Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 5 mei 2011 Rapport Geplaatst: 5 mei 2011 (bewerkt) Toen ik net in Red Dead Redemption een duel deed, kreeg je na een tijdje niet zo'n soort beeld zoals je normaal tijdens een duel ziet. Ik kon gewoon rondlopen, wat dus raar was. En bepaalde objecten werden niet meer goed geladen, zoals het pauzemenu, het bed in het safehouse (in Escalera) en verder het menu dat je krijgt als je op Select drukt. Toen ik probeerde 'blind' via het pauzemenu de savegame opnieuw te laden, kreeg ik een zwart scherm. Dus ik besloot de PlayStation 3 af te sluiten met behulp van het aan/uit 'touch' knopje op de voorkant. Dat ging niet, evenals het knopje om de disc uit te werpen. Dus ik sloot hem maar helemaal af met de schakelaar op de achterkant. Daarna startte ik hem weer opnieuw op. Dat ging verder zonder problemen, alleen kwam het disclogo voor Red Dead Redemption niet meer onder 'Game' te staan. Dus ik had de disc er even uit gehaald en er weer in gestopt, wat tevergeefs was. Kan iemand me helpen bij dit probleem? Want zoals je kon lezen, heb ik al een aantal mogelijkheden uitgeprobeerd, welke geen zin hadden. Ik merk sowieso de laatste tijd dat Red Dead Redemption raar doet, sinds ik cheats gebruik. Kan dat een oorzaak ervan zijn? [uPDATE] Ik heb het zojuist even geprobeerd met een andere game en een DVD. Beide werden niet herkend, dus het kan niet aan het object liggen. Het moet aan het systeem liggen... Overigens nog wat informatie over het systeem: - PlayStation®3-systeem - 80GB - 'Fat'-versie - Al onderhand 3 jaar zonder problemen gebruikt Bewerkt: 5 mei 2011 door Grand Theft Auto TOM Reageren
BoerTijger Geplaatst: 5 mei 2011 Rapport Geplaatst: 5 mei 2011 Ik denk dat dan je CD-Leesding kapot is. Je kunt het beste terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 5 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 5 mei 2011 (bewerkt) Maar de garantie ervan is allang verlopen, dus het kan me dan wel veel geld gaan kosten... EDIT: Ik kom nu misschien dom over, maar is dat garantiebewijs van Sony dat je bij de aankoop van je PS3 er bij krijgt, altijd geldig? Bewerkt: 5 mei 2011 door Grand Theft Auto TOM Reageren
End Of The Riot Geplaatst: 5 mei 2011 Rapport Geplaatst: 5 mei 2011 Bedoel je de tijd? Wat volgens mij geld die garantie maar voor één jaar. Maar je kan altijd is in de winkel horen hoeveel zo'n reparatie kost. Reageren
Kenny-Petrovic Geplaatst: 5 mei 2011 Rapport Geplaatst: 5 mei 2011 Ik denk niet dat de winkel waar je hem hebt gekocht hem laat repareren. Je hebt altijd van die speciaalzaken die dit kunnen en willen doen, als je een beetje rondkijkt is er vast wel eentje die het doet voor een redelijke prijs. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 5 mei 2011 Rapport Geplaatst: 5 mei 2011 Bedoel je de tijd? Wat volgens mij geld die garantie maar voor één jaar. Maar je kan altijd is in de winkel horen hoeveel zo'n reparatie kost. Twee jaar, sinds dat gevalletje Kassa en PS3 kapotte Bluray lenzen, en een klap op Sony kop met de wetboek is dat verlengt naar 2 jaar. Ik denk dat je lens kapot of vuil is, zie dit berichtje wat je er tegen kunt doen. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 5 mei 2011 Rapport Geplaatst: 5 mei 2011 Test het ook eens met andere games? Als die wel werken kan het ook zijn dat je krassen op je BluRay hebt. Als die ook deels vastlopen, dan ligt het waarschijnlijk eerder aan de laser. Het is even een aanschaf om dat ding schoon te maken (Alleen een High Performance Blu ray Lens Cleaner mag je gebruiken voor een PS3 BluRay) maar dan heb je die voortaan alvast maar in huis. Zie de post van G60 voor meer info daarover. Niet gelijk uit blinde paniek gaan denken aan het opsturen van je console e.d., eerst maar eens goed testen waar het aan kan liggen en dan pas handelen. "Het komt wel goed, schatje. " Reageren
