Jump to content

GTA IV op PC doet vreemd bij starten nieuwe game


Vinhelper

Recommended Posts

Ik maak dit topic aan omdat ik gisteren een vreemd probleem ontdekte in GTA IV.

Ik wilde een nieuwe game starten, en het viel mij al op dat het beeld hevig aan het schudden was. Ik had het echter eerst niet zo in de gaten, het leek normaal. Totdat ik de controle over mijn auto kreeg, want de acceleratietoets leek vast te zitten omdat de auto zichzelf vol aan rechtdoor begon te rijden om met een knal tegen het muurtje aan te botsen.

Ik had echter het toetsenbord niet aangeraakt, en voor zover ik weet is er niets mee mis. Ook als ik Nico liet uitstappen, was alles normaal, terwijl de rechtdoor-loop-toets dezelfde control is als de acceleratietoets.

Ik heb een filmpje gemaakt om te laten zien wat ik bedoel:

In het begin heb ik de muis op de spatiebalk liggen om de handrem vast te houden terwijl ik even mijn camera erbij aan het zoeken was. Op den duur knalt een auto altijd ergens tegenaan en kon ik hem niet meer achteruit krijgen.

Toen ik vervolgens een savegame opstartte waarbij ik de verhaallijn bijna mee voltooid heb, leek het probleem zich niet voor te doen, echter na een tijdje ineens wel.

Toen heb ik het spel opnieuw opgestart, en daarna heb ik het probleem niet meer gezien.

Dus mochten andere mensen dit ook hebben, de oplossing is het spel herstarten! 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is eigenlijk het geval wanneer je het spel illegaal hebt aangeschaft, maar soms gebeurt dit inderdaad ook eens toevallig bij een legale versie. Het spel herstarten helpt inderdaad. :)

Ik heb het spel bij bol.com gekocht, helemaal legaal dus.

En is ook helemaal origineel, geen aanpassingen of uitbreidingen geïnstalleerd. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...