Jump to content

1 error weet niet waar het probleem zit


Recommended Posts

Geplaatst:

hallo, zoals jullie weten ben ik nog geen pro scripter

en ik maak met 1 simpel script een fout ik had eerst 4 of 5 fouten maar die heb ik weg kunnen krijgen

maar ik weet niet wat ik fout doe

het is gewoon iets simpels dus dat je kan zien dat er een player joind


public OnPlayerConnect(playerid)

{

new string[254];

new playername [MAX_PLAYER_NAME];

GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));

format(string,sizeof(string), "player %s has joined to the server,",playername);

SendClientMessageToAll(playerid,(0xa3333aa) ,string);

return 1;

}

zien jullie de fout?

Geplaatst: (bewerkt)

Bij "SendClientMessage" geef je de playerid, kleur en tekst aan, maar bij "SendClientMessageToAll" moet je alleen de kleur en de tekst aangeven. Dus je moet "playerid" bij "SendClientMessageToAll" weghalen.

Bewerkt: door killer37
Geplaatst: (bewerkt)
new string[254];

Hmmhmm, en je hebt wel door dat jou server de grootste ram vreter is die er is?

new string [265];

Y_Less: Why you shouldn't make your strings 256 cells big

een speler naam is maximaal 24 tekens.

het maximale wat een speler in de chat kan invullen is 128 tekens.

het maximale wat de chat kan weergeven is 128 tekens

dus = naam + tekst = 24 + 104 (is totaal 128 tekens)

SendClientMessageToAll(0xa3333a ,string);

Bewerkt: door Crusher!!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...