Jump to content

The Sopranos


Scarface92

Recommended Posts

Beste leden,

Het viel me op dat er nog geen topic over was gemaakt, bij deze dus. Voor de mensen die niet weten waar de serie over gaat:

sopranos1.jpg

The Sopranos is een Amerikaanse dramaserie van regisseur/schrijver David Chase over de Italiaans-Amerikaanse maffia in New Jersey. Hoofdrollen worden vertolkt door onder anderen James Gandolfini, Edie Falco en Lorraine Bracco.

In deze serie draait het om het dagelijks leven van maffiabaas Tony Soprano. Niet alleen het gewelddadige maffiamilieu, ook familie- en liefdesperikelen spelen een grote rol in de serie.

Die combinatie en de spitsvondige dialogen maakt de Sopranos tot een serie die zich vrijwel nauwelijks laat vergelijken met enig andere televisieserie of film. De serie is in de Verenigde Staten vele malen bekroond, wordt daar sinds 1999 uitgezonden door de betaalzender HBO en in Nederland door de VARA (Nederland 3). In Vlaanderen wordt de serie uitgezonden door 2BE.

Ik heb nu de gehele serie gezien en heb me er erg mee vermaakt. De serie bestaat uit zes seizoenen met in totaal 86 afleveringen. Nu ben ik benieuwd of jullie deze succesvolle serie ook kijken/volgen. :)

Hier wat vette scenes uit de serie:



[spoiler ALERT!]











Bewerkt: door GrandTheftTwano
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ik ken het wel, en het verhaal spreekt me ook zeer aan. Maar om een of andere reden is het er nooit van gekomen om echt te volgen. Lag misschien aan het tijdstip, of dat er andere interessante programma's op tv waren, ik weet het niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...