Jump to content

HD Videobewerking - PC of iMac?


HA5H

Recommended Posts

Steeds als ik denk een goede keuze te hebben gemaakt, word ik steeds aan het twijfelen gebracht.

Ik wil HD video's kunnen bewerken, zware spellen zoals GTA IV en toekomstige spellen willen draaien. Ook wil ik in de toekomst professioneel muziek kunnen produceren.

Wat is dan een slimmere keuze: een pc of een iMac?

Een pc is beter, een iMac heeft een videokaart die ook in laptops gebruikt wordt en ook de andere componenten zijn langzamer bij de iMac.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor HD video's bewerken, grafisch werk en muziek produceren is Mac veel beter geschikt, alleen GTA IV en andere grote topgames moet je niet verwachten op een Mac. Mac wordt in de de eerst genoemde categorieën veel gebruikt als productie, dus daarom ook erg geschikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan heb je nog geen mac,heb je gewoon een pc die mac draait , maar geen Mac.

Je kan ook windows 7 op een Mac installeren, dus beide zijn mogelijk..

Als je meer voor het gamen bent: kies een PC, tenzij je knake veel geld wil betalen voor een Mac met dezelfde specificaties.

Als je videos wil bewerken kan je naar mijn mening ook beter een PC nemen, zoals al werd verteld zijn de componenten in de Imac Mobile en dus minder krachtig dan een desktop pc.

Maarja, als je het design van de Mac fijn vind, het geen kast hoeven te plaatsen, en geen snoeren enzo, dan kun je beter een Imac nemen. Ik weet dat hier zowiezo één professioneel audio programma voor bestaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor HD video's bewerken, grafisch werk en muziek produceren is Mac veel beter geschikt, alleen GTA IV en andere grote topgames moet je niet verwachten op een Mac. Mac wordt in de de eerst genoemde categorieën veel gebruikt als productie, dus daarom ook erg geschikt.

Ben ik het niet helemaal mee eens, althans met het eerste gedeelte dan.

Windows is net zo goed met grafisch werk als bij een Mac, vroeger was dit inderdaad niet zo maar ze zijn nu ongeveer gelijk.

Als ik jou was, zou ik voor Windows gaan, want dan kan je veel meer games spelen én kan je grafisch werk doen.

Maar, er zijn Mac-fanboys en Windows-fanboys. Jij zult zelf moeten kiezen :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Voor HD video's bewerken, grafisch werk en muziek produceren is Mac veel beter geschikt, alleen GTA IV en andere grote topgames moet je niet verwachten op een Mac. Mac wordt in de de eerst genoemde categorieën veel gebruikt als productie, dus daarom ook erg geschikt.

Ben ik het niet helemaal mee eens, althans met het eerste gedeelte dan.

Windows is net zo goed met grafisch werk als bij een Mac, vroeger was dit inderdaad niet zo maar ze zijn nu ongeveer gelijk.

Als ik jou was, zou ik voor Windows gaan, want dan kan je veel meer games spelen én kan je grafisch werk doen.

Maar, er zijn Mac-fanboys en Windows-fanboys. Jij zult zelf moeten kiezen :clown:

Ja.. Je bent wel veel minder geld kwijt.

Wat ik wel bedenk is dat Windows een stuk trager is, minder simpel in gebruik terwijl bij een Mac alles springt en snelmgaat.

Ik heb Windows 7,en die is alles behalve traag geloof me...

Link to comment
Delen op andere websites

Het werkt op allebei natuurlijk prima. Bijna iedereen hier boven bekijkt de iMac rationeel door alleen maar naar de specs te kijken en het bijbehorende prijskaartje. Die keren dat ik met een iMac heb gewerkt was ik erg enthousiast. De pc kun je dan inderdaad zien als een bak met onderdelen, de iMac blinkt qua feeling en usability uit. Maar goed, het antwoord op de vraag van wat je nodig hebt is al duidelijk. Probeer beide systemen uit en kijk hoeveel je moet besteden om er zo lang mogelijk plezier van te hebben. Beiden zijn geen miskoop.

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon een pc doen, veel goedkoper uit. Vooral als je zelf samenstelt.

Bij iMac betaal je alleen voor het merk... en een pc zal je denk ik meer bevallen (Als je geen kast wil, zijn er ook nog gewoon Acer's enzo die soort van die pc's verkopen (zien er ongeveer zelfde uit als iMac, alleen dan gewoon, beetje glanzend zwart.)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...