Jump to content

asrock 760gm-gs3


kelwin

Recommended Posts

Hallo,

Ik had een tijdje geleden gezien dat je een extra core kan unlocken met sommige Asrock moederborden.

Deze techniek heet Asrock UCC (unlock cpu core)

mijn vraag is, kan dit met een AMD Phenom ii x2 550 black edition en met als moederbord een Asrock 760gm-gs3?

bij voorbaat dank,

Kelwin

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb die processor en het is mij gelukt te unlocken (overigens niet met dat mobo) en ik heb het geluk gehad nu 4 stabiele kernen te hebben. Dat ik dat heb betekend niet dat jij het ook automatisch heb, dus wat ik je aanraadt is het volgende:

Download Prime95, zet daarna UCC aan en zodra je in Windows bent start je Prime95 (gewoon op de standaardinstellingen laten stressen) en laat deze minimaal 10 uur lopen (24 uur is ideaal, 10 uur is minimum). Als je na 10+ uur geen fouten of crashes hebt gehad heb je een stabiele quadcore. Overigens ben je de garantie op je CPU kwijt na de unlock.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus met een Asrock 760gm-gs3 kan je geen core unlocken?

Het kan nogwel een tijdje duren, want ik wil een pc met een phenom ii x2 550 en een Asrock 760gm-gs3.

En wat is eigenlijk beter? een athlon ii x4 of een phenom ii x2?

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

Jawel,dat kan dus wel. Het unlocken lukt, het ligt aan de CPU of de zaak ook stabiel blijft. Daarvoor meot je 10+ uur Prime95 draaien.

En welke CPU beter is hangt af van welk programma je draait. Is dat progje multithreaded en kan deze omdagaan emt 4 keren, dan is de athlon beter, anders de phenom.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, Dus als ik gta iv wil spelen en Call of duty black ops, dan is de phenom ii x2 550 beter?

GTA IV heeft Quadcore ondersteuning, voor de rest weet ik de specs van de CPU's niet, maar als je wilt multitasken zou ik voor de quadcore gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet natuurlijk ook een ''T'' achterop het serienummer hebben staan: bijvoorbeeld amd phenom ii x2 550 T als het goed is.

Ook moet je zorgen dat je processor voldoende voltages heeft en of je een geschikte processor koeler hebt natuurlijk,

anders verbrandt je de boel.

Link to comment
Delen op andere websites

Eehm, nee. Phenom IItjes hebben nooit een T achter hun nummer staan. De rest slaat wel aardig ergens op, maar de meeste mobo's zijn beveiligd dat ze uitvallen voor ze doorbranden.

@tonystark haha, inderdaad. Scherp!

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Eehm, nee. Phenom IItjes hebben nooit een T achter hun nummer staan. De rest slaat wel aardig ergens op, maar de meeste mobo's zijn beveiligd dat ze doorbranden voor ze uitvallen.

dat ze uitvallen voordat ze doorbranden

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...