Jump to content

iPod/iPhone


Visser23

Recommended Posts

Beste mensjes,

Ik sta voor een lastige keuze. Een iPod of een iPhone. Voor zover ik weet kan je alleen maar bellen en sms'en met de iPhone en de rest is hetzelfde als de iPod? Is er bij de iPod en de iPhone een abonnement nodig? Welke keuze is het beste en waarom? Zijn er ook handige bundels of accessoires die er bij moeten?

Ik sms maximaal 200 berichten per maand ofzo. Bel niet zo veel. Internet is wel benodigd.

Alvast bedankt!

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 44
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Visser23

    10

  • Sentasi

    7

  • Bassieboy35

    7

  • GolfG60

    5

Ik kan je alvast vertellen dat je geen abonnement nodig hebt bij de iPod. Zoals je zelf al aangeeft, is de iPhone ongeveer hetzelfde als de iPod, alleen kun je met de iPhone bellen, wat met de iPod niet kan (uitgezonderd: videobellen (FaceTime)). Eigenlijk kan ik je weinig vertellen wat de best keuze is. Persoonlijk zou ik liever een iPhone willen, maar dat ligt hem meer aan het bedrag wat je dan bij een abonnement per maand moet betalen.

Ik zou eigenlijk, als je graag wilt bellen/sms'en/internetten gewoon een iPhone pakken. Internet heb je natuurlijk ook op de iPod, maar dat is via Wi-Fi.

Of vergelijk beide apparaten anders eens met elkaar, qua functionaliteit. Want er zitten namelijk nog wel meer functies in een iPhone die een iPod niet heeft, alleen kan ik ze zo niet 1, 2, 3 opnoemen. :puh:

En over je vraag over eventueel benodigde accessoires: dat ligt meer aan de vraag wat je als extra's wilt; wil je je iPhone/iPod bescherd hebben? Dan moet je een hoesje/case kopen. Wil je betere oortjes? Dan moet je betere oortjes kopen. En zo kun je dat bij alles doen. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Het is maar net wat je wilt. Een iPod en een mobieltje en géén internet overal, of een iPhone met internet overal. Dat laatste is makkelijker, maar veel duurder. Al moet ik wel zeggen dat ik nou echt totaal niet zonder internet meer kan op mijn Android telefoontje, ik zou in jouw geval toch aanraden een iPod te halen.

Link to comment
Delen op andere websites

Aha, dus je hebt met een iPod niet overal internet? Blegh..

Dan wordt het dus waarschijnlijk een iPhone. Weet iemand een leuk abonnementje waarmee ik onbeperkt internet heb en ongeveer 200 sms'jes? :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben ook een voorstander van een Ipod ben er erg tevreden mee. Maar er is ook een app waarmee je pingchat installeert en dat is ongeveer hetzelfde als msn wat je weer kan zien als sms. De ipod beschikt ook over 'Facetime' dit is een programma waarmee je elkaar ziet en met elkaar kunt praten eigenlijk nog beter als bellen. En je zei het zelf al de Ipod is ongeveer hetzelfde als de Iphone en de Iphone is een stuk duurder waarmee je wel bakken geld voor betaald voor dingen die je eigenlijk ook met ipod kunt alhoewel je niet altijd internet hebt op alle locaties dat is een nadeel maar op de meeste plekken wel. Ik zou wel voor een Ipod gaan. Over die Assocoires het is wel handig om een oplaad stekker te kopen zodat je hem ook via het stopcontact kan opladen ik moet er wel bijzeggen dit maakt de ipod een stuk duurder ik heb hem namelijk gekocht voor 40 euro. Alleen het is wel een beetje jammer/dom dat je niet iets eerder had gekocht nu had je had namelijk 40-80 euro uit me hoofd kunnen besparen bij de actie van de mediamarkt maar de bcc gaat daar altijd in mee en die heeft 2 jaar garantie in plaats van 1 jaar bij de media markt.

Link to comment
Delen op andere websites

Geen dank hoor nou eigenlijk wat je kan downloaden voor de Iphone is altijd voor de Ipod of andersom dus het kan maar het is gewoon een app die in de appstore gratis downloadbaar is maar je hebt ook wel msn, hyves en twitter eigenlijk alles zelf zou ik wel willen dat er een gtaforum app komt :puh: (a)

Link to comment
Delen op andere websites

De iPhone 4 heeft ook gewoon Facetime. Om te kunnen pingen zijn meerdere (gratis) apps te verkrijgen, waaronder pingchat. WhatsApp is enkel voor de iPhone.

Mocht je een iPhone willen, kun je het best nog even wachten. Waarschijnlijk zal in de zomer (zoals altijd) een nieuwe iPhone aangekondigd/uitgebracht worden, en zal de prijs van een iPhone 4 wat zakken. Die is nog altijd vrij prijzig i.c.m een abonnement. Reken maar op een goede 40 euro per maand en nog iets van een 80 euro voor het toestel zelf. (16GB) Los toestel ligt op zo'n 600 euro voor de 16GB.

