Indycar series Geplaatst: 11 mei 2011 Rapport Geplaatst: 11 mei 2011 AMSTERDAM - Een voetbalspel maakt gamers agressiever dan een gewelddadig schietspel. Een onterechte penalty blijkt volgens het onderzoek meer agressie op te wekken dan het neerschieten van vijanden. Dat schrijft de Britse krant Metro op basis van onderzoek door Britse wetenschappers van de universiteit van Huddersfield. De onderzoekers maten de hartslag, transpiratie en hersenactiviteit van veertig mannen en vrouwen terwijl ze een voetbal- en schietspel speelden. Hieruit bleek dat het vermoorden van spelkarakters in een schietspel een minder heftige reactie opleverde dan een onterechte goal of overtreding in een voetbalgame. Geïrriteerd Uit het onderzoek blijkt verder dat de proefpersonen langer geïrriteerd bleven na het spelen van een potje virtueel voetbal dan een schietspel. Volgens de onderzoekers geeft dit aan dat gewelddadige games onterecht worden aangewezen als het ergste type spel dat iemand kan spelen. Bron Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen, dus heb ik het hier gepost. Wat vind je van deze ontdekking? En merk je het bij jezelf? Reageren
Silverbyte Geplaatst: 11 mei 2011 Rapport Geplaatst: 11 mei 2011 Ik kan me hier wel in vinden. Vlak voor tijd een belangrijke wedstrijd uit handen geven is vele malen frustrerender dan neergeknald worden in een shooter. In een shooter respawn je vaak na een tijdje weer, maar in een voetbalgame kan één doelpunt het verschil maken. Die marge is daar gewoon veel kleiner. Reageren
Mr.Niko-Bellic Geplaatst: 11 mei 2011 Rapport Geplaatst: 11 mei 2011 Oud nieuws;p Maarja, altijd zo frustrerend. Word idd liever neegeknald dan dat ik verlies met Fifa. Laatste hele wedstrijd heer en meester, maar goals komen niet. Het werd wel 1-0, vlak voor tijd 1-1 & blessure tijd 1-2 Zo frustrerend hè;p Reageren
Flokkert Geplaatst: 11 mei 2011 Rapport Geplaatst: 11 mei 2011 Het is inderdaad frustrerend als je bijvoorbeeld net voor tijd een Goal tegen krijgt. Als de wedstrijd bijna voor bij is en ik sta voor ga ik altijd rustig de bal overspelen. Soms ga ik nog een aanval doen. Reageren
Mr.Niko-Bellic Geplaatst: 12 mei 2011 Rapport Geplaatst: 12 mei 2011 Shooters kunnen trouwens wel irritant zijn hoor. Als je bij Cod soms alleen maar Campers hebt. Gelukkig nog niet meegemaakt, omdat ik nog niet online kan door de PS3, maar lijkt me vreselijk irritant. Reageren
End Of The Riot Geplaatst: 12 mei 2011 Rapport Geplaatst: 12 mei 2011 Het is mij ook al opgevallen dat ik sneller gefrustreerd geraak door een voetbal game dan door een shooter als COD of Battlefield. Reageren
commando Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Het is mij ook al opgevallen dat ik sneller gefrustreerd geraak door een voetbal game dan door een shooter als COD of Battlefield. ja, dat heb ik ook... al irriteer ik me bij een voetbalgame meer aan het spel zelf (bijvoorbeeld als je iemand een kanonschot in zn ballen geeft, dat hij dan gewoon weer opstaat ipv meegevoerd worden op brancard ) , dan dat er gescoord wordt Reageren
BoerTijger Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 bij een schietspel heb ik altijd dit: ah kut dood. en gelijk weer verder, maar bij fifa etc heb ik meer van ah kut nu moet ik opschieten kom op etc Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Het is inderdaad frustrerend als je bijvoorbeeld net voor tijd een Goal tegen krijgt. Als de wedstrijd bijna voor bij is en ik sta voor ga ik altijd rustig de bal overspelen. Soms ga ik nog een aanval doen. Das echt zo lame he Bij mij is dit niet, als ik verlies, boeie, als ik win, leuk, ik schiet er toch niks mee op Reageren
GreyFox-Smurf Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Oud nieuws;p Maarja, altijd zo frustrerend. Word idd liever neegeknald dan dat ik verlies met Fifa. Laatste hele wedstrijd heer en meester, maar goals komen niet. Het werd wel 1-0, vlak voor tijd 1-1 & blessure tijd 1-2 Zo frustrerend hè;p zo is er bij mij wel eens een controller doorheen gegaan Reageren
Mr.Niko-Bellic Geplaatst: 13 mei 2011 Rapport Geplaatst: 13 mei 2011 Klinkt bekend;p Mijn L2 hapert een beetje;p Reageren
GreyFox-Smurf Geplaatst: 14 mei 2011 Rapport Geplaatst: 14 mei 2011 2 van mijn controllers hebben niet eens meer een L of R kant Reageren
Mr.Niko-Bellic Geplaatst: 14 mei 2011 Rapport Geplaatst: 14 mei 2011 xD Hoe heb je dat gedaan;p gewoon der afgetrokken ? Reageren
GreyFox-Smurf Geplaatst: 14 mei 2011 Rapport Geplaatst: 14 mei 2011 nee Heel de wedstrijd beter zijn, goal tegen + nog 1 boem controller tegen muur = boosheid. Reageren
Mr.Niko-Bellic Geplaatst: 15 mei 2011 Rapport Geplaatst: 15 mei 2011 nee Heel de wedstrijd beter zijn, goal tegen + nog 1 boem controller tegen muur = boosheid. Haha, bij mij bleef alles er wel aan zitten;p Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.