Hayte Geplaatst: 5 mei 2011 Rapport Geplaatst: 5 mei 2011 Tom, je wandelt hier nou toch onderhand wel lang genoeg rond om te weten dat cheats niks aan de leesbaarheid van je BluRay'tje kunnen doen Maar verder, als het alleen specifiek dat spel is zou je kunnen kijken of die disc wel werkt bij een andere PS3 (zoals een vriend of familie of zo), misschien dat het verwijderen van de Game Data (dus niet de save game) helpt. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 6 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 6 mei 2011 (bewerkt) Bedoel je de tijd? Wat volgens mij geld die garantie maar voor één jaar. Maar je kan altijd is in de winkel horen hoeveel zo'n reparatie kost. Twee jaar, sinds dat gevalletje Kassa en PS3 kapotte Bluray lenzen, en een klap op Sony kop met de wetboek is dat verlengt naar 2 jaar. Ik denk dat je lens kapot of vuil is, zie dit berichtje wat je er tegen kunt doen. Dat topic had ik inderdaad al gezien. Ik wil proberen de lens schoon te maken, maar ik heb geen flauw benul hoe ik dat moet doen (als ik het schoonmaakspul eenmaal zou hebben)... Test het ook eens met andere games? Als die wel werken kan het ook zijn dat je krassen op je BluRay hebt. Als die ook deels vastlopen, dan ligt het waarschijnlijk eerder aan de laser. Het is even een aanschaf om dat ding schoon te maken (Alleen een High Performance Blu ray Lens Cleaner mag je gebruiken voor een PS3 BluRay) maar dan heb je die voortaan alvast maar in huis. Zie de post van G60 voor meer info daarover. Niet gelijk uit blinde paniek gaan denken aan het opsturen van je console e.d., eerst maar eens goed testen waar het aan kan liggen en dan pas handelen. "Het komt wel goed, schatje. " Ik had het al getest met andere games. Ik heb na Red Dead Redemption 2 andere games geprobeerd, en nog een DVD. Sowieso zitten er geen krassen op. Tenminste, geen extreem zichtbare. Tom, je wandelt hier nou toch onderhand wel lang genoeg rond om te weten dat cheats niks aan de leesbaarheid van je BluRay'tje kunnen doen Maar verder, als het alleen specifiek dat spel is zou je kunnen kijken of die disc wel werkt bij een andere PS3 (zoals een vriend of familie of zo), misschien dat het verwijderen van de Game Data (dus niet de save game) helpt. Zoals ik al tegen Jacky zei, had ik het al getest met andere games en zelfs nog een DVD. Is het overigens verstandig om de lens zelf proberen schoon te maken? Ik heb alvast een tutorial op YouTube gevonden en begrijp ongeveer hoe het moet (anders kijk ik het filmpje natuurlijk nog terwijl ik bezig ben ofzo). Maar ik wil zeker weten dat ik het dadelijk goed doe. Ik kan mijn vader vragen te helpen, want die is best technisch met computers. En wat voor schoonmaakspul moet je gebruiken? Ik vond net al iets over 'ISOPROPANOL' (op WikiPedia bekend als 2-propanol). Het lijkt mij dat dit middel gewoon te kopen is bij winkels als het Kruidvat? Want op de Wiki-pagina stond dat het middel onder andere ook veel gebruikt wordt voor het schoonmaken van brillen. Bewerkt: 6 mei 2011 door Grand Theft Auto TOM Reageren
Hayte Geplaatst: 6 mei 2011 Rapport Geplaatst: 6 mei 2011 Die lens schoonmaak dingen is net als een Wii. Je koopt ze, gebruikt het een keertje, en daarna kom je er achter dat je je geld weg hebt gegooid. Je PS3 is gewoon kapot. Niks meer en niks minder. Sure, je zou kunnen proberen de lens schoon te maken, maar ik kan je met vrijwel volledige zekerheid vertellen dat dat niks uit gaat maken. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 6 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 6 mei 2011 En hem laten repareren? Want iemand van mijn familie heeft een elektronica winkel waar hij tevens ook reparaties uitvoert. We zouden dat morgen gaan vragen bij hem. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 15 mei 2011 Ik heb besloten toch maar zelf mijn PS3 proberen te repareren. Het probleem is alleen: ik krijg de 'bovenkant' er niet af. Een filmpje op YouTube toont aan dat je die er af moet kunnen schuiven. Maar dit lukt me niet. Kan iemand me hiermee helpen? Moet je hard drukken aan de zijkant? Of wat...? Reageren
onbekendeIV Geplaatst: 15 mei 2011 Rapport Geplaatst: 15 mei 2011 Ik heb besloten toch maar zelf mijn PS3 proberen te repareren. Het probleem is alleen: ik krijg de 'bovenkant' er niet af. Een filmpje op YouTube toont aan dat je die er af moet kunnen schuiven. Maar dit lukt me niet. Kan iemand me hiermee helpen? Moet je hard drukken aan de zijkant? Of wat...? JE RAAKT WEL JE GARANTIE KWIJT Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 15 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 15 mei 2011 Dat ik mijn garantie kwijtraak, maakt me niet uit, want die is allang verlopen. Tenminste, toen ik hem kocht, zat er een garantie voor 1 of 2 jaar op. En ik heb hem al bijna 3 jaar. In ieder geval bedankt voor het filmpje. Ik had al wel geweten hoe het moest, maar ik wist niet dat er achter die sticker nog iets zat. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.