Jump to content

Data uit MySQL datbase op bijv. forum laten zien

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb al een tijdje met een paar andere lui een MTA raceserver die goed loopt. Er staat een resource met scripts op die de stats van mensen bijhoudt: hoeveel maps ze gewonnen hebben, hoeveel keer ze dood zijn gegaan, hoe lang ze hebben gespeeld etcetera, een heel rijtje data wordt per speleraccount bijgehouden.

Bij die server zit ook een forum en het hele boeltje staat bij elkaar op een VPS. Nu is het zo dat de accountdata in een MySQL database wordt opgeslagen en, aangezien het forum dus op dezelfde VPS staat als de server en we daar dus toegang tot hebben, willen we op een of andere manier data uit die database op de forum-profielpagina's laten zien.

Het idee is dat je bij je profielinformatie bij twee vakjes je ingame accountnaam en wachtwoord invult en, als die correct zijn, is je forum-account gelinkt aan je server-account en wordt de data van de MySQL database getrokken en op je profielpagina gezet, eventueel enkele stats onder je avatar in topics.

Ik heb hier zelf totaal geen verstand van, maar een paar mensen die bij ons op de community rondlopen wel enigszins.

Mijn vraag dus: hoe kunnen we dat het beste gaan aanpakken?

Geplaatst:

Plaats dit op de plek waar je het wilt hebben (met een paar aanpassingen zoals de tabel enzovoort):

$speler = mysql_query("SELECT dies FROM playertabel WHERE id = ".id);
$fetch  = mysql_fetch_assoc($speler);

echo 'Dies: '.$fetch['dies'];

En dan als je bijvoorbeeld het aantal wins wilt weergeven zet je dat achter dies in de query, en $fetch['wins'].

Succes! :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...