Jump to content

Bestanden overzetten via Ethernet kabel tussen 2 laptops


Sublime

Recommended Posts

Beste,

Ik moet 1 TB aan rotzooi van de ene laptop naar de andere zien te krijgen. Op beide laptops zitten geen E-sata aansluiten. Alleen hebben ze allebei een USB 2.0 en een Ethernet aansluiting.

Ik dacht dat het eerst wel slim was om allebei de laptops aan mijn huisnetwerk te connecten via de ethernetkabel, maar als ik te veel en te lang bestanden overzet begint de router te haperen en valt deze uit, en start vervolgens opnieuw op. Wat zorgt dat ik niet meer weet waar is was gebleven met het kopiëren.

Nu dacht ik aan het idee om de 2 laptops te verbinden met een rechts streekse ethernet kabel. Ik heb op google al iets gelezen over een netwerk opzetten, maar is hier ook een programma voor om bestanden via deze ethernet kabel te versturen?

Link to comment
Delen op andere websites

Beide windows 7.

Ok, heb nu idd FTP kunnen gebruiken, gebruikte dat eerst door mijn netwerk maarja met die router..

Heb een netwerk tussen die 2 laptops op kunnen zetten en daarna kon ik ftp gebruiken..

Ik heb nu nog een vraag, Ik heb nu alle onnodige rotzooi van de laptop afgehaald, maar dat is natuurlijk alleen in windows. Ik wil echt zorgen dat alle bestanden die ik nu in windows heb verwijderd niet meer opgevraagd kunnen worden door bijvoorbeeld Recuva ofzo. Weet iemand hier een programma voor?

Link to comment
Delen op andere websites

Een hamer.

Als dat geen mogelijkheid is, ooit van Google gehoord?

Eerste hit.

Hij vraagt volgens mij niet om de bestanden te verwijderen?

Hij vraagt om ze van de ene laptop naar de andere te zetten,als ik het zelf goed begrijp?

Link to comment
Delen op andere websites

Beide windows 7.

Ok, heb nu idd FTP kunnen gebruiken, gebruikte dat eerst door mijn netwerk maarja met die router..

Heb een netwerk tussen die 2 laptops op kunnen zetten en daarna kon ik ftp gebruiken..

Ik heb nu nog een vraag, Ik heb nu alle onnodige rotzooi van de laptop afgehaald, maar dat is natuurlijk alleen in windows. Ik wil echt zorgen dat alle bestanden die ik nu in windows heb verwijderd niet meer opgevraagd kunnen worden door bijvoorbeeld Recuva ofzo. Weet iemand hier een programma voor?

misschien Ccleaner?

of bedoel je dat niet zo?

Link to comment
Delen op andere websites

Als je windows 7 hebt kan je ook gewoon delen over netwerk. Ga naar map die gedeeld moet worden > eigenschappen > Geadvanceerd delen > Vink deze map delen aan, en klik oke.(Op de laptop waar alles op staat) en dan op de andere laptop ga naar Mijn Computer > Rechtermuisknop 'Netwerklocatie toevoegen' dan klik je op volgende, en nog is volgende. Klik bladeren, en laat hem even zoeken. Als je niks gevonden hebt en je weet zeker dat je iets gedeelt hebt. Typ in de balk links van bladeren '\\NAAMPC\MAP\MAP..' Als je niet weet welke map het staat ga je op de laptop met alle bestanden erop naar de map die je gedeelt hebt. Eigenschappen > Delen en dan staat daat het netwerkpad. Zo zet ik bestanden over van de ene naar de andere pc. :tu:

Bewerkt: door Shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt Hayte (voor je licht sarcastische opmerking :D), had namelijk niet zo ver gedacht.

En ik bedoelde dat ik de bestanden al heb kunnen overzetten. Ik heb met een ethernetkabel de twee laptops verbonden en een netwerk opgezet, hierna heb ik FTP gebruikt om de bestanden over te zetten. Wat mij dus eerst niet lukte via de Router.

Alle problemen zijn opgelost, bedankt allen :)

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

misschien Ccleaner?

of bedoel je dat niet zo?

Wanneer je de optie 'lege ruimtes verwijderen' of iets dergelijks aanvinkt wordt alle 'verwijderde' data inderdaad voorgoed gewist. (duurt wel even!)

Over dat netwerkgedoe (hoewel dat al gelukt is, maar even voor anderen), wat jij nodig had was een crosslink kabel. Dit is een soort UTP kabel waarbij de aansluitingen wat verdraaid zijn zodat je zonder router 2 computers kunt verbinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...