Voor de precieze kosten daarvoor kun je het beste even kijken op de sites van de verschillende aanbieders, of een winkel binnenstappen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ahh oké, maar WhatApp is toch 79 ofzo? Wat houdt dat in dan?

En daarnaast wil ik sowieso een 32GB. :) Ik zal binnenkort wel even in winkel instappen inderdaad. Bedankt voor de reacties in ieder geval. Voor nog meer nuttige reacties, post gerust!

Link to comment
Delen op andere websites

iPhone is wel enorm overpriced hé Visser..iPod 32 GB + 500 euro = iPhone 32 GB.

En wat kan de iPhone meer dan de iPod? Niet zoveel..Bellen, smsen, betere fotokwaliteit(5 MP, de filmfunctie is hetzelfde), GPS, mobiel internet als je dokt,..? Trouwens, nu moet je GEEN iPhone 4 kopen, in september komt de iPhone 5 al uit..:puh:

Mag ik uit persoonlijke interesse vragen hoe jij aan 800 euro komt? Het is en blijft een gsm hoor! :puh: Met de iPod kan je bijna evenveel dan de iPhone en het scheelt je enorm veel geld hoor! Denk er nog eens goed over na Visser, het scheelt 500 euro!! Trouwens, als je dan toch voor een iPod zou gaan, koop dan de 64 GB versie. Dan kan je er lekker veel filmpjes op pleuren. Ik heb een 32 GB iPod Touch en bij nader inzien moet ik toegeven dat 32 GB best krap is als je er veel filmpjes op wilt plaatsen. :puh:

Wat heb je nodig wanneer je een iPod/iPhone koopt?

- Bescherming voor de achterkant is zowat verplicht, anders is je achterkant helemaal bekrast na een paar weken.

- Het scherm is echt enorm sterk, ik heb hier geen bescherming opzitten en ik heb nog geen enkel krasje(scherm iPod Touch 4G = scherm iPhone 4).

- Oortjes, de iPod oortjes vallen er bij mij steeds uit en om eerlijk te zijn is de kwaliteit van het geluid niet echt denderend.

- Als je voor een iPod gaat, heb je natuurlijk geld over(je kan je immers een iPhone permiteren). Hint hint:

http://store.apple.c...zc&s=topSellers

Deze oortjes zijn echt ENORM kwalitatief voor deze prijs. Oortjes met 2 drivers voor 80 euro is zowat niks.

- Een iTunes kaartje van 15 euro om wat leuke apps te kopen. Ik beveel je Goodplayer aan. Hiermee kun je ALLE video's afspelen(ze mogen alleen geen te grote resolutie hebben, 1280 x 800 is dus te groot). Dan hoef je nooit te converteren. Deze video's plaats je op je iPod/iPhone door naar iTunes te gaan, je iPod/iPhone te selecteren en dan naar 'Apps' en dan naar beneden scrollen. Je selecteert de app 'Goodplayer' en dan kan je die bestanden naar je iPod/iPhone zetten. Deze applacation kost 2 euro 39 cent, maar hij is het echt waard! Ondertiteling enzo kan er perfect bij(getest met srt files).

Denk er nog eens goed over na! ;)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Het is maar net wat je wilt. Een iPod en een mobieltje en géén internet overal, of een iPhone met internet overal. Dat laatste is makkelijker, maar veel duurder. Al moet ik wel zeggen dat ik nou echt totaal niet zonder internet meer kan op mijn Android telefoontje, ik zou in jouw geval toch aanraden een iPod te halen.

Je kan op je iPod wel overal internet hebben, maar dan moet je een mobiel hebben die internet kan sharen en natuurlijk een internet abbo, anders gaat het niet idd.

De iPhone 4 heeft ook gewoon Facetime. Om te kunnen pingen zijn meerdere (gratis) apps te verkrijgen, waaronder pingchat. WhatsApp is enkel voor de iPhone.

Whatsapp is niet enkel voor de iPhone, het is ook voor Blackberry's en Andriod telefoons.

Megapilot, ik weet niet of je het door hebt, maar het zou logisch zijn dat ie een abonnement pakt met een iPhone.

Op Telfort even gauw gekeken, betaal je net geen 50 euro per maand, waarvan de eerste 9 maanden 50% korting, en voor de iPhone moet je nog 160 euro betalen.

Hij wilt mobiel internet, vaak moet je dan sowieso een abonnement afsluiten, dus aan een abbo vastzitten is sowieso erg groot.

Link to comment
Delen op andere websites

iPhone is wel enorm overpriced hé Visser..iPod 32 GB + 500 euro = iPhone 32 GB.

En wat kan de iPhone meer dan de iPod? Niet zoveel..Bellen, smsen, betere fotokwaliteit(5 MP, de filmfunctie is hetzelfde), GPS, mobiel internet als je dokt,..? Trouwens, nu moet je GEEN iPhone 4 kopen, in september komt de iPhone 5 al uit..:puh:

Mag ik uit persoonlijke interesse vragen hoe jij aan 800 euro komt? Het is en blijft een gsm hoor! :puh: Met de iPod kan je bijna evenveel dan de iPhone en het scheelt je enorm veel geld hoor! Denk er nog eens goed over na Visser, het scheelt 500 euro!! Trouwens, als je dan toch voor een iPod zou gaan, koop dan de 64 GB versie. Dan kan je er lekker veel filmpjes op pleuren. Ik heb een 32 GB iPod Touch en bij nader inzien moet ik toegeven dat 32 GB best krap is als je er veel filmpjes op wilt plaatsen. :puh:

Wat heb je nodig wanneer je een iPod/iPhone koopt?

- Bescherming voor de achterkant is zowat verplicht, anders is je achterkant helemaal bekrast na een paar weken.

- Het scherm is echt enorm sterk, ik heb hier geen bescherming opzitten en ik heb nog geen enkel krasje(scherm iPod Touch 4G = scherm iPhone 4).

- Oortjes, de iPod oortjes vallen er bij mij steeds uit en om eerlijk te zijn is de kwaliteit van het geluid niet echt denderend.

- Als je voor een iPod gaat, heb je natuurlijk geld over(je kan je immers een iPhone permiteren). Hint hint:

http://store.apple.c...zc&s=topSellers

Deze oortjes zijn echt ENORM kwalitatief voor deze prijs. Oortjes met 2 drivers voor 80 euro is zowat niks.

- Een iTunes kaartje van 15 euro om wat leuke apps te kopen. Ik beveel je Goodplayer aan. Hiermee kun je ALLE video's afspelen(ze mogen alleen geen te grote resolutie hebben, 1280 x 800 is dus te groot). Dan hoef je nooit te converteren. Deze video's plaats je op je iPod/iPhone door naar iTunes te gaan, je iPod/iPhone te selecteren en dan naar 'Apps' en dan naar beneden scrollen. Je selecteert de app 'Goodplayer' en dan kan je die bestanden naar je iPod/iPhone zetten. Deze applacation kost 2 euro 39 cent, maar hij is het echt waard! Ondertiteling enzo kan er perfect bij(getest met srt files).

Denk er nog eens goed over na! ;)

Visser23 geeft aan een abonnement te willen nemen, dus dan betaal je een heel stuk minder. Natuurlijk betaal je wel weer veel geld per maand, maar dat is weer afhankelijk van de bundel die je neemt.

De camera van de iPod Touch 4G heeft dezelfde kwaliteit als de iPhone 4. Het enigste verschil is dat er HDR functie op zit en een flitser. Voor de rest is het aantal mpx hetzelfde.

De volgende iPhone komt pas uit ergens eind 2011 (bron: iPhoneclub).

Een iPhone is nog altijd kwalitief beter, dat wel. Dus ik zou gewoon voor die keuze gaan, wil je bellen, sms'en en/of internetten.

EDIT: GolfG60 was me voor (omtrent eerste opmerking). :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil sowieso een abonnement inderdaad. Daarnaast betalen mijn ouders het, dus who cares? :puh: Daarnaast is Goodplayer toch niet nodig? Film downloaden op PC, op Ipod/iPhone zetten? 64GB is voor mij echt teveel hoor, zoveel gebruik ik echt nooit :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ahh oké, maar WhatApp is toch 79 ofzo? Wat houdt dat in dan?

En daarnaast wil ik sowieso een 32GB. :) Ik zal binnenkort wel even in winkel instappen inderdaad. Bedankt voor de reacties in ieder geval. Voor nog meer nuttige reacties, post gerust!

Weet niet, wat bedoel je daar precies mee?

Overigens noemde ik de 16GB even als voorbeeld, omdat ik daar toevallig vandaag wat prijzen van gezien had. :puh:

Whatsapp is niet enkel voor de iPhone, het is ook voor Blackberry's en Andriod telefoons.

I know, en ook voor Nokia's. Maar daar ging het even niet om. :puh: Ik bedoelde het even puur tussen iPhone en iPod.

Link to comment
Delen op andere websites

@Visser23:

Goodplayer lijkt me inderdaad ook niet nodig, want een iPhone/iPod ondersteunt de 'normale' bestandsformaten. Dus formaten als AVI/WMA weet ik veel wat er nog meer van zulke formaten zijn. :puh:

64GB is sowieso ook veel, ja. 32GB lijkt me inderdaad persoonlijk beter. ;)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...