Jump to content

RMA Videokaart Azerty


RoL0

Recommended Posts

Hee!

Een paar weken geleden heb ik mijn Sapphire ATi HD4870X2 RMA gestuurd naar Azerty, omdat deze kaart niet goed functioneerde. Al snel werd deze als defect gemarkeerd op de website en ik kreeg bericht dat de videokaart voor reparatie naar de leverancier werd teruggestuurd.

Gisteren werd er een paketje bezorgd: aha! Mijn videokaart! Maar toen: dit was niet mijn videokaart. De doos wat ietswat beschadigd, er miste een CD, wat accesoires en er zat bovendien een hele andere sticker op de koeler van de kaart zelf! (RADEON ipv de bekende gamechick ;) ) Serienummer bleek ook niet te kloppen. Gewoon een andere kaart dus. Verder zag ik dat de kaart wat beschadigd was aan de DVI poorten (rare aanslag op de connector). En, op de 'reparatie'bon stond inderdaad dat de kaart simpelweg was omgewisseld. Niks reparatie dus!

Ik dus even mailen dat dit niet accepteer, krijg ik net een mailtje dat dit is waar ik recht op heb. Ze hebben het product vervangen en daarmee is het goed, vinden zij. Ik dus niet! Ik koop een kaart van bijna 400 euro, die gaat binnen de garantie kapot en dan smeren ze me een 2e hands kaart aan! Wat is er wel niet met die kaart gebeurd? Overclocken? Hoe is er mee omgegaan (kijkend naar de connectors..)?

Ik heb maar weer gemailt dat ik er niet mee akkoord ga en, indien ze mijn geen nieuwe, of mijn eigen gerepareerde kaart kunnen geven, ik de koopovereenkomst wil ontbinden.

Wat vinden jullie hiervan, en wat zouden jullie doen? Misschien heeft iemand van jullie ervaring met zulke problemen, dan zou ik graag willen weten hoe jullie het opgelost hebben.

RoL0

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn nVidia 9800GT is enkele maanden geleden ook kapot gegaan, binnen de garantieperiode van één jaar, waarna ik mijn plaatselijke computerzaak deze heb laten terugsturen naar nVidia. Hiervoor kreeg ik een ATI HD5670 in de plaats, welke volgens hen even goed is. Ik merkte duidelijk verschil tijdens het gamen en ben terug naar hun gestapt met de vraag of ze me niet gewoon een nVidia 9800 GT wilden terug geven. Deze werd niet meer bij hen verkocht en dus kon dit niet, een kleine opleg voor een 1 GB-versie van de kaart die ze wel nog verkochten vonden ze ook niet goed, ik moest of de ATI HD5670 nemen of wachten tot de nVidia 9800GT terug kwam van de reparatie (wat 5-8 weken kon duren). Ik koos dan maar voor de 9800GT, aangezien ik liever wat meer kwaliteit heb en dan maar enkele weken wat minder game (heb toen de klassiekers GTA III en Vice City nog eens uitgespeeld).

Na meer dan 2 maanden stuurde nVidia me uiteindelijk een 9800GTX+ terug, maar deze paste spijtig genoeg niet in mijn PC. Toen kon ik uiteraard niet anders dan de HD5670 aannemen en de grafische settings van mijn games wat lager zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn nVidia 9800GT is enkele maanden geleden ook kapot gegaan, binnen de garantieperiode van één jaar, waarna ik mijn plaatselijke computerzaak deze heb laten terugsturen naar nVidia. Hiervoor kreeg ik een ATI HD5670 in de plaats, welke volgens hen even goed is. Ik merkte duidelijk verschil tijdens het gamen en ben terug naar hun gestapt met de vraag of ze me niet gewoon een nVidia 9800 GT wilden terug geven. Deze werd niet meer bij hen verkocht en dus kon dit niet, een kleine opleg voor een 1 GB-versie van de kaart die ze wel nog verkochten vonden ze ook niet goed, ik moest of de ATI HD5670 nemen of wachten tot de nVidia 9800GT terug kwam van de reparatie (wat 5-8 weken kon duren). Ik koos dan maar voor de 9800GT, aangezien ik liever wat meer kwaliteit heb en dan maar enkele weken wat minder game (heb toen de klassiekers GTA III en Vice City nog eens uitgespeeld).

Na meer dan 2 maanden stuurde nVidia me uiteindelijk een 9800GTX+ terug, maar deze paste spijtig genoeg niet in mijn PC. Toen kon ik uiteraard niet anders dan de HD5670 aannemen en de grafische settings van mijn games wat lager zetten.

Wat je beter kon doen is weer terugsturen, want zulke ''grote'' bedrijven zijn toch vaak hersenloos en assosiaal bezig

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, de meeste bedrijven zijn na de verkoop ineens een stuk minder klantvriendelijk. Dat ze een andere kaart geven die slechter presteerd heb ik ook al vaker gehoord. Ik heb zelf ook al voorgesteld, wanneer mijn kaart niet meer te repareren is, om geld bij te leggen voor een nieuwe. Gewoon een 2e handse terugdrukken vind ik een beetje asociaal! Stuur je een lange mail met uitleg, krijg je 2 regeltjes terug met: nee, dit is waar je recht op hebt..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had een Saphhire HD5770 bij Alternate gekocht, maar deze deed het niet.

dus ik gevraagd of ik een nieuwe daarvoor in de plaats kon krijgen, geen probleem :)

Na een week kreeg ik een gloednieuwe Sapphire HD5770!

dat is pas service :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had een Saphhire HD5770 bij Alternate gekocht, maar deze deed het niet.

dus ik gevraagd of ik een nieuwe daarvoor in de plaats kon krijgen, geen probleem :)

Na een week kreeg ik een gloednieuwe Sapphire HD5770!

dat is pas service :dans:

Nou, ik heb ook wel eens zo'n service bij Azerty meegemaakt, maar daarbij gaat het om DoA (Death on arrival). Deze kunnen direct terug en worden anders afgehandeld. Daardoor kun je de twee garanties eigenlijk niet meteen vergelijken. Wanneer het om de fabrieksgarantie gaat over langere tijd, doet helaas bijna elk bedrijf moeilijk.

Probleem bij mij is ook dat de HD4870X2 lang niet meer leverbaar is. Wat vervolgens nergens op slaat is dat ze glashard zeggen: U heeft geen recht op een nieuwe kaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...