ikt Geplaatst: 10 mei 2011 Rapport Geplaatst: 10 mei 2011 Goeiedag mensen, Vroeger, toen dinosaurussen nog leefden, kon je je browsers nog niet aanpassen. Het meest aanpasbare aan je browser was het aantal nutteloze toolbars die je zicht belemmerden. Een paar jaartjes later, toen de zoogdieren beter bestand bleken tegen uitsterven dan de dino's, had je Firefox. Een lekker aanpasbare browser die je best wel mooi kon maken met een hoop add ons. Nu, in het heden, met de nieuwe generatie browsers die allemaal elkaar lekker na-apen, hebben meer browsers aanpasbaarheden geïntegreerd. Het aanpassen van de look en feel van je browser is nu zeer gemakkelijk geworden en minstens 2 (Firefox en Opera) ondersteunen verregaande aanpassingen zonder add-ons te hoeven gebruiken. Jammer voor de add-on makers, vooral voor die van Firefox, maar handig voor de normale informatieconsument! Werkbalkje hier slepen, knopje daar plaatsen en voilà, een volledig gepersonaliseerde browser mét alle functies die jij nodig hebt. Geen gerotzooi meer met onnodige toolbars die je niet wilt. Ik pas de look van mijn browser aan sinds dat mogelijk is. Met het verschijnen van Opera 10 en Firefox 4.0 vreesde ik dat die aanpasbaarheden weg gingen (ik had toen een lekker mooie browser die supercompact was, maar met gigantisch veel meer mogelijkheden op het scherm (2 pixels meer in de verticale ruimte vergeleken met Chrome, inclusief meer knoppen met functionalitiet, toentertijd de recordhouder slim zijn)). De integratie met Windows Aero deed mij vooral vrezen dat alles weer vast zou zitten. Nu blijkt het tegendeel, ik kan lekker alles neerpleuren waar ik wil. Plaatsen die voorheen min of meer taboe waren, zoals de titelbalk kunnen nu naar hartelust worden aangepast. Hier mijn browsers: Firefox. Favoriete browser, nog steeds door add-ons. (Klik op de afbeelding om het op volle grootte te bekijken) Opera. Ik kwam er zojuist achter dat Opera ook kon waar Firefox baas in was. Redelijk goed ook nog! Nu aan jullie! Chrome met een eigen sausje? IE8 met eigen toolbars? FF of Chrome met zelf gekozen skin? Laat zien, laat zien! Reageren
Flitskikker Geplaatst: 10 mei 2011 Rapport Geplaatst: 10 mei 2011 Default Chrome, maar met AdBlock, FlashBlock en Mouse Gestures. Reageren
Big Boss Geplaatst: 10 mei 2011 Rapport Geplaatst: 10 mei 2011 Addons: Web Developer Toolbar Flagfox Firebug (Meeste epische addon ooit gemaakt) AdBlock Plus Pastebin button ( ) Grease Monkey Firefox B skin van getpersonas.com. Ik heb bovendien de home en de refresh buttons terug gezet op hun oorspronkelijke plaats. Ik ben niet anders gewend. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.