Jump to content

[Ubuntu] Geen wireless verbinding

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

Ik heb besloten vandaag om op mijn oude laptop die nu al twee jaar stil staat om er dus Ubuntu op te zetten. Alles werkt prima, alleen kwestie van alles nog doorkrijgen. Maar er is een probleem... Internet werkt wel, via de kabel, maar niet via wireless terwijl die wel in Windows XP gewoon werkte. De reden dat ik er geen XP op zet is omdat mijn computer niet echt meer aan kan en ik hier ook geen cd zo van bij de hand heb dat ik weet. Wel een legale key nog maar de cd's zelf heb ik niet meer...

Ik heb al geprobeerd de b43-drivers of iets te installeren maar helaas werkt niks. :cry:

Ik hoop dat iemand kan helpen :) Het betreft een Dell Inspiron 1300.

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst: (bewerkt)

Het probleem van Linux is dat er gewoon heel weinig drivers voor zijn. Weinig mensen gebruiken Linux en dus worden er niet of nauwelijks drivers voor geschreven.

Een mogelijke oplossing is het gebruik van NDISwrapper. Met dit programma kun je Windows XP Drivers voor netwerkapparatuur installeren op Linux gebaseerde systemen. Hoe het precies werkt, weet ik ook niet, maar er zullen vast wel duidelijk tutorials zijn te vinden op het net.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Op Tweakers kwamen ze met het feit dat het een bug in de nieuwste versie was en dat ik dus de vorige versie kon installeren. En dat heeft geholpen :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...