Jump to content

[NEW] Gaming Desktop voor S-te-Fan


S-te-Fan

Recommended Posts

Budget: €600

Doel: Gamen

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: NVT

Besturingssysteem: NVT

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: NVT

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Geen assemblage noodzakelijk

Extra koeling (voor overklokken)?: NVT

Vriend van me heeft gevragen ofdat ik voor'm kon kijken voor een computertje. Ik heb echter de laatste tijden de hardware wereld helemaal niet meer bijgehouden dus ik denk dat ik hier beter advies kan vragen. Degelijke kast en voor de rest van de prijs het beste wat erin kan ;). Liefst Intel/Nvidia maar als men betere suggesties heeft sta ik daar voor open.

Thanks in advance

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Waar is die 8gb aan werkgeheugen voor nodig? Geen een game die dat gebruikt... Maximaal 6 - 4. Die videokaart word'm ook niet (liefst een X60 of X80). Ook is er een onboard grafische kaart aanwezig op het moederbord, nergens voor nodig lijkt me? Is dat btw ook een DVD brander? Is wel handig :).

In ieder geval, bedankt ;).

Link to comment
Delen op andere websites

8 gb aan ram is genoeg voor in de toekomst en nu.

Wat bedoel je met x60 en x80?

Als je een moederbord wil zonder onboard gpu wordt het ook veel, veel duurder.

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

@ Kelwin: Dude, 8 GB? crazy.gif

Dat is werkelijk nog niet nodig om een game te runnen en ik denk dat het de eerste jaren nog niet direct nodig zal zijn voor €600 kan je beter 4 GB nemen en andere (betere) onderdelen in de pc steken. smile2.gif

@ S-te-Fan: Waarom geen AMD processor en/of videokaart?

Zou je een stukje mee kunnen sparen en is zowat gelijk met met intel en Nvidia met resultaat dat je beter specs voor je pc kan halen voor het zelfde geld. loveit.gif

Bewerkt: door woody268
Link to comment
Delen op andere websites

@hierboven:

Dat klopt, AMD is een zeer goed merk met CPU's maar ook met GPU's (beter bekend als ATI met de videokaarten)

Ik zal morgen eentje opnieuw samenstellen.

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen dvd speler erbij gepakt, maar de rest wel, miss dat ie er nog een heeft liggen?

fe1e44e4060414085148c9ee6738eefc.png

Ik denk, in zijn krappe budget, dat dit een betere keus is(AMD-ATI), Intel en Nvidia zijn wat duurder over het algemeen.

Anders moet je een moederbord met langzamere chips pakken, en een langzamere CPU en GPU, en uiteindelijk zal dat miss. langzamer lopen.

Ik heb 4gb geheugen gepakt, die krijg je niet zo 1-2-3 vol, en upgraden kan altijd nog als zijn budget het toelaat.

Hardeschijf is een 500GB Samsung, 7200 toeren.

Geheugen is 1600mhz, 4GB, Corsair Vengeance geheugen.

Alleen, even vragen of mensen ervaring hebben met deze kast, en in samenwerking met die videokaart, of dat past en fatsoenlijk koelt.

Anders heeft iemand een suggestie qua behuizing?

Goede setup voor dat geld?

Link to comment
Delen op andere websites

Mag best wel wat duurder dan 600 euro, het is meer een streef bedrag. Hij sms'te mij net "Crysis 2 moet er op de hoogste kwaliteit kunnen draaien". Als jullie mij dat kunnen verzekeren zijn wij blij en anders moet ie nog wat verder doorsparen denk ik :puh:.

Overigens, er is enkel een voorkeer voor Intel/Nvidia, als het met AMD/Ati qua prijs/prestatie goedkoper kan dan is dat prima.

Link to comment
Delen op andere websites

Mag best wel wat duurder dan 600 euro, het is meer een streef bedrag. Hij sms'te mij net "Crysis 2 moet er op de hoogste kwaliteit kunnen draaien". Als jullie mij dat kunnen verzekeren zijn wij blij en anders moet ie nog wat verder doorsparen denk ik :puh:.

Overigens, er is enkel een voorkeer voor Intel/Nvidia, als het met AMD/Ati qua prijs/prestatie goedkoper kan dan is dat prima.

En hoeveel duurder dan €600?

Dan kan ik pas een nieuwe PC samenstellen.

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

Alleen, even vragen of mensen ervaring hebben met deze kast, en in samenwerking met die videokaart, of dat past en fatsoenlijk koelt.

Anders heeft iemand een suggestie qua behuizing?

Goede setup voor dat geld?

Mijn persoonlijke ervaring met deze kast is dat het cable management niet super is, maar zodra je al die meters kabel een beetje wegstopt en je douwt een fan voorin dan koelt hij heel netjes. Chipset is bij mij nog nooit boven de 35 graden uitgekomen.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

8 gb aan ram is genoeg voor in de toekomst en nu.

Uhm... Nee :7 Een gewoon Windows systeem (32bit) kan tot 4gb lezen, dus die andere 4gb die je erin propt heeft helemaal geen nut. Pas als je voor Windows 7 64Bit gaat kun je 8gb aan RAM gebruiken. Dit is dus puur geldverspilling.

Zelf kan ik wel iets samenstellen maar dan heb je niet echt een super goed setje, ik ben meer van de software :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...