Jump to content

File Sharing over internet.


Advancegta

Recommended Posts

Hallo GTAforumer's,

Ik wil graag een file server inrichten waarbij het de bedoeling is dat ik overal via internet bij mijn bestanden kan. Ik wil hiervoor Ubuntu gebruiken. Ik kom er echter niet helemaal aan uit, ik heb OpenVPN geprobeerd, OpenSSH. Met OpenSSh heb ik een videotutorial gevolgd,

, maar op het moment dat ik met filezilla wil gaan verbinden werkt dit niet! Heeft iemand een idee hoe ik dit heel simpel op kan zetten of andere tips?
Link to comment
Delen op andere websites

Wat voor gevoelige informatie wil je gaan verplaatsen, dat je denkt dat een hacker de moeite gaat nemen om je hele systeem af te luisteren?

Maargoed, het kan ook via SFTP, via winSCP. Maar ikzelf ben nooit zo weg van "handige tooltjes" geef mij maar een commandline.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou zeggen installeer Apache, maak een inlog-pagina met PHP welke een wachtwoord haalt uit een database of ergens anders vandaan. Plaats een map "Files" waar je daarna terecht komt.

Klaar :) Wel zorgen dat je weet welk IP-adres je server dan heeft. Of anders installeer je "My php File Manager" of iets anders welke je op je zojuist gebouwde Apache-server zet. Of je neemt een NAS en linkt die aan je netwerk, geeft hem een eigen IP-adres en je bent klaar :) Wachtwoord erop zetten. Done

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan ook LogMeIn installeren. Dan kan je automatisch aan al je bestanden vanaf eender welke locatie via een webinterface. Je kan bovendien ook je PC gebruiken vanop afstand. Het enige nadeel is dat de PC daarvoor moet aan staan, maar dat moet ook als je een file server wilt inrichten. LogMeIn werkt voorlopig wel enkel op Windows en OSX.

Link to comment
Delen op andere websites

Oke ik heb nu OpenSSH werkend. Ik kan hiermee verbinden met het programma Putty op Windows. Ik krijg dat een soort terminalscherm te zien waar ik opdrachten kan invoeren. WinSCp werkt ook dan kan ik de bestanden benaderen

Er is alleen een groot probleem. Ik kan er alleen mee verbinden op de pc waar de virtualbox dan op draait. Het is een lokaal ip adres geloof ik , 192,168. xxx , maar dat zorgt er dus voor dat alleen die pc zelf het doet, maar eigenlijk zouden alle pc's in het netwerkt het dan toch moeten doen? Want op een andere pc kan ik er dan niet mee verbinden!

Bewerkt: door Advancegta
Link to comment
Delen op andere websites

Het draait in een virtual box? Ja, dan kun je vragen om problemen. Controleer eens of de juiste poorten van jou firewall (dus niet die van de virtual box) open staan. Voor SSH is dat poort 22.

Link to comment
Delen op andere websites

Het draait in een virtual box? Ja, dan kun je vragen om problemen. Controleer eens of de juiste poorten van jou firewall (dus niet die van de virtual box) open staan. Voor SSH is dat poort 22.

Ja ik had de firewall er ook wel voor uitgezet. En ook de antivirus.. Heb helaas niet de mogelijkheid om het nu gewoon te installeren. Maar als je hem gewoon als main OS installeert dan krijgt hij toch nog steeds een ip als 192.168 ipv mijn echte ip?

Link to comment
Delen op andere websites

Jouw router heeft het echte IP, je kan de server zo configureren dat hij naar zekere poorten gaat luisteren dan is het jouIP:poort. Het interne IP is de naamgeving binnen het netwerk dat verborgen zit achter de router: Alle PCs in jou huis hebben het zelfde IP op het internet: dat van je router, en als ze met elkaar praten gebruiken ze de interne IPs.

Hoe dan ook: als je vanuit een pc in jou netwerk die server wilt benaderen komt die informatie eerst jou computer binnen en vanaf daar moet het op de een of andere manier worden geforward jou virtualbox in. Dat is de theorie, aan jou de eer het antwoord bij elkaar te googlen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ehm zo te horen is dit een simpel gevalletje voor Dropbox :D , Het is gratis en je kan overal bij je bestanden op elk os (Windows/Lunix/Mac OSX) zelfs op je android of iphone...

www.dropbox.com ,ikzelf gebruik het altijd , gewoon omdat het handig en snel is. Je kan documenten en mappen ook sharen met je vrienden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ehm zo te horen is dit een simpel gevalletje voor Dropbox :D , Het is gratis en je kan overal bij je bestanden op elk os (Windows/Lunix/Mac OSX) zelfs op je android of iphone...

www.dropbox.com ,ikzelf gebruik het altijd , gewoon omdat het handig en snel is. Je kan documenten en mappen ook sharen met je vrienden.

Ja, maar dit is Max 2 GB. En de servers van Dropbox zelf zitten ertussen, wat het een beetje ieritant kan maken..

Maarja, kan idd gewoon handig zijn voor documenten, fotos etc.

Bewerkt: door Maikle
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...