Jump to content

Paar vraagjes over XP herinstalleren


viccie211

Recommended Posts

Ik heb een jaar of twee geleden een computer van een vriend gehad omdat hij een nieuwe kocht, hij had die computer bij een bedrijf vandaan gekregen.

Deze computer werkte goed, kon niet veel games aan, maar toch ik was er blij mee.

Nu wordt ie de laatste tijd steeds trager en ik dacht dat het slim was om Windows er is opnieuw op te zetten.

Ik heb alleen een paar vraagjes want ik wil wel een werkende computer overhouden.

  1. Welke code heb ik nodig bij het installeren, die op de microsoft sticker staat of die ik zie als ik rechts klik in deze computer en dan eigenschappen kies?
  2. Ik weet nu niet of er een legale of illegale windows op staat, maar we hebben nog een CD van XP Home Edition liggen, op de microsoft sticker staat dat het een product-key voor Professional is. Als ik die code nodig heb, kan ik daar dan ook Home Edition mee installeren?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

viccie211

Link to comment
Delen op andere websites

Als jij een legale versie van Windows hebt dan zou er ergens op je computerkast een sticker moeten zitten met daarop een serial key om je windows versie te activeren als je hem opnieuw installeert.

Link to comment
Delen op andere websites

Grrr..

De Windows die nu op de computer staat is een OEM versie. De serial is ook OEM en niet compatibel met Retail versies. Als je je Windows opnieuw wilt gaan installeren met een externe CD die in de winkel is gekocht, moet je de serial code gebruiken die op het doosje van de CD staat. Als je Windows opnieuw installeert van een disk die bij de computer is geleverd, moet je de code op de kast gebruiken. De code die op de kast staat is overgens NIET compatibel met andere merken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Lowl? Ik heb serieus een keer op mijn PB OEM PC, een Windows XP Home Edition geleverd door Compaq, met de Windows XP Home Edition Key die op mijn PC kast stond geinstalleerd. Werkte gewoon. Maar ik zou het gewoon proberen, hij vraagt altijd eerst de serial als die die vraagt voordat er veranderingen aan je PC worden gemaakt, dus daar kan niks mee fout gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...