-TonyStark- Geplaatst: 23 mei 2011 Rapport Geplaatst: 23 mei 2011 (bewerkt) Hallo Na jaren een tevreden gebruiker te zijn van een bekabelde verbinding met het internet. Zou ik nu toch wel willen overstappen op een draadloos. Om de volgende redenen -Ik wil ook met andere apparaten op het internet surfen. -En we hebben een laptop gekocht. Nu weet ik juist helemaal niks van routers, dus zou ik graag wat meer informatie willen over waar je bv moet naar gaan kijken voor een grote snelheid en stabiele verbinding. Hoge snelheid is een must. En is er ook een limiet ,voor het aantal apparaten om te verbinden? En is 40 euro iets wat aan de lage kant voor mijn eisen? Zou graag antwoord willen op mijn vragen,en graag een goede router. Heb trouwens zelf gekeken,maar het zijn er zoveel en ze zien er allemaal anders uit dat ik eventjes in de war was. En ik download nu bestanden met meer dan 3.0mb/s , gaat die lager zijn als ik een draadloos netwerk aanschaf? Groetjes Bewerkt: 23 mei 2011 door tonystarkiv Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 23 mei 2011 Rapport Geplaatst: 23 mei 2011 Met hoeveel apparaten wil je op die router? (er is vaak wel een limit, maar dat verschild per router) En moet er veel tegelijkertijd worden gedownload? Wordt er zowiezo veel gedownload? Worden er bankzaken via internet geregeld? Zo ja, is het niet verstanding om op draadloos over te stappen. Het is namelijk heel makkelijk om een draadloze router te hacken. Daardoor kunnen ook makkelijk bankgevens worden gestolen.... Reageren
-TonyStark- Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 23 mei 2011 Met hoeveel apparaten wil je op die router? (er is vaak wel een limit, maar dat verschild per router) En moet er veel tegelijkertijd worden gedownload? Wordt er zowiezo veel gedownload? Worden er bankzaken via internet geregeld? Zo ja, is het niet verstanding om op draadloos over te stappen. Het is namelijk heel makkelijk om een draadloze router te hacken. Daardoor kunnen ook makkelijk bankgevens worden gestolen.... Minimum 3 apparaten tegelijk. Er moet niet vaak of zelfs nooit tegelijkertijd gedownload worden. Integenstelling dat er nooit tegelijkertijd word gedownload, haal ik zelf wel veel af. Bankzaken worden niet vaak en zelfs nog nooit gedaan via een draadloos netwerk. Dankjewel voor de hulp. Reageren
Jacky-2007 Geplaatst: 23 mei 2011 Rapport Geplaatst: 23 mei 2011 Welke provider heb je als ik vragen mag? Want ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld al erg lang bij dezelfde zit, en daarom nog een modem hebt staan.. Van KPN weet ik bijvoorbeeld dat ze kosteloos je oude modem komen vervangen voor een nieuwe modem/router in één wanneer je aangeeft last te hebben van de beperkingen. Ik kan me voorstellen dat er meer internetproviders zijn die kunnen voorzien in een router, dan hoef je deze niet zelf aan te schaffen. Reageren
Big Boss Geplaatst: 23 mei 2011 Rapport Geplaatst: 23 mei 2011 Worden er bankzaken via internet geregeld? Zo ja, is het niet verstanding om op draadloos over te stappen. Het is namelijk heel makkelijk om een draadloze router te hacken. Daardoor kunnen ook makkelijk bankgevens worden gestolen.... Hahaha, wie heeft je dat nu weer wijsgemaakt? Tenzij je je router onbeveiligd laat, wordt alle data over een beveiligde verbinding verzonden tussen het apparaat en de router. Een router fungeert eigenlijk alleen als tussenliggend aparaat tussen twee netwerken. In theorie zou je een router kunnen kopen met slechts 1 poort voor ethernet en er dan een switch of een hub achter hangen. De meeste routers hebben tegenwoordig wel een soort switch/hub functie ingebouwd. Reageren
-TonyStark- Geplaatst: 24 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 24 mei 2011 Welke provider heb je als ik vragen mag? Want ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld al erg lang bij dezelfde zit, en daarom nog een modem hebt staan.. Van KPN weet ik bijvoorbeeld dat ze kosteloos je oude modem komen vervangen voor een nieuwe modem/router in één wanneer je aangeeft last te hebben van de beperkingen. Ik kan me voorstellen dat er meer internetproviders zijn die kunnen voorzien in een router, dan hoef je deze niet zelf aan te schaffen. Ik woon in België, en ik heb telenet. Worden er bankzaken via internet geregeld? Zo ja, is het niet verstanding om op draadloos over te stappen. Het is namelijk heel makkelijk om een draadloze router te hacken. Daardoor kunnen ook makkelijk bankgevens worden gestolen.... Hahaha, wie heeft je dat nu weer wijsgemaakt? Tenzij je je router onbeveiligd laat, wordt alle data over een beveiligde verbinding verzonden tussen het apparaat en de router. Een router fungeert eigenlijk alleen als tussenliggend aparaat tussen twee netwerken. In theorie zou je een router kunnen kopen met slechts 1 poort voor ethernet en er dan een switch of een hub achter hangen. De meeste routers hebben tegenwoordig wel een soort switch/hub functie ingebouwd. Dus is het niet waar van de beveiliging? Reageren
Big Boss Geplaatst: 24 mei 2011 Rapport Geplaatst: 24 mei 2011 Je kan prima via je draadloze netwerkje je persoonlijke zaken regelen, tenzij je zo paranoïde bent dat je denkt dat er continue iemand met z'n laptop voor je deur probeert je verkeer af te snoepen. WPA encryptie zorgt zelf voor de beveiliging van het netwerk. Reageren
-TonyStark- Geplaatst: 24 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 24 mei 2011 Je kan prima via je draadloze netwerkje je persoonlijke zaken regelen, tenzij je zo paranoïde bent dat je denkt dat er continue iemand met z'n laptop voor je deur probeert je verkeer af te snoepen. WPA encryptie zorgt zelf voor de beveiliging van het netwerk. Bedankt voor de informatie. Reageren
kelwin Geplaatst: 24 mei 2011 Rapport Geplaatst: 24 mei 2011 Of WEP encryptie, maar deze vind je nog op oudere routers of op routers waarbij je de instellingen kan veranderen. Er zijn meer apparaten compatibel met WEP maar WPA is veiliger. Reageren
Sjorszzz Geplaatst: 24 mei 2011 Rapport Geplaatst: 24 mei 2011 Je kan prima via je draadloze netwerkje je persoonlijke zaken regelen, tenzij je zo paranoïde bent dat je denkt dat er continue iemand met z'n laptop voor je deur probeert je verkeer af te snoepen. WPA encryptie zorgt zelf voor de beveiliging van het netwerk. Zelfs WPA2 PSK is prima te hacken hoor. Het kost alleen maar wat meer tijd maar het blijft nog altijd prima te doen Ik ben het met je eens dat de kans klein is dat iemand de hele tijd voor je deur gaat staan met een mooi laptoppie om je netwerk te hacken Maar het blijft een mogelijk feit dus noem ik het maar ff op.... Daarnaast is een router wel alleen maar een tussenliggend apparaat, maar door in het netwerk in te breken is het wel zo dat het al een stuk makkelijker is om vandaaruit in iemands PC te komen die ook met het zelfde netwerk is verbonden Reageren
-TonyStark- Geplaatst: 27 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 27 mei 2011 Dus dat is veilig ? Reageren
Thundercover Geplaatst: 27 mei 2011 Rapport Geplaatst: 27 mei 2011 Zolang de draadloze verbinding is beveiligd (met WPA) en de bank gebruik maakt van een https-verbinding (is wel standaard inmiddels), is het veilig genoeg om je bankzaken via een draadloze verbinding te regelen. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 27 mei 2011 Rapport Geplaatst: 27 mei 2011 Je kan prima via je draadloze netwerkje je persoonlijke zaken regelen, tenzij je zo paranoïde bent dat je denkt dat er continue iemand met z'n laptop voor je deur probeert je verkeer af te snoepen. WPA encryptie zorgt zelf voor de beveiliging van het netwerk. Zelfs WPA2 PSK is prima te hacken hoor. Het kost alleen maar wat meer tijd maar het blijft nog altijd prima te doen Ik ben het met je eens dat de kans klein is dat iemand de hele tijd voor je deur gaat staan met een mooi laptoppie om je netwerk te hacken Maar het blijft een mogelijk feit dus noem ik het maar ff op.... Daarnaast is een router wel alleen maar een tussenliggend apparaat, maar door in het netwerk in te breken is het wel zo dat het al een stuk makkelijker is om vandaaruit in iemands PC te komen die ook met het zelfde netwerk is verbonden Dan nog wordt je data gecodeerd, dan moeten ze dat opvangen en hopen dat je login en password net voorbij komen. En dan nog moeten ze achter je TAN code komen. Je wachtwoord wordt zelfs op je pc al geencrypt, dus dat moeten ze die ook nog eens decrypten. Ik weet dat het mogelijk is, maar het wordt zo verdomde moeilijk om dan geld te jatten dat je kan zeggen dat t niet meer gaat lukken. Reageren
-TonyStark- Geplaatst: 29 mei 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 29 mei 2011 En is mijn budget genoeg voor een goede router? Reageren
-TonyStark- Geplaatst: 25 juni 2011 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juni 2011 (bewerkt) Heb er net eentje gekocht,een Linksys E1000 router. Maar ik heb nu een vraag mijn router heeft 4 plaatsjes voor een kabel in te steken, nu is het beter als ik mijn vaste PC gewoon via de kabel verbind om een hogere snelheid te halen of is de snelheid hetzelfde? Heb er ook zo een internetkabeltje bijgekregen. Of een betere vraag voor wat dienen die plaatsen eigenlijk? Bewerkt: 25 juni 2011 door -TonyStark- Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.