Jump to content

[NEW][€1200-1400] Game PC


Venzio

Recommended Posts

Hallo, ik wil een nieuwe PC mijn broer heeft ook een nieuwe sinds gister voor bijna €1300 en ik zoiets in die klasse.

Budget: €1200-€1400

Doel: Gaming

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: Kast

Besturingssysteem: Windows 7 Professional

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: n.v.p.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: zelf

Extra koeling (voor overklokken)?: Eventueel Crossfire

Wil een x6 core en die ook gericht is op toekomst die ik eventueel kan uitbouwen, 8GB ram moet er wel APB, ARMA II en Gta IV (etc.) op max. mee kunnen spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom eventueel crossfire en niet eventueel Nvidia? En je kan beter 1 goede kaart nemen ipv 2 iets mindere kaarten.

Omdat 1 redelijke kaart waar ik aan denk al rond de circa. 250/300€ zit en ik niet in een keer een kaart van 500€ ga kopen.

Ik ben niet echt thuis in dit gedeelte maar als je altijd wat betere ideetjes hebt, no problemo jullie zijn er beter in als mij haha.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom nou weer 8GB? :7

Ik zal straks in een edit op basis van de tweakers.net BBG een systeem plaatsen. Mag ik vragen wat de maximale resolutie is van je huidige scherm?

1920x1080 en die 8GB voor in de toekomst Hayte.

Bewerkt: door Venzio
Link to comment
Delen op andere websites

Sjongejonge, nog steeds bashers op 8gb, kijk zijn budget, daar past 8GB goed tussen :clown:

f53682bb5b13b546405f5eb798c1db8b.png

Voor een Windows licentie, zou ik niet bij Alternate pakken, voor een gekke reden kost ie daar 269 euro en verder op internet al te krijgen voor 110+ euro.

Ik heb daardoor extra 140 euro vrijgelaten zodat je daarvan nog je OS kan kopen(je moet wel 64bit pakken).

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo, ik wil een nieuwe PC mijn broer heeft ook een nieuwe sinds gister voor bijna €1300 en ik zoiets in die klasse.

Budget: €1200-€1400

Doel: Gaming

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: Kast

Besturingssysteem: Windows 7 Professional

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: n.v.p.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: zelf

Extra koeling (voor overklokken)?: Eventueel Crossfire

Wil een x6 core en die ook gericht is op toekomst die ik eventueel kan uitbouwen, 8GB ram moet er wel APB, ARMA II en Gta IV (etc.) op max. mee kunnen spelen.

Je wilt een bedrag neer tellen voor een computer die binnen nu en zeg een half jaar outdated is?

Als je perse een nieuwe pc wilt kopen tel dan in ieder geval maar 900 euro neer en spaar de rest lekker op.

Daarnaast waar voor wil jij uberhaupt een 6-core gebruiken? Ga je video bewerking doen? Ben je een grafisch ontwerper waar je Photoshop zodanig gebruikt dat je wel die rekenkracht nodig hebt?

8GB ram, schroef dit naar beneden naar 4 of 6.. 8GB gaat je zeker niet een snellere pc geven, de kit die hierboven word aangegeven is leuk, maar kies dan voor een 1600Mhz met een leukere timing.

Je wilt bovendien GTA IV op max spelen, wat zijn je huidige specs. Aangezien GTA IV gewoon een console port is en dusdanig problemen geeft dat zelfs de beste game pc nog niet eens alles op max aan kan.

Zou daarnaast ook eerder voor de Intel i7 2600k gaan aangezien deze een stuk sneller is dan de AMD.

@GolfG60,

Nog steeds bashers op 8GB, waarom zou jij 8 wielen onder je auto zetten als je genoeg aan 4 hebt?

Hij geeft aan te willen gamen, niet om te overclocken video's te bewerken of welk ander intensief software matig gebruik.

Link to comment
Delen op andere websites

8GB ram, schroef dit naar beneden naar 4 of 6.. 8GB gaat je zeker niet een snellere pc geven, de kit die hierboven word aangegeven is leuk, maar kies dan voor een 1600Mhz met een leukere timing.

@GolfG60,

Nog steeds bashers op 8GB, waarom zou jij 8 wielen onder je auto zetten als je genoeg aan 4 hebt?

Reden dat ik een 1333mhz kitje erbij zet, is simpelweg, AMD gaat atm met de AM3 maar tot 1333mhz ;)

Ik weet niet wat jij zou doen, maar als ik 1400 euro zou uitgeven aan een pc, dan heb ik iets wat liever te veel is of te snel, dan iets wat richting het randje gaat.

6GB is atm een mooi aantal voor werkgeheugen imo, 4GB kan er zeker nog mee door, maar imo wordt het een beetje mager, met de huidige games en ook het verbruik van Windows.

Sommige games vragen tegenwoordig al 3GB geheugen, meestal valt dit minder erg uit, denk zo rond de 2GB, nooit opgelet eigenlijk, maar dan komt Windows er nog bij, mijne verbruikt atm 1,5GB, dan zit je al aan de 3,5GB.

Maar ik weet zo niet wat de toekomst gaat brengen, misschien vragen ze over een jaar 4gb geheugen, en dan moet je alsnog 8GB gaan halen.

Daarnaast gaat 6GB in een AMD niet, ofja, het gaat wel, maar dan draai je geen dual channel, meeste Intels ook niet, tenzij eerste generatie i7's, rest gebruikt dual channel met 4 of 8 sloten.

Maar weet je wat fijn is aan 8GB, je weet dat je het nooit compleet gaat vullen, dat is juist het idee achter veel geheugen.

Het is toch ook fijn als je weet dat je auto 180 kan terwijl je maar 130 mag, mocht je het ooit nodig hebben, dan staat het voor je klaar, en dat vind ikzelf een fijn gevoel.

Link to comment
Delen op andere websites

8GB ram, schroef dit naar beneden naar 4 of 6.. 8GB gaat je zeker niet een snellere pc geven, de kit die hierboven word aangegeven is leuk, maar kies dan voor een 1600Mhz met een leukere timing.

@GolfG60,

Nog steeds bashers op 8GB, waarom zou jij 8 wielen onder je auto zetten als je genoeg aan 4 hebt?

Reden dat ik een 1333mhz kitje erbij zet, is simpelweg, AMD gaat atm met de AM3 maar tot 1333mhz ;)

Ik weet niet wat jij zou doen, maar als ik 1400 euro zou uitgeven aan een pc, dan heb ik iets wat liever te veel is of te snel, dan iets wat richting het randje gaat.

6GB is atm een mooi aantal voor werkgeheugen imo, 4GB kan er zeker nog mee door, maar imo wordt het een beetje mager, met de huidige games en ook het verbruik van Windows.

Sommige games vragen tegenwoordig al 3GB geheugen, meestal valt dit minder erg uit, denk zo rond de 2GB, nooit opgelet eigenlijk, maar dan komt Windows er nog bij, mijne verbruikt atm 1,5GB, dan zit je al aan de 3,5GB.

Maar ik weet zo niet wat de toekomst gaat brengen, misschien vragen ze over een jaar 4gb geheugen, en dan moet je alsnog 8GB gaan halen.

Daarnaast gaat 6GB in een AMD niet, ofja, het gaat wel, maar dan draai je geen dual channel, meeste Intels ook niet, tenzij eerste generatie i7's, rest gebruikt dual channel met 4 of 8 sloten.

Maar weet je wat fijn is aan 8GB, je weet dat je het nooit compleet gaat vullen, dat is juist het idee achter veel geheugen.

Het is toch ook fijn als je weet dat je auto 180 kan terwijl je maar 130 mag, mocht je het ooit nodig hebben, dan staat het voor je klaar, en dat vind ikzelf een fijn gevoel.

Dat een AM3 alleen maar tot 1333Mhz wil draaien is gewoon dom weg gelul.

Met de processor die jij hebt gekozen zijn genoeg topics te vinden op overclock.net hier een voorbeeld:

http://www.overclock.net/amd-memory/956197-will-phenom-ii-x6-1090t-work.html

Er word zelfs beweerd dat hij 2000Mhz pakt.

1400 euro uit geven aan een pc is leuk, maar is het totaal niet waard. Vooral niet met de opkomende Bulldozers en de nieuwe Ivy bridges. 900 euro is wel het gene wat je nog kunt uitgeven de rest gooi je gewoon weg.

Wat betreft het geheugen, ik heb Windows 7 Ultimate 64-bit met 4GB DDR-2 800Mhz (Ik upgrade men pc niet vanwege de nieuwe processors die gaan komen, vandaar de DDR2). En ik gebruik atm 1,8GB van het geheugen, wanneer ik Black Ops op start of Just Cause 2 of welk willekeurige game dan kom ik rond de 2,4 te zitten. Dan heb ik nog Steam, XFire en Teamspeak open staan. Nee die 8GB heb ik nog niet nodig tenzij ik wil gaan patsen.

Daarnaast is ook het feit dat te veel geheugen ook je pc niet sneller hoeft te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf speel veel Starcraft 2, en dan moet ik toch echt op gaan letten. Veel tabbladen van firefox + MSN (2x) + Skype + nog wat deamons + SC2 hebben mij al meerdere keren een error: Out of memory bezorgd. De tweede keer in een online match en ik kan je vertellen dat het best irritant is.

Ik zou dus ook voor 6 gaan, het is niet zo gek veel duurder en geeft meteen een stuk meer bewegingsruimte. Waar ik 4 GB bijna niet volkrijg, krijg ik 6 GB helemaal niet vol. Dus een stukje relaxter.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...