K1pc0rn Geplaatst: 7 mei 2011 Rapport Geplaatst: 7 mei 2011 Is dit een goed moederbord voor het onderstaande systeem? http://tweakers.net/pricewatch/262700/msi-g41tm-p33.html#tab:info Systeem: Intel Core 2 quad q6600 DDR2 SDRAM (2gb) Sapphire HD5770 En is het Ook een beetje goede kwaliteit? Mijn budget voor een moederbord is maximaal €40 Misschien hebben jullie er meer verstand van. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 7 mei 2011 Rapport Geplaatst: 7 mei 2011 Alles past erop, dus in dat opzicht is het een goed moederbord. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 8 mei 2011 Rapport Geplaatst: 8 mei 2011 Super leuk bordje Omdat er MSI op staat? Reageren
K1pc0rn Geplaatst: 9 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 9 mei 2011 Is dit ook een goed moederbord?: http://tweakers.net/pricewatch/256409/asus-p5g41c-m-lx.html#tab:info Als ik een duur moederbord neem, is m'n PC dan ook ietsje sneller? En gaat ie dan minder snel kapot? Reageren
Advancegta Geplaatst: 9 mei 2011 Rapport Geplaatst: 9 mei 2011 Is dit ook een goed moederbord?: http://tweakers.net/pricewatch/256409/asus-p5g41c-m-lx.html#tab:info Als ik een duur moederbord neem, is m'n PC dan ook ietsje sneller? En gaat ie dan minder snel kapot? Er zal onderling niet veel verschil zijn. Je zit altijd wel goed. Maar om nu nog een socket 775 bordje te kopen, mischien een beetje sparen en voor een Sandy Bridge (of dan Ivy Bridge) gaan? Reageren
K1pc0rn Geplaatst: 10 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 10 mei 2011 Kan een intel Core 2 quad q6600 op een Sandy Bridge dan? En wat is Sandy bridge eigenlijk? En als het kan, welk moederbord zou dan goed zijn? Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 10 mei 2011 Rapport Geplaatst: 10 mei 2011 Oke, we gaan heel even pauzeren. Prachtig eigenlijk, het antwoord bestaat uit 1 zin, en er is altijd weer een lid die het voor elkaar krijgt daar iets volkomen zinloos aan toe te voegen en daarmee de topicstarter volkomen slag slag te krijgen. Dus ga ik de nodige uitleg geven om de ts weer relaxt te krijgen. Advancegta raadt Lennart aan ipv voor 40 euro een nieuw bordje te kopen en daar zijn spulletje op te zetten door te sparen tot een eurotje of 500-600 en dan een heel goed intel systeem te bouwen. Want dat is wat het inhoudt, een sandy bridge systeem willen hebben. Wat heeft de TS daaraan? De core 2 quad is nog een prima CPU, en ook de andere onderdelen zijn niet slecht. Natuurlijk kan je voor een sandy bridge gaan, maar waarom zou je? Kost klauwen met geld alleen om wat meer fps eruit te persen. Verder: de keuze tussen de twee moederborden: de eerste is prima. Niet bepaald top-of-the-line, maar dat heb je ook niet echt nodig. Ik zou met het oog op later misschien 4 DDR2 slots nemen, maar dat is een kwestie van smaak, alhoewel je het verschil tussen 2 en 4 gig wel echt kan merken. Dat Asus bordje zou ik in ieder geval niet nemen. Heel fancy, maar de voordelen wegen niet echt op tegen de prijs die je ervoor betaald, en het zal ook niet merkbaar sneller zijn. Dus mijn advies: neem het bordje in de OP of kies eentje met 4 DDR2 slots en verder gelijkwaardig. Dat is prima voor jou en bespaard je een hoop centjes. Reageren
K1pc0rn Geplaatst: 11 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 11 mei 2011 (bewerkt) Bedankt voor de info Het goedkoopste moederbord met 4 Sloten is deze: http://tweakers.net/pricewatch/248734/gigabyte-ga-eg41mft-us2h.html#tab:info Is die goed? Of ik koop wel dat ene moederbord in de openingspost, en dan nog 2x2GB geheugen erbij, misschien ben ik dan nog goedkoper uit. Bewerkt: 11 mei 2011 door lennart1995 Reageren
martijn0126 Geplaatst: 11 mei 2011 Rapport Geplaatst: 11 mei 2011 MSI is altijd wel goed moet ik zeggen. Reageren
K1pc0rn Geplaatst: 11 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 11 mei 2011 (bewerkt) maar dan kan ik net zo goed een moederbord met DDR3 geheugen nemen. en wat betekend 'Maximaal toegewezen RAM-grootte' want bij deze is dat maar 256MB. http://azerty.nl/producten/product_detail/849/263650/msi-g41m-p25-moederbord-micro-atx-lga775-socket-ig41-gigabit-ethernet-interne-afbeeldingen-6-kanaals-audio.html dan zou ik dit willen kopen: Azerty Winkelmandje Bewerkt: 11 mei 2011 door lennart1995 Reageren
RoL0 Geplaatst: 12 mei 2011 Rapport Geplaatst: 12 mei 2011 en wat betekend 'Maximaal toegewezen RAM-grootte' want bij deze is dat maar 256MB. Volgens mij snoept de interne grafische processor dan maximaal 256MB van je RAM af (als videoram) Reageren
K1pc0rn Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 12 mei 2011 en wat betekend 'Maximaal toegewezen RAM-grootte' want bij deze is dat maar 256MB. Volgens mij snoept de interne grafische processor dan maximaal 256MB van je RAM af (als videoram) dat is toch juist goed dat het dan minder is? Reageren
kelwin Geplaatst: 12 mei 2011 Rapport Geplaatst: 12 mei 2011 (bewerkt) en wat betekend 'Maximaal toegewezen RAM-grootte' want bij deze is dat maar 256MB. Volgens mij snoept de interne grafische processor dan maximaal 256MB van je RAM af (als videoram) dat is toch juist goed dat het dan minder is? ligt eraan. Wil je games spelen? Dan moet je het geheugen (256mb in dit geval) van je interne grafische processor zo laten. Maar een interne grafische processor is NOOIT goed voor games (maakt niet uit hoeveel geheugen) Als je spelletjes speelt, neem dan een een videokaart die niet intern is. Bewerkt: 12 mei 2011 door kelwin Reageren
RoL0 Geplaatst: 12 mei 2011 Rapport Geplaatst: 12 mei 2011 Zoals je kunt zien heeft de TS al een losse videokaart (Sapphire HD5770). De interne videochip is dus eigenlijk overbodig. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.