je ook zelf dus schoonmaken, zo had ik een Acer (nu is het model niet meer in productie) waar dat bij kon, laptop werd ontiegelijk heet, maar toen kwam ik erachter dat ik de koeling zelf kon schoonmaken, scheelde zo 30 graden :puh:

Waar je qua temperatuur niet in moet geloven is zo'n koeling die je onder de laptop klikt, dan kun je net zo goed een stuk hout pakken en daar je laptop schuin tegen aan zetten en dat koelt veel beter :Y En natuurlijk laptop niet in bed gebruiken en weinig op schoot gebruiken scheelt veel op het gebied van stof in de koeling en in de lagers.

Ook iets goeds tegen hoge temperaturen is gewoon goed onderhoud, dus zorgen voor een vrije lucht-circulatie aan de onderkant, en zo nu en dan de koeling goed schoonmaken, en evt. eens de lagers schoonblazen met een busje lucht -is gewoon een soort deobus maar zonder deo en met gewoon lucht-.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, met perslucht uit zon busje :D. En anders een stuk hout :schater:

Uhm, nog een vraagje over die Bol link (Klik). Die laptop lijkt mij wel geschikt maar als ik naar het eerste en het derde plaatje kijkt (van de achterkant van de laptop) zien die er allebei verschillend uit. Op het eerste plaatje staat een ethernet poort met 2x USB 2.0 en op de andere staat één USB 2.0 poort en geen Blue ray driver. Ik hoop dat de beschrijving dan maar klopt..

En eeh, een doorbuigend toetsenbord. wordt dat als irritant ervaren? degene die ik nu hebt buigt volgens mij iets minder door en heb er nog niet echt last van gehad.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...