Jump to content

Welke lunix distro voor oude laptop?


Sprunk

Recommended Posts

Hallo jongens,

Ik probeer een oude laptop weer nieuw leven in te blazen. Op deze oude Acer laptop, met een AMD Sempron 2800+, 512MB RAM en een Via Shared videokaart, staat nu ook windows XP Home op, maar dat is allemaal wel heel erg tergend langzaam. Vandaar dat ik er Linux op wil hebben. Ik weet alleen niet welke ik het beste kan nemen.

Ik heb al Ubuntu geprobeerd, maar daarbij kreeg ik steeds geen beeld. Waarschijnlijk omdat de videokaart GNOME niet kan weergeven. Ik heb daarom ook Xubuntu (lees: Ubuntu Light) geporbeerd, maar dat leverde helaas ook geen verbetering op. Verder heb ik echt helemaal niet zoveel verstand van alle verschillende Linux distro's, dus ik heb geen idee welke ik nog kan proberen. Het moet dus een hele lichte zijn, vooral grafisch, want anders doet hij het weer niet...

Alvast bedankt! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Je zou ook gewoon XP er opnieuw op kunnen installeren. En dan alle grafische frutsels uitschakelen.

Bij Linux weet ik enkel vaag dat je de X video settings anders moest instellen. Tenminste dat moet ik, omdat de standaardresolutie niet door mijn scherm ondersteunt wordt. Ctrl+Shift+Num[+] of Ctrl+Shift+Num[-] willen wel eens helpen tijdens het draaien zelf.

Link to comment
Delen op andere websites

Windows XP er nieuw op knallen zal helaas niet gaan, die CD is nergens meer te vinden. Goh, wat ben ik toch lekker zuinig op mijn spullen... :)

Ik ga je tip eens proberen, en laat nog wel weten of het heeft geholpